Marka Bilinirliğinde Logonun Önemi

Sergen Okur

Marka Bilinirliğinde Logonun Önemi

Logolar, ticaret yapan firmaların, çeşitli derneklerin, kamu kuruluşlarının vb. kimliklerini simgeleştirmelerini sağlayan çeşitli şekiller ve harflerden oluşan yegane işaretlerdir. Markalaşma doğrultusunda önemli bir rol oynarlar. Birebir başka birimler tarafından kopyalanma ve kullanılma durumları söz konusu olamaz. Kamuoyunun aklında, isimlerinden çok logolar yer tutar. Bunun bilinciyle birimler kendilerine en uygun logoları tercih ederler. Bu sayede akılda kalıcılık sağlanır.

Günümüz ticaretinin internet üzerinden fazlalaştığını göz önünde bulundurursak, sanal alem haricinde yapılan ticaretlerde olduğu gibi, e-ticaret yapan firmaların da onaylanmış e-ticaret logo ihtiyaçlarının karşılanması gereklidir. Çeşitli tasarım yarışmaları aracılığıyla amatörlerin ya da profesyonel tasarımcıların elinden çıkan logolar, logoya ihtiyacı olan ticari firmalar, kuruluş vb. kurumların yöneticileri tarafından kararla seçilmektedir. Kararlaştırılan logolar marka yüzü olarak kullanılır.

Logonun tasarlanması sırasında kurumun ne iş yapacağı dikkate alınmalıdır. Geleneksel ya da yenilikçi olmaları logolarının tasarlanmasında önemli rol oynar. Logolar internet aramalarında, aranan kurumun bulunmasını kolaylaştırmasını sağlar. Kullanılan renkler sitenin karakteriyle ve yaptığı işle doğru orantılı olmalıdır. Aynı zamanda bu renkler kurumların karakterlerini de yansıtabilmektedir. Logoda tercih doğrultusunda rakamlar, harfler ve şekiller kullanılabilir.

Tasarımcının önerileri ve logoyu kullanacak kurumun kararıyla tasarım gerçekleştirilir. Kurumlar belirli zamanlarda logolarını revize etme ihtiyaçları duyarlar. Tercihler doğrultusunda ya tamamen değiştirilir ya da üzerinde ufak değişikliklerle logo yenilenebilir. Özetle logolar kurumların dışarı açılan kapılarıdır.

Yorumları Oku (1)

  1. Mehti Özel

    Yalın, sade, mesajı veren ve ifadesi kuvvetli bir logo çok önemli. Herhangi bir logo ile başlayayım sonrasında değişiklik yaparım diye düşünmek doğru değil. Marka bilinirliği yüksek olan logoyu değiştirmek yerine revize etmek yeterli olur. Bu yüzden logo tercihi en başından itibaren doğru olmalıdır.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.