Palyaçolu Açılışların İticiliği Kadar Sosyal Medyanın Çekiciliği

Palyaçolu Açılışların İticiliği Kadar Sosyal Medyanın Çekiciliği

Merhabalar,

Bugün ki konumuz Markalar Neden Sosyal Medya Kullanmalı? olacak.

Bu soruya çok farklı cevaplar gelebilir, fikre ve görüşe açık bir konu ve soru. Ben kendi fikirlerimden ve kamuoyu için yapılan araştırmalar ile ilgili biraz konuşacağım. Kendi fikrimce kesinlikle markalar sosyal medya kullanmalı. Artık günümüzde herkesin bir sosyal medya hesabı mevcut, Bu kişiden kişiye değişiyor tabi ki. Fakat internet erişimi olan her insanın istinasız Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin ya da Google+ hesabı mevcut.

Yani bunlardan herhangi birisi olmadan artık iletişim gerçekten zor. Hem çevre bakımından hem de yeni dünyaya ayak uydurma açısından en azından her insanın 1 sosyal medya hesabı mevcut. Tabi insanlar sosyal medyayı kullanıyorsa markaların da kullanması gerekiyor. Markanızın tanınması, popülaritesi ve tabi ki en önemlisi imajı için sosyal medya şart.

Reklam

Reklam başlı başına bir makale konusu olabilir. Yapacağınız reklamı artık dijital platformlarda yapmak daha cazip bir hale geldi. Çünkü firmanızın reklamını bir yere verirken dikkat ettiğiniz şeyler vardır. Geri dönüşüm gibi temel bir madde örneğin. Reklam sonrası, satışınızda artış mevcut ve geri dönüşüm varsa reklam başarılıdır. Bunun için de hitap ettiğiniz yerlere insanlara reklam verirsiniz.

Offline mecralarda bu biraz daha zorlaşıyor. Hedef analizinizi istediğiniz kadar küçültemiyorsunuz. En fazla kısalta bildiğiniz filtreleme özelliğiniz, billboardunuz hangi semtte olsun olacaktır. Fakat dijital dünyada işler daha da kolaylaşıyor. Bir ürün satacak ve reklamını yapacaksanız tam isabet kitle seçebiliyorsunuz.

Örneğin bir kolye satıyorsunuz. Sattığınız kolyeyi bir billboard reklamı olarak verirseniz, oradan geçen insanların bunu görmeme ihtimali, hepsinin bayan olmama, yaş aralığını seçememe, alışveriş analizini yapamama gibi etkenler mevcut. Fakat dijital dünya böyle mi? Hayır tabi ki değil. Sattığınız kolyeyi dijital dünyada pazarlarken istediğiniz gibi filtreleme özelliğine sahipsiniz. Yaş aralığı, renkler, gittiği alışveriş merkezi, sevdiği markalar, psikolojik durumu, maddi durumu, zevkleri ve hoşlandıkları gibi birçok filtreleme özelliği mevcut. Bu da sizin direkt müşteri bulma potansiyelinizi ve geri dönüşümünüzü arttırıyor.

İmaj

Bir markanın sosyal medyada olması markanın unutulmaması anlamına gelir. Marka asla aktiflikten ve akılda kalıcılıktan uzaklaşmaz. İnsanlar ve müşterileriniz arasında her zaman bir etkileşim söz konusudur. Markanız bir çikolata satıyorsa, müşteriniz bunu aldıktan sonra sizden uzaklaşır. Fakat sizi unutmaması için sosyal medya üzerine güldüren, kurumsal ve ilgi çekici paylaşımlar ile daha fazla sempati yaratabilirsiniz.

Kampanyalar

Sosyal medya dışında yürütülen kampanyalara katılım ve geri dönüşüm gerçekten az. En büyük kampanyalar belki de TV üzerinden yapılıyordur, ciddi yüksek rakamlar ile. Sms göndererek paranın dışarıya gidip kazanmama riski gibi etkenlerden dolayı insanlar kampanyalara katılmak istemiyor. Fakat dijital dünyada sunduğunuz kampanya sonrasında müşterinin kaybedecek bir şeyi mevcut değil, bu yüzden katılım oranı kampanyaya bağlı olarak daha fazla. Bu kampanya yönetimi ile paylaşılan içerik daha fazla insana ulaşıyor ve ulaşan kitleden yeni müşteri havuzu oluşturabiliyorsunuz.

Yaptığınız kampanyaları sadece belli platformlarda olmayabilir web üzerinden etkileşimli kampanyalar, mobile uygulamalar ile çeşitli farklı aktiviteler yaparak da sosyal medya üzerinden müşterilerinize ve yeni insanlara servis edebilirsiniz. Bu da normal offline dediğimiz reklam kültürüne göre daha fazla artış ve verimlilik demektir.

Kısaca özetlemek gerekirse, markaların sosyal medyada olması, maddi açıdan firmalar için daha avantajlı olduğu gibi firmanın büyümesinde de önemli bir role sahip. Bir markanın sosyal medyada olması kesinlikle otorite, istikrar ve başarı getirir.

Bir başka makalemde görüşmek üzere esen kalın.

Bir önceki yazımız olan Blog & Haber Siteleri için 3 Sosyal Medya Önerisi başlıklı makalemizde Blog Sosyal Medya ve Blog Sosyal Medyasında Nelere Dikkat Edilmeli hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.