Markalar Snapchat’i Pazarlamaya Yönelik Nasıl Kullanabilir?

Markalar Snapchat’i Pazarlamaya Yönelik Nasıl Kullanabilir?

Henüz yeni çıktığında (2011) SnapChat, kullanıcıların birbirlerine zamanla kendi kendini silen içerikler gönderebildiği bir özel mesajlaşma uygulaması olmanın biraz daha ilerisindeydi. Uygulama ile birlikte fotoğraf ve videolar kişiye ya da bir grup kullanıcıya gönderilebiliyordu ve mesajı alan kişi, bunu yalnızca bir kez görüntüleyebiliyordu.

Görünüşe göre, platformun hitap ettiği kitle gençlerdi ve paylaşılan içerikler uygulamadan silindikten sonra geriye bir şey kalmadığı için (tabii eğer kimse ekran görüntüsü kaydetmemişse, yoksa fark edilirdiniz) iletişim kurmanın gizli bir yolu olma özelliğine sahipti. Dürüst olmak gerekirse ilk başlarda bu uygulamayı denemek için pek istekli değildim.

ŞİMDİ’Yİ BİÇİMLENDİRİN

SnapChat şu an günlük 100 milyon kullanıcıya sahip (Bunların %71’i 18-34 yaş aralığında kullanıcılar). Bu uygulama, orijinal platform üzerinde sadece birkaç güncelleme yaptı ve nihayet ben de SnapChat kullananlar kulübüne dâhil oldum, pek o kadar istekli olmasam da…

SnapChat pek de öyle sezgilerinizi kullanarak hemen kavrayabileceğiniz bir uygulama değil ve kişileri bulmak, takip etmek biraz zahmetli. Bu özellikleriyle, oldukça esrarengiz seçkin bir kulübe önce üye olup ancak ondan sonra neler döndüğünün farkında olmak gibi bir şey. Ancak uygulamayı kavradığınız an, bağımlılık yapıyor!

Uygulama halen kullanıcıların birbirlerine özel olarak snap göndermelerine izin veriyor. İçeriği bir kez izledikten sonra sonsuza dek silinmesi yerine, kullanıcılar tekrar izlemek için seçim yapabiliyorlar. Ayrıca, text mesajlaşma için sohbet opsiyonu da bulunuyor.

 

snapcaht-marka-kullanimi

Daha da ötesinde, bir HİKAYE yaratmanız mümkün! Özellikle, farklı zamanlarda kronolojik bir düzende bir dizi medyayı paylaşarak hikâyenize bağlı kalabiliyorsunuz. Ayrıca, video + fotoğraf karışımından oluşan içerikler de yaratabilirsiniz ve oluşturduğunuz her snap 24 saat boyunca yayında kalıyor. İçeriğinizi; text, emoji (bazıları bulunduğunuz coğrafi konum veya katıldığınız etkinliğe spesifik çıkartmalara sahip) ve filtrelerle dilediğiniz gibi kişiselleştirebiliyorsunuz; hatta dijital kalem kullanarak üzerlerine çizim yapmanız bile mümkün. Bu uygulama ile yaratıcılığınızı kullanabileceğiniz olanaklar SINIRSIZ!

İşletmelerin bu platformu bir pazarlama fırsatı olarak görmelerini sağlayan özellik, uygulamanın hikâye sunabilme güncellemesiyle geldi. Instagram ve Pinterest’ten farklı olarak bu platformdaki içerikler hem daha az küratörlük gerektiriyor hem de çok daha gerçekler! SnapChat’in bu spontane olma özelliği, ona çok daha “doğal” bir özellik katıyor. Oluşturulan içerikler hem anlık olma özelliğine sahip hem de heyecan verici, bu da onları daha özgün kılıyor.

O zaman bu noktada sorulması gereken soru, markaların bu uygulama üzerinden nasıl pazarlama yapabilecekleri? Ve bu uygulamayı içerik stratejinize nasıl dahil edebilirsiniz? Şimdi gelelim en can alıcı nokta olan bu kısıma. İşte 5 maddede SnapChat’i pazarlama aracına dönüştürmenin püf noktaları.

snapchat-pazarlama-nasil-yapilir

1) SAHNE ARKASI / CANLI ETKİNLİKLER

Bir etkinliği canlı olarak paylaşarak ya da bir projenin sahne arkasında neler yaşandığını göstererek, bir hikâyeyi daha gerçekçi bir bakış açısıyla anlatabilirsiniz. İşin güzelliği, bir günde paylaşabileceğiniz içeriğin oranında. Instagram ile etkinliğe dair bir fotoğrafı bir kerede paylaşarak, yaratmak istediğiniz heyecanı öldürmek istemezdiniz. SnapChat kullanarak, tüm günde yaşananları bir araya getirebilirsiniz ve hikâyenize sürekli eklemeler yapıp güncelleyerek, takipçilerinizin ilgisini ve heyecanını sürekli canlı tutabilirsiniz. Ayrıca bu uygulama, kullanıcıda sanki normalde giriş izni olmayan bir olaya sızmış gibi bir his uyandırıyor ve ona kendini özel hissettiriyor.

2) TAKİPÇİLERİNİZE ÖZEL İÇERİKLER SUNUN

Daha önce de belirttiğim gibi, SnapChat üzerinden yeni takipçiler bulmak ve onları eklemek o kadar da basit olmuyor. Fakat kullanıcı adınızı ve QR kodunuzu; diğer sosyal platformlarınızda ya da bültenlerinizde paylaşarak bu işin üstesinden gelebilirsiniz. Hatta fiziksel alanlarınızda, çalışma mekânlarında Snapcode’unuzu müşterilerinizin yakalaması için görünür yerlerde sergileyebilirsiniz. Hedef kitlenizi, SnapChat üzerinden paylaştığınız özel içerikleri, diğer sosyal kanallarınızda bulamayacakları konusunda cesaretlendirerek, daha fazla takipçi kazanabilirsiniz. Kullanıcıların merak ettikleri konular için; özel, haftalık snap-segmentleri kurgulayabilirsiniz, hatta yeni bir ürünü lanse ederek ürün hakkındaki ilk bilgileri, kullanıcının birinci elden almasını sağlayabilirsiniz. Yeni bir takipçi kazandığınızda ona, özel bir mesaj ileterek teşekkür edin. Takipçilerinize, sizi neden takip etmeleri gerektiğine dair bir neden gösterin, sonra da bu amacı gerçekleştirerek onları ödüllendirin. Böylece, takipte kalıp çevrenizde olmaya devam edeceklerdir.

3) YARIŞMALAR DÜZENLEYİN, KUPON KODLARI PAYLAŞIN

Bir hikâyeye ait her snap, yalnızca 24 saat ulaşılabilir olduğu için bir kampanyayı segmentlere ayırarak zamanı doğru kullanabilirsiniz. Takipçilerinizi kupon kodlarını bulmaları ya da içeriğinizdeki gizli bilgileri aramaları için snap’lerinizi görüntülemeye davet edebilirsiniz. Örneğin, indirim için belirli bir ekran görüntüsü alıp size getirmelerini ya da Twitter üzerinden paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Snap’leriniz içine bir kelime saklayarak, kelimeyi bulan kişilere bu anahtar kelimeyle web sitenizdeki özel alanlara giriş izni sağlayabilirsiniz. Takipçilerinizle aranızdaki bağı güçlendirmek için onlardan da snap’ler talep edin, size gönderilen snap’ler arasından birini seçerek hediye gönderdiğiniz bir yarışma düzenleyebilirsiniz. Buradaki püf nokta; insanların platformu nasıl kullandıklarını kavramak, markanıza uygun, kullanıcı davranışına uyan bir yarışma veya promosyon düzenlemek.

markalar-snapchati-nasil-kullanmali

4) HESABINIZI SEKTÖRDEKİ POPÜLER KİŞİLERE DEVREDİN

Gerçek Zamanlı Bağ Kuran İçerik. Instagram hesabının popüler kişilere devredilmesine benzer bir biçimde, işletmeler markalarını kullanan etkin isimlerle iş ortaklığı kurabilir ve hedef kitlelerine eşsiz bir perspektif kazandırabilirler. Kendi niş alanınıza uygun olabileceğini düşündüğünüz etkin isimleri araştırın, takipçileriniz için heyecan verici olabilecek nitelikte ne tür kreatif çalışmalar yapabilirsiniz bir düşünün.

5) İLETİŞİM KURUN + BAĞ YAKALAYIN

“Bunun adı sosyal medya! Bu yüzden, sosyal olmak zorundasınız!”. Örneğin; SnapChat kullanırken paylaştığınız snap’ler hep tek taraflı olmamalı. Çizim yapabilir, fotoğraflarınıza text ekleyebilir, takipçilerinize fikirlerini sorabilir, ya da sorularını yanıtlayabilir hatta bir anket düzenleyebilirsiniz. Paylaştığınız videolar bağ kurucu nitelikte olmalı, onlardan da fotoğraf ve videolarını bir cevap olarak paylaşmalarını isteyebilirsiniz. Ayrıca, size sohbet özelliğini kullanarak direkt mesaj yoluyla cevaplarını iletebilirler. İletişiminizi, direkt iletişime açmak oldukça faydalı olacaktır, böylelikle takipçilerinize daha gerçek ve onlara daha yakın görüneceksiniz!

Bir önceki yazımız olan Twitter Listelerinin Dijital Pazarlamadaki Önemi başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama, Trendler ve Twitter hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.