Mendille Şarkı İstemekten Daha Yaratıcı 7 İçerik Pazarlama Stratejisi

Mendille Şarkı İstemekten Daha Yaratıcı 7 İçerik Pazarlama Stratejisi

İçerik kavramının firmalar için önemi şimdilerde anlaşılmış olsa da aslında bu kavramın bilinen ilk çıkışı 1895 yılına dayanır. 1895 yılında John Deere (Traktör) müşterileri için The Furrow adında bir dergi yayınlamaya başlamıştır ve günümüzde bu dergi 40 ülkede 12 dilde yayınlanmaktadır. Derginin aylık okuyucu sayısı ise ortalama 1.5 milyondur.

Yani içerik pazarlaması sandığımız kadar yeni değildir. Yalnızca internet teknolojisinin gelişmesiyle daha fazla önem kazanmış ve her gün daha fazla karşımıza çıkmaktadır.

Peki, doğru bir içerik pazarlaması nasıl yapılır? Bunun birçok farklı cevabı olabilir fakat konuyu genel bir çerçevede ele alacak olursak, şu başlıkları söylemek yanlış olmaz;

  1. Hedef Kitleyi Doğru Analiz Edin

İçerik pazarlamanın ilk aşaması hedef kitlenin doğru analizi ile olur. Çünkü bütün pazarlama faaliyetlerinde olduğu gibi içerik pazarlamasının da odak noktası, insandır. İçeriğiniz ne kadar kaliteli olursa olsun hedef kitlenizin ilgisini çeken bir şeyler üretemiyorsanız maalesef başarısızlığa mahkumsunuz.

  1. Doğru İçerikler Üretin

 İçerik pazarlamasının en sık yapılan hatalarından biri; sürekli ürün ya da hizmet iletişimi yapmaktır. Oysa insanlar sosyal medyaya ürün/hizmet görmek için değil eğlenceli vakit geçirmek için girerler. Bu yüzden onlara fayda sağlamayan ürün veya hizmet odaklı içeriklerden vazgeçmelisiniz. Ürettiğiniz bir içerik için öncelikle kendinize sormanız gereken soru; “Bu okuyucuya ne gibi bir fayda sağlayacak?” olmalıdır. Fayda kavramı elbette değişkendir. Bu; eğlence, bilgi, pratik çözüm veya hoş bir görsel olabilir. Buna hedef kitlenize göre siz karar vereceksiniz.

Ayrıca güncel konulardan kopmamak da önemli bir noktadır. Herkesin konuştuğu konudan farklı içerikler genellikle dikkat çekmemektedir. Bir diğer önemli nokta da kalitedir. Güncel olsun diye her gün içerik paylaşabilirsiniz elbette ama kalitesiz içerikler ne yazık ki amacına hizmet etmezler. Bu yalnızca boşa zaman kaybıdır.

Doğru bir içerik doğru bir dil gerektirir. Siz sektörün jargonuna çok hakim olabilirsiniz fakat karşınızdaki okuyucular bundan habersiz olabilirler. Bu yüzden çok fazla teknik terim kullanmak yanlış bir hareket olacaktır.

Ayrıca iş hedeflerine uymayan ve kullanıcılara etkileşim fırsatı vermeyen içerikler de faydasız içeriklerdir.

  1. İçeriği Doğru Yerlerde Doğru Kişilere Yayın

 Kaliteli bir şey ortaya çıkardığınıza inanıyorsanız şimdi yapmanız gereken onu doğru şekilde, doğru kişilere yaymaktır. Kendi kanallarınız dışında var olmanız da önemlidir. Çünkü sizi bilen kitleniz zaten içeriklerinizi takip ediyordur. Daha çok kişiye ulaşmak için daha çok yayılmalısınız.

Örneğin bloğunuzda bir konuk yazara yer verebilirsiniz. Bu şekilde yazarın takipçileri sizi de takip etmiş olacaklar veya siz de farklı bloglara yazı gönderebilirsiniz. İki taraf için de yararlı bir ortaklık yakalayabilirsiniz böylece.

Ayrıca kaliteli içeriklerinizi farklı platformlarda tekrar gündeme getirebilir ve yeniden o içeriği canlandırabilirsiniz.

  1. Düzgün SEO Çalışması

 İçeriklerin arama motorlarını uygun hale getirilmesi oldukça önemli bir detaydır ve uzun vadede büyük faydası vardır.

Google’a günde kaç kez giriyorsunuz hiç düşündünüz mü?

İnternet kullanan hemen hemen herkes önce Google’a danışır. Bu yüzden içeriklerin SEO uyumu sizin için büyük bir artıdır. Hele ki internet kullanıcılarının Google’da ikinci sayfaya bile gitmediğini düşündüğümüzde, doğru bir SEO ile ne kadar kişiye erişebileceğinizi siz hayal edin.

  1. Geri Dönüşüm Analizi

 İçeriğinizi paylaştınız ve ne olduğunu, ne kadar konuşulduğunu unutup gittiniz mi? İşte bu da büyük bir hata. İçeriğinizin etkilerini gözlemleyerek stratejinizdeki artı ve eksilerinizi görebilirsiniz. Beğeni, paylaşım ya da yorum gibi kriterler belirleyip ne kadar başarılı olduğunuzu ölçebilir veya sitenizdeki trafiği ölçmek için Google Analytics kullanabilirsiniz.

  1. Gönderi Sıklığı

 Stratejinizi ve dilinizi belirledikten sonra kendinize muhakkak bir içerik takvimi hazırlamalısınız. Ayrıca içerik sıklığınızın da tutarlı olmasına özen göstermelisiniz. Üretiminize uzun süre ara vermeniz müşterinin sizi unutmasına sebep olacağı gibi çok sık paylaşım yapmanız da onların sizden sıkılmasına yol açacaktır.

  1. Sürdürülebilir İçerik Planı

Tek kullanımlık içerikler çok sık kullanılır ve hemencecik unutulur. Bunun yerine okuyucularınıza takip etmek isteyeceği bir şeyler verin. Bir hikaye anlatın. Merak uyandırın. Onları bekleyişe sokabildiğiniz zaman bütün ilgileri de üzerinizde toplayacaksınız demektir.

Bir önceki yazımız olan Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Sosyal Medya başlıklı makalemizde Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Real-time Marketing Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlamaİçerik Pazarlaması İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.