Mevcut Reklamlarınızdan Daha Fazla Verim Almanın 8 Sırrı

Duygu Akdoğan 3 Ekim 2017

Dijital Pazarlama

Mevcut Reklamlarınızdan Daha Fazla Verim Almanın 8 Sırrı

  • Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Yeniden Pazarlama (Remarketing)Yeniden pazarlama, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıyla daha sonra tekrardan iletişim kurma yöntemidir. Bu sayede daha önce markanız / web siteniz ile ilgilenmiş kullanıcılara tekrardan kendinizi hatırlatmış olup daha düşük maliyetlerle dönüşüm elde edebilme fırsatı yakalarsınız. Örneğin; sadece yeniden pazarlama kitlesi için özel bir kampanya oluşturabilir, yalnızca onların görebileceği ve belirli bir ürüne ilişkin reklam metinleri ve bannerlar oluşturarak ürünü yeniden incelemeleri için tetikleyici ibarelere yer verebilirsiniz. Sonrasında bu kitleye ait dönüşüm oranlarını incelediğinizde karşılaşacağınız rakamlar yüzünüzü mutlaka güldürecektir.

  • Cihazları Hedefleme

Cihazları HedeflemeMobil dönüşüm oranlarınız masaüstüne göre daha mı düşük? Mobil sitenize ait servislerinizi geliştirebilirsiniz ya da masaüstü kullanıcılarına odaklanabilirsiniz. Teklif ayarlamalarınızı cihaz performanslarına göre ayarlayabilirsiniz. Bu değişikliği yaparken her sektör ve ürüne göre bu oranların değişiklik göstereceğini unutmayın. Adwords verilerinizi detaylı bir şekilde inceleyerek mobil, bilgisayar ve tabletler için düzenleyeceğiniz teklif oranları ile rakiplerinizin önüne geçebilir ve daha düşük maliyetlerle dönüşüm elde edebilirsiniz.

  • Mobil Hedef Kitlenizi İhmal Etmeyin

Mobil Hedef Kitlenizi İhmal EtmeyinBilindiği üzere son yıllarda internet trafiğinin büyük çoğunluğu mobile kaymış durumda ve akıllı telefon kullanıcılarının sayısı ise her geçen gün artmakta. 2018 yılında mobil trafiğin ortalama %60 oranında artması beklenmektedir. Bu sebeple reklamlarınızda mobil kullanıcılar için özelleştirmeler yapabilirsiniz. Yalnızca mobil cihazda aktif olan direkt telefon ile aramaya yönlendiren reklamlar ya da tanıtımını yaptığınız uygulamanız için kurgulayacağınız uygulama indirme kampanyaları ile mobil kullanıcılar için daha etkili reklamlar oluşturabilirsiniz.

 

Reklamlarınızın Alaka Düzeyi

  • Reklamlarınızın Alaka Düzeyi

Kullanıcılar bağlantınıza neden tıkladı? Bir ürün öneriyorsanız, reklama tıkladıklarında yönlendirildikleri sayfada ürünü hemen gördüklerinden emin olun. Ürününüzü promosyonların ya da köprü linklerin ardında saklamayın. Eğer saklarsınız kullanıcı alakasız bir sayfaya gittiğini düşünecek ve hemen sitenizi terk edecektir. Bu da sitenizin hemen çıkma oranının (bounce rate) artmasına neden olacağı gibi potansiyel müşterilerinizi de kaybetmenize sebep olacaktır.

  • Görsel ve Butonlarınızın Anlaşılır Olmasına Dikkat Edin

Görsel ve Butonlarınızın Anlaşılır Olmasına Dikkat EdinEylem çağrısına sahip grafik veya butonlar varsa tasarımın açıkça bunu belirttiğinden emin olun. Sitenize gelen kullanıcılara sunacağınız yalın ve anlaşılabilir bir arayüz ziyaretlerini dönüşüm ile sonuçlandırma oranını artıracaktır. Çünkü karmaşık ve butonların uygun yerde olmadığı sitelerde kullanıcılar yabancılık çekecek ve hemen sitenizi terk edecektir. Eğer tıklanabilir görselleriniz varsa bunları belirtecek ibarelere yer vermeniz ve butonları sitenizde doğru yerlere yerleştirmeniz daha iyi performans elde etmenize yardımcı olacaktır.

 

Sosyal Medya ve Değerlendirme Skorlarını Reklamlarınıza Dahil Edin

  • Sosyal Medya ve Değerlendirme Skorlarını Reklamlarınıza Dahil Edin

Sosyal medya, site trafiği için büyük bir güç. Buna ek olarak, Google arama sonuçlarında bir yorum veya puanlama eklemek mümkün. Bu sayede sunduğunuz ürün veya hizmete ilişkin daha önce satın alma işlemi gerçekleştirmiş kullanıcılara ilişkin yorum ve puanlamalara yer vermiş olduğunuz için hedef kitlenizi etkileyebilir ve sitenize çekebilirsiniz. Reklam uzantılarında “inceleme uzantıları (review extensions)” fonksiyonunu ile bu özelliği reklamlarınızda kullanabilirsiniz.

 

Sitenizdeki görseller alakalı mı?

  • Sitenizdeki görseller alakalı mı?

Hazır görseller sitenizde çok büyük alanlar kaplayabilir. Fakat burada önemli olan kullanılan görsel ve grafiklerin anlaşılır olması ve ilgili linklere yönlendirilmesi. Hangi görselin daha iyi performans göstereceğini merak mı ediyorsunuz? Bu aşamada yapabileceğiniz tek şey; sahip olduğunuz görselleri test etmek olacaktır.

 

  • URL, Ufak Bir Detay…

URL, Ufak Bir Detay…Ufak detaylar birleştiğinde büyük farklılıklar yaratmaktadırlar. Bu kısım daha çok SEO ile alakalı ama kalite puanını yükseltmek için reklam çalışmalarınızda da URL’lerinize dikkat etmeniz yararlı olacaktır.  Bu sebeple reklamlarınızda kullandığınız yönlendirme linklerinin hepsinde genel arama terimlerine yer vermek yerine hedeflediğiniz anahtar kelimelerinize yönlendirme URL’nizde yer verin. Bu sayede reklam grubunuzda daha alakalı URL’ler kullandığınız için kalite puanınızda iyileştirme olacaktır.

Profesyonel reklam hizmetlerimiz hakkında detaylı bilgi almak için burayı ziyaret edebilirsiniz.

Dijital PazarlamaSEM İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumları Oku (1)

  1. Başarılı ve yararlı bir yazı olmuş teşekkürler

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.