Mükemmel Dönüşüm Optimizasyonu Uygulaması

Webtures

Dijital Pazarlama

Mükemmel Dönüşüm Optimizasyonu Uygulaması

Dönüşüm oranı optimizasyonu; basit A/B testlerinden, call to action butonlarının renklerinden, farklı ana başlıklardan ve formlardan çok daha fazlasıdır.

1-A/B testi kampanyaları; istatistiksel olarak önemli bir gelişme meydana getirir.

Birçok kişi testlerde öğeleri rastgele seçer. Bu yüzden kullanıcı direncini temel alan A/B testi uygun bir şekilde ortaya çıkmaz. Testlerin %70’den fazlasının uygulaması ideal olarak 5 saatten az olmalıdır.

VWO aracının oluşturduğu ilk testin yüzdeleri buradadır:

  • % 30 Call To Action ile başlar
  • % 20 Ana başlıklar ile başlar
  • % 10 Sayfa düzeni ile başlar
  • % 8 Web sitesi kopyasıyla başlar
  • %5 Kontrol sayfası ile başlar
  • % 4.5 Formlar ile başlar

Bu soruları kendinize sorun

  1. Bu, neden oldu?
  2. Sitenin başarısını diğer alanlara nasıl yayabilirim?
  3. Kullanıcı içgörüsü temelli teklifi nasıl oluşturabilirsiniz?

EĞER DÖNÜŞÜM ORANI OPTİMİZASYONU UYGUN BİR BİÇİMDE YAPILDIYSA şunlar olacaktır:

Testiniz başarılı olduğunda, dönüşüm oranının ortalama miktarı %49 artacaktır. Başarılı bir A/B testi, bir e-ticaret sitesinin ziyartçi başına ortalama gelirini %50 artıracaktır.

A/B TESTİ KURULUMUNUN AŞAMALARI

1.  Sitenizdeki önemli dönüşüm puanlarını tanımlayın ve hedeflerinizi belirleyin. Aşağıdaki sayfaları takip ederek başlamalısınız:

  • En yüksek hemen çıkma oranına sahip 5 sayfa
  • Hedefinizde en çok terk edilen 5 nokta
  • İşinizle ilgili en değerli 5 sayfa

2. Temeli Kurun

  • Bu hedef sayfalarınız ile ilişkili metriklere bakın.
  • Güncel dönüşüm oranınız nedir?
  • Bu dönüşüm için en iyi trafik getirecek kaynaklar nelerdir?
  • Bu hedef sayfaları nasıl gerçekleştirdiğinizi ve bu işi nasıl daha iyi yapabileceğinizi öğrenmek için bir kullanıcı anketi düzenleyin.
  • Bu hedef sayfaları kullanıcı testi çevresinde görevlendirerek, kullanıcıları sitenizin nasıl başarılı bir şekilde karşıladıklarını görün.

3. Form

  • Test Edilebilir Hipotezler

4. Testinizi Tasarlayın

  • Küçükten başlayın — Değişimi büyük etki yaratacak kolay şeylere bakın.
  • Bir değişkenden fazlasını değiştirmeyin — Siz hangisini değiştireceğinizi bilirsiniz.
  • Benzer testlere göz atın — sektördeki diğer kişilerin başarılı kurduklarına bakın.
  • Takiplerinizi üçer kez kontrol edin — Herşeyin tıkır tıkır işlediğinden emin olun.
  • Bir örneklem büyüklüğü belirleyin ve testinize uygulayın — Her ne yaparsanız yapın, kazanını bulduğunuzu düşündüğünüzde bile testi asla erken sonlandırmayın.

5. TESTİ ÇALIŞTIRIN

  • Tipik bir A/B testi bir haftadan fazla çalışır fakat iki aydan fazla değil…

ÖRNEK OLAY

Fotoğraf üretmenin ve kazancınızı arttırmanın en direkt ve en sürekli yolu A/B testidir.

Adore Me adlı iç çamaşırı şirketi, büyük rakibi La Perla gibi  4 yılda 5.6 milyon dolar gelir elde etti.

DÖNÜŞÜM ORANI OPTİMİZASYONU ARAÇ SETİNİZ

  • ANALİZ (Google Analytics)

Sitenizi ve dönüşüm sürecinizi verilerle destekler.

  • KULLANICI ANKETLERİ (Qualaroo)

Bir süre ve bir sayfa bağlamında kullanıcı geri dönüşlerini kazanın.

  • TRAFİĞİN YOĞUNLUĞU ARACI (CrazyEgg)

Sitenizi nasıl kullanıcıların tıkladığını görün.

  • KULLANICI TESTİ (VWO&Optimizely)

A/B testi ile sitenizdeki öğelerin kullanıcı davranışlarını nasıl etkilediklerini görmenize izin veren bir araçtır.

DÖNÜŞÜM ORANI OPTİMİZASYONU BİR A/B TESTİNDEN ÇOK DAHA FAZLASIDIR

Kathy Sierra tarafından hazırlanan optimizasyon hiyerarşisi, dönüşüm oranı optimizasyonu yolculuğunuzda size rehberlik edecek.

SİTENİZ FONKSİYONEL Mİ?

  • Sizin sunduğunuz ürün ya da hizmet hangi potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarıdır?
  • Bu potansiyel müşterileri belirlemek ne kadar kolaydır?

SİTENİZ ERİŞİLEBİLİR Mİ?

  • Kullanıcılar, sitenize erişebiliyor mu?
  • Kullanıcı deneyimini engelleyen şeyler nedir?
  • Ürünleriniz ya da hizmetiniz satın alınabilir, makul ve bulunabilir mi?

SİTENİZ KULLANIŞLI MI?

  • Siteniz kullanıcı dostu mu?
  • Sitenizde navigasyon(gezinme) engelleri var mı?

SİTENİZ KULLANICI İHTİYAÇLARINI SEZİYOR MU?

  • Satış süreci ya da web siteniz, kullanıcı satın alma seçeneklerini mi temel alıyor?
  • Web siteniz, kullanıcı ihtiyaçlarını anlayan ve doğal olmayan satın alma yöntemlerine zorla mı katlanıyor?

SİTENİZ İKNA EDİCİ Mİ?

  • Kullanıcılar bu ürünü ya da hizmeti ister mi?
  • Kullanıcılar gerçekten bu ürün ya da hizmetin onların ihtiyaçlarını karşılayacağını ya da bir problemini çözeceğini düşünür mü?
  • Kullanıcı beklentileri makul mü?
  • Kullanıcı bu ürün ya da hizmetten memnun kalacak mı?

SONUÇ

Gelirinizi ciddi bir biçimde arttırmak için, fikir ve testlerinizin kullanıcı geri dönüşlerine ve kullanıcı verilerine dayandığından emin olmak zorundasınız.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.