İçerik Pazarlama Metrikleri

İnternet üzerinden hizmet veren firmaların sayısı arttıkça, içerik pazarlama ile ilgili yapılan çalışmalar daha çok önem kazanmaya başlamıştır. Hem SEO çalışmaları açısından hem de kullanıcı deneyimini geliştirmesi bakımından avantaj sağlayan içerikler, kaliteli ve kapsamlı bir şekilde oluşturulmalıdır. Bununla birlikte içerik pazarlama metrikleri hakkında detaylı bilgi sahibi olmalı ve içerikler bu metrikler ışığında oluşturulmalıdır. 

İçerik ölçümleme metrikleri ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Tüketim Metrikleri
  • Elde Tutma Metrikleri
  • Paylaşım Metrikleri
  • Etkileşim Metrikleri
  • Üretim ve Maliyet Metrikleri

Tüketim Metrikleri

Tüketim metrikleri 5 farklı grupta incelenir ve her biri kendine özgü bir öneme sahiptir. Bunlar;

  • Sayfa görüntüleme,
  • Tekil ziyaretçiler
  • Sayfada geçirilen ortalama süre
  • Açılan e-mailler
  • E-mail tıklamaları şeklindedir. 

Sayfa görüntüleme metriği ile kullanıcıların hangi sayfalara giriş yaptığı ve görüntülediği belirlenir. Böylece içerik bakımında çok daha etkili ya da zayıf olan sayfalar belirlenir. Tekil ziyaretçiler ise sürekli ziyaretçilerin dışında ulaşılan hedef kitleyi gösterir. Ayrıca gelen ziyaretçilerin sayfada kalma süresi analiz edilerek ilgilerini çeken içerikler anlaşılır.  Kaç kişinin maili açtığı ya da tıkladığı gibi analizler de tüketim metrikleri ile mümkündür. 

Elde Tutma Metrikleri

İçerik pazarlama metrikleri arasında yer alan elde tutma metrikleri ise;

  • Geri dönüş oranı,
  • Hemen çıkma oranı,
  • Üyelikten çıkarılanlar,
  • Takipçi sayısı gibi konularda bilgi verir. 

Yapılan pazarlama faaliyetleri sonucu hedef kitlenin geri dönüş oranı kontrol edilmeli ve eksikler giderilmelidir. Ayrıca hemen çıkma oranı sayesinde web sitesine giriş ve çıkış yapan ziyaretçiler belirlenir. Bu ziyaretçilerin diğer sayfalara da giriş yapması için teşvik edici çalışmalar yapılmalıdır. Herhangi bir nedenle üyelikten çıkarılanları ve toplam takipçi sayısını da bu metrik sayesinde görmek mümkündür. 

Paylaşım Metrikleri

Paylaşım metrikleri ile sosyal medyadaki paylaşımlar ve beğeniler incelenir. Ayrıca ziyaretçilerin de bu tür platformlarda paylaşım yapması amaçlanır.

Etkileşim Metrikleri

Müşterilerle etkileşimin ne boyutta olduğunu gösteren bu metrik ile;

  • Müşteri yorumları
  • Müşterilerin oturum süresi
  • Sayfa derinliği gibi konularda detaylı analiz yapılır. 

Üretim ve Maliyet Metrikleri

Üretim ve maliyet metrikleri ile içeriklerin ne kadar sürede oluşturulduğu, verimlilik durumu ve üretilen içeriğin yoğunluğu belirlenir. Ayrıca her bir gönderinin üretim maliyeti takip edilir.

İçerik Pazarlama Metrikleri İle Benzer Yazılar

Blog

İçerik stratejisi, dijital dünyada bir markanın rehberi niteliğindedir; bu strateji, hedef kitleyle etkileşim kurma, bilgi sunma ve sadık bir takipçi kitlesi oluşturma yolunda kritik bir rol oynar. Etkili bir içerik stratejisi, hedef kitlenin ihtiyaçlarına odaklanır, onlara değer katmayı amaçlar ve

gizemsayan

Gizem Sayan

yetim-sayfa-nedir

Orphan Page diğer bir adıyla yetim sayfa, web sitelerinde diğer sayfalardan bağlantı almayan ve bu nedenle hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından bulunması zorlaşan sayfaları ifade eder.  Orphan Page (Yetim Sayfa) Nedir? Yetim sayfalar, bir web sitesinin iç link

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

bekleme-suresi-nedir

Dwell time web siteleri için kritik bir metriktir çünkü ziyaretçilerin ilgisini çekip çekmediğini ve içeriği ne kadar değerli bulduklarını gösterir. Etkili içerik stratejileri ve kullanıcı deneyimi iyileştirmeleri, bu önemli metriği optimize etmek için anahtardır. Dwell Time (Bekleme Süresi) Neden Önemlidir?

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader