Neden E-Ticaret?

Neden E-Ticaret?

Her geçen gün yeni e-ticaret sitelerinin sanal aleme “Merhaba!” dediği günümüzde, insanların aklına “Neden e-ticaret?” şeklinde bir soru gelebiliyor. Mahalle bakkalarının dahi işlerini internete taşıdığını hesaba kattığımızda, e-ticaretin bu kadar çok tercih edilmesinin sebepleri de haliyle merak ediliyor. Sahi, neden e-ticaret? Aslında bu sorunun belirli ve net bir cevabı yok. Müşterilere sağladığı kullanım kolaylığının yanı sıra, firmanın elde ettiği kazanç ve geri dönüşüm oranının yüksekliği gibi detaylar e-ticareti tercih sebebi kılan özellikler arasında sayılabilir.

Yeni Türk Ticaret Kanunu ile her işletmenin bir internet sitesi sahibi olması zorunluluğu doğmak üzereyken, sürekli büyüme ve gelişme eğilimi gösteren bu pazardan pay almak da önem taşımaya başlıyor. Özellikle yurtdışında sadece internet üzerinden satış gerçekleştiren firmaların ulaştığı büyük ciro rakamları, sanal alemin ne kadar büyük bir pazara ev sahipliği yaptığını anlama noktasında yardımcı olabilir. Madde madde gitmek gerekirse de, e-ticaretin firmalar tarafından neden tercih edilmesi gerektiği ve sağlıyor olduğu faydalar şu şekilde listelenebilir:

  • 24 saat açık bir mağaza. Ürünlerinizi internet üzerindeki mağazanızdan pazarlamaya başladığınız zaman, 7 gün 24 saat müşteriye yanıt veren ve ihtiyaçlarını karşılayan bir platform da oluşturmuş olursunuz. Reel hayatla kıyaslandığı zaman çok büyük bir avantaj oluşturan bu durum, e-ticaretin en büyük faydalarından birisi olarak da gösterilebilir.
  • Daha düşük maliyet. Reel hayatın aksine sanal alemde dükkan açmak zorunda kalmadan, çok daha az bir ücret mukabilinde e-ticarete başlayabilirsiniz. İnsan gücünden de tasarruf edebilmenin mümkün olduğu e-ticarette ise alan adı, tercih edilen e-ticaret sistemi ve reklam gibi kalemler haricinde pek de bir masrafınız olmaz.
  • Geniş bir müşteri kitlesi. Her gün internete bağlanan insan sayısının bir hayli yüksek olduğu ülkemiz, e-ticarete de kolay bir şekilde ısınmış durumdadır. Sıradan bir internet kullanıcısının bile internetten ürün sipariş ettiği günümüzde firmaların daha geniş bir kitleye hitap edebilmeleri ve ürünlerini daha fazla insana ulaştırabilmeleri de mümkün hale gelmiştir.
  • Yeni bir deneyim. Klasik ticaret anlayışının yanı sıra, yeniliklere açık olan firmalar tarafından tercih edilen e-ticaret; daha fazla gelir elde etmenin de kapılarını aralama imkanını sunuyor.

Maddeler daha da çoğaltılabilir, ancak e-ticarete başlamadığınız her gün ciddi miktarda müşteri kaybettiğiniz de rahatça ifade edilebilir. Çağın getirilerine ayak uydurmak ve daha fazla insana ürünlerinizi ulaştırmak istiyorsanız, sizin de yapmanız gereken mağazanızı sanal aleme taşımak olmalıdır.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.