Neden Online İtibar Yönetimine İhtiyacınız Var?

Webtures

Neden Online İtibar Yönetimine İhtiyacınız Var?

Bireysel veya kurumsal şirketlerin verdiği hizmetlerle ilgili dijital ortamda genel olarak nasıl bir algı olduğu, hangi bilgilerin bulunduğu, bu bilgilerin olumlu mu yoksa olumsuz mu izlenim bıraktığı, müşterilerin genel tutumu ya da bu tür bilgilerin doğru şekilde yönlendirilmesi gibi çalışmalar online itibar yönetimi olarak tanımlanmaktadır.

Sosyal medya gibi dijital ortamda yer alan bütün kanallar insanların algısını yönetme konusunda büyük bir etkiye sahiptir. Bu nedenle olası krizler için senaryolar üretilmeli ve bu krizlere karşı stratejiler oluşturularak gerekli bütün önlemler alınmalıdır. Böylece şirketler bu tür sorunlarla karşılaştığında hazırlıklı ve hızlı olmanın avantajını yaşar.

Buna ek olarak dijital ortamda yer alan bütün olumsuz yorumları iyileştirmek ve insanların şirkete yönelik tutumlarını olumlu yönde geliştirmek adına gerekli olan bütün çalışmalar yapılmalıdır.

Unutulmamalı ki, internetin yayılması ve online medyanın kullanılmasıyla beraber;

  • Paylaşan,
  • Soran,
  • Tartışan,
  • Yorum yapan,
  • Etkilenen,
  • Eleştiren kitleler oluşmaya başlamıştır.

Bu nedenle sosyal profil şirketler için en değerli varlık haline gelmiştir. Çünkü arama sonuçları ve sosyal profil potansiyel müşterilerin kararlarını büyük oranda etkiler. Hal böyle olunca ister istemez online itibarın korunması kaçınılmaz hale gelmiştir.  

online itibar neden önemlidir

Online İtibar Yönetimin Önemi

Bir şirketin online itibar yönetimi söz konusu olduğunda o şirketin ürün ve hizmetlerinin dijital ortamdaki kitle üzerinde bıraktığı etkinin en iyi şekilde geliştirilmesi ve iyileştirilmesi faaliyetleridir. Burada şirketlerin amacı bu kitlenin güvenini ve saygısını kazanmaktır. Buna ek olarak;

  • Dijital ortamdaki kitlenin şirket üzerine olan fikirleri ve varsayımları değerlendirilir.
  • Kişilerin açık bir şekilde ifade ettikleri duygusal tepkilere bakılır.
  • Geçmişte yaşanılan bazı olumsuz durumlar nedeniyle tepkili olan kişiler fark edilir.
  • Buradaki kitlenin gelecekteki davranış olasılıkları hesaplanır.
  • Şirketle ilgili uzun vadeli duygular ve düşünceler belirlenir.
  • Paydaşların gözündeki imaj değerlendirilir.
  • Şirketin sunduğu hizmetin toplumun gözünde ne kadar çekici olduğu anlaşılır.

Kısacası dijital alanda belirtilen tüm olumlu ifadeler şirketin müşteri potansiyelini yükselmesine olanak sağlar. Olumsuz ifadeler ise, çok kısa bir süre içerisinde milyonlarca kişiye ulaşabilme ihtimali ile bırakın yeni müşterileri, mevcut müşterilerin bile aklında soru işaretleri oluşmasına neden olur. Bu nedenle online itibar yönetimi ile bu tür haberlerin kontrol edilmesi ve bunlar üzerine kriz planları yapılması önemlidir. Ayrıca arama motorlarında üst sıralarda şirketin yer alması için gerekli çalışmaların yapılması gerekir.

Online İtibar Yönetiminin Katkıları Nelerdir?

Online itibar yönetimi ile şirketler birçok fayda sağlarken, ürünleri ve hizmetleri konusunda da gelişme kaydeder. Bu faydaların başlıcaları şu şekilde sıralanır:

  • Online itibar yönetimi sayesinde şirketin sağladığı hizmetler üzerinde bir koruma kalkanı oluşur.  
  • Hizmetlerle ilgili yeni içerikler üretilerek verilen hizmetin değerine katkı sağlanır.
  • Şirketle ilgili asılsız haberler ya da yorumlar fark edilir ve gerekirse yasal haklar kullanılır.
  • Mevcut müşterilerin geri dönüş oranını artırır.
  • Sosyal medya üzerindeki şirketle ilgili tüm bilgiler kontrol edilir.
  • Herhangi bir olumsuz bilgi ile karşılaşıldığında anında müdahale edilir.
  • Dijital ortamdaki yorumlar değerlendirilerek şirket hizmetleri ile ilgili kamuoyu görüşü anlaşılır.
  • PR çalışmaları ile dijital ortamda çok daha etkin bir konuma gelinir.
  • Kişilerin beklentileri belirlenerek en uygun reklam çalışmaları gerçekleştirilir.
  • Şirketin hedeflediği kitlenin profil analizi yapılır.
  • Şirketle ilgili tüm olumsuz paylaşımların kaldırılması sağlanır.

Online itibar Takip Kanalları Nelerdir?

Hiçbir şirket ürünleri ya da verdiği hizmetler hakkında olumsuz yorumların dijital ortamda yer almasını istemez. Bununla birlikte online itibar yönetimi ile ilgili herhangi bir çalışma yapılmazsa, konuyla ilgili bir takip mekanizması olmadığı için bu tür sorunlarla karşılaşmak kaçınılmaz olur.

Bu tür olumsuz yorumların bazıları şirketin kendi hatası nedeniyle oluşurken, birçoğu asılsız haber olarak karşımıza çıkar. Bu nedenle bütün online itibar takip kanalları kontrol altında tutularak, bu tür platformlar üzerine gerekli planlamalar ve düzenlemeler yapılmalıdır. Böylece bu tarz sorunların üzerinden gelinerek, bu durum negatiften pozitife çevrilir.

Bahsi geçen takip kanalları ise şu şekilde sıralanabilir:

  • Wikipedia ve Wikiler
  • Blog yazıları
  • Forum siteleri
  • Rakip firmaların web sayfaları
  • Araştırma siteleri
  • Basın bültenleri
  • Sosyal medya
  • Haber siteleri
  • Şikayet siteleri
  • Sözlükler
  • Arama motorlarıdır.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.