Neden SEO Kampanyası Yapmalısınız?

Neden SEO Kampanyası Yapmalısınız?

SEO çalışmaları, temel olarak potansiyel müşterilerin, siteye hızlı ve etkili bir şekilde ulaşmasını sağlamak için yapılır. Bunun yanı sıra, ziyaretçilerin sitede etkin bir şekilde dolaşabilmesi ve ihtiyaç duyduğu ürün, hizmet ya da görsel ve yazılı materyallere ulaşabilmesi için de doğru SEO kampanyası yapılması önemlidir.

Başarılı bir SEO çalışması, potansiyel müşteri sayısına ciddi bir katkı sağlamakla birlikte, müşterilerin dönüşüm oranlarını da arttırdığından, şirketlere doğrudan kar sağlar.

SEO’nun Potansiyel Müşterilere Ulaşmadaki Rolü

İnternetin alışverişte yaygın bir şekilde kullanılması, şirketleri internette de rekabete itmiştir. Sosyal medya alanında rekabet eden şirketler, ciddi bütçeler harcadığı gibi, bu çalışmaların sürekli olması önem arz etmektedir. Arama motorlarına yönelik çalışma yapan şirketler ise doğru planlamalar ile uzun vadeli çözümler sağlayabilmektedir.

Ürün ya da hizmet satan şirketlerin yanı sıra, internet reklamları aracılığıyla gelir elde eden işletmeler için de SEO olmazsa olmazlar arasında yer alır. Müşterilere reklam yapmadan hızlı bir şekilde ulaşma imkanına sahip olabilmek için arama motorlarındaki sıralama oldukça önemlidir.

Örneğin, teknolojik cihazlar satan bir şirketin, potansiyel müşterilerinin önemli bir kısmı, internet üzerinden alışveriş yapmaktadır. Müşterilerin satın almak istedikleri ürünlere yönelik aramalarda, ilk sayfada gelen şirketlerin, müşteriye satış yapma imkanı daha fazladır. Sıralama düştükçe, satış yapma imkanı da düştüğünden, şirketler en üst sırada yer almak için rekabet etmektedir. Akıllı telefon satın almak isteyen bir müşteri, arama motoruna “akıllı telefon fiyatları” ya da “akıllı telefon modelleri” gibi kelimeler yazabileceği gibi, “akıllı telefon satın al“ gibi anahtar kelimelerle de arama yapabilir. Bu kelimelerde, en üst sırada gelen internet sitesinin satış olasılığı oldukça yüksek olduğu gibi, 2. ya da 3. sayfada yer alan bir sitenin satış imkanı oldukça düşüktür.

İnternetten Gelir Sağlamayan Şirketler için SEO’nun Önemi

İnternetten ürün ya da hizmet satışı yapmayan ve internet sitesi aracılığıyla herhangi bir gelir etmeyen şirketler için de SEO oldukça önemlidir. Şirkete diğer kanallar aracılığıyla gelir sağlayan bir müşteri, satın aldığı ürün ya da hizmet ile ilgili bir arama yaptığında, şirketin internet sayfasına ulaşamaması, ciddi bir prestij kaybına yol açar. Bu durum, kar amacı gütmeyen dernek ve kuruluşlar için de geçerlidir. Arama motorlarında yapılan aramalarda, ilk sıralarda yer almak halihazırdaki müşterilerin gözünde şirketin prestijini yükselttiği gibi, potansiyel müşterilere de reklam yapma imkanı sağlar.

SEO Çalışmaları Nasıl Yapılır?

SEO çalışmaları, arama motorları tarafından belirlenen kriterleri doğru şekilde karşılayabilmek için yapılır. Bu konuda otorite olan arama motoru Google olduğundan, arama motoru optimizasyonu çalışmaları genellikle Google’a yönelik olarak yapılır. Pazarın çok büyük bir bölümünü elinde bulunduran Google’da başarı sağlamak, hem prestij hem de müşterilere ulaşma açısından oldukça önemlidir.

Arama motoru optimizasyonu konusunda uzman olan ekibi ile hizmet veren Webtures, şirketlerin ihtiyaçları doğrultusunda analiz yapmakta ve etkili çözümlemeler sonucunda SEO çalışmalarına başlamaktadır. SEO konusundaki tecrübesiyle çözüm ortağı olduğu şirketlerin büyüme paylarına önemli katkılar sağlayan Webtures, Türkiye’nin lider SEO ajansıdır.

Bir önceki yazımız olan Yerli Arama Motorlarının Devri başlıklı makalemizde Arama Motoru Pazarlaması, Türk Arama Motorları ve Yerli Arama Motorları hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.