Neden SEO Yaptırmalıyım?

webtures_blog_banner

SEO. Son yıllarda dijital pazarlama denilince sık sık karşımıza çıkan bu üç harfli kısaltma, küçük büyük birçok işletmenin pazarlama planının önemli bir parçası niteliğinde. Ama iş dünyası tarafından çok da etkili bir şekilde kullanıldığı, değerinin bilindiği söylenemez. Oysaki SEO, etkili arama sayfaları ve içerik yönetimiyle birlikte, kurumların sitesine kaliteli tüketicileri çekebilecek, sürdürülebilir bir pazarlama aracı. Üstelik pazarlama alanındaki son araştırmalara göre,  televizyon ve basılı medya gibi geleneksel pazarlama araçlarından çok daha fazla bir yatırım getirisine sahip.

Yine de altını çizmekte fayda var: SEO sihirli bir yöntem değil. Tek başına aile şirketinizi bir Fortune 500 şaheserine dönüştüremez. Zaten bunu diğer reklam araçları da başaramaz. SEO, işinizi daha görünür kılabilir ve markalaşmanızı hızlandırıp sitenize trafik çekebilir. Yatırım getirisini yükseltirken, tüketici psikolojisi ve davranışlarına dair fikir de verebilir.

Peki Neden SEO Yaptırmalıyız, SEO Neden Önemlidir?

Şimdi SEO’yu ‘sihir’ olmaktan çıkarıp, somut bir pazarlama aracına dönüştüren 5 maddeyi ele alarak bu soruların cevabını verelim.

1.Markalaşmanız ve marka görünürlüğünüz için SEO

Tüketici, arama motorlarında ürün ve şirketinizi arattığında, siz de doğal olarak üst sıralarda yer almak isterseniz. Ama bunun yolu, sadece herkesin web sitenize tıklamasını istemekten değil; çok daha farklı dinamiklerden geçer. Aslında, anahtar kelime kullanımıyla arama sonuçlarında çıkmanın altında, çok daha fazlası vardır.

Örnek olarak, arama motorlarında araştırma yapan çoğu kişi sadece tek seferliğine araştırma yapıp, bazı web sitelerine tıklayarak aramasını sonlandırmıyor. Bunun yerine, birçok web sitesine girip, kullandıkları anahtar kelimeleri yeniden düzenleyip, karşılarına çıkan web sitelerini inceleyerek, araştırmalarını daha rafine hale getiriyorlar.

Peki bu durum, sizin şirketiniz için ne ifade ediyor? Hemen özetleyelim: Tüm araştırma sonuçlarında düzenli olarak belirdiğiniz durumda, tüm potansiyel tüketicileriniz ile daha çok ortak zeminde bulunmuş oluyorsunuz. Böylece, her arama sonucunda karşılarına çıktığınızdan;  bu tüketicilerin eninde sonunda sitenizi tıklaması kaçınılmaz oluyor. Bu durum da, bizi SEO’nun neden önemli olduğu konusundaki bir diğer kurala götürüyor.

neden seo yaptırmalıyım

2.Şirketinizin güvenilirliği için SEO

Tüketiciler, Google ve diğer arama motorlarında yaptıkları aramalar sonucunda karşılarına çıkan sıralamaları zihinlerinde not alır. Çoğu zaman bunu bilerek yaparlar. Onların bakış açısına göre, bulunduğunuz sıralama şirketinizle ilgili olarak onlara güven verir: “Google’a göre bu şirket, aradığım konuyla ilişkili gözüküyor, o zaman onu seçebilirim”. Bu önerme ilk başta kulağa inandırıcı gelmese de, telefon rehberi dönemi üzerinden bir karşılaştırma yaparak durumu netleştirebiliriz.

Eğer yaşınız yetiyorsa, bir an için o yıllara geri dönün. Tüm telefonların bir rehberde kayıtlı olduğu, herkesin sayfa sayfa numara aradığı yıllar. Rehberden tamirci aradığınızı düşünün. 7. sayfanın sonlarındaki tamirciyi mi tercih ederdiniz yoksa çoğu kişi gibi, ilk sayfayı açar ve seçiminizi oradan mı yapardınız? Tüketiciler her ne kadar aksini iddia etse de, arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almak, şirketinizi onların gözünde çok daha güvenilir kılacaktır.

3.Web sitenize trafik çekmek için SEO

Trafik, tek başına para kazandırmaz. Ama bomboş bir arka sokakta mı tezgah açmak isterdiniz yoksa Taksim Meydanı’nda mı? Meydanda dolaşan insanlar, size saniyesinde para kazandırmasalar da, eninde sonunda, birinin yanınıza gelip müşteriniz olma ihtimali, arka sokaklara göre daha yüksek. Bu yüzden elinizden gelenin en iyisini yapıp, web sitenize çektiğiniz potansiyel müşterilerinizi satış yapmaya ikna etmelisiniz. Bunun için hangi yöntemi tercih ederseniz edin, kalabalık bir caddede satış yapmak, ıssız bir çöle göre çok daha kolay olacaktır. Bu arada, SEO ile ilgili iyi olan bir diğer unsur da, Taksim Meydanı’ndaki dükkan kiralarına göre çok daha hesaplı olmasıdır. Bilginize!

neden seo yaptırmalıyım

4.Yüksek reklam yatırım getirileri için SEO

SEO ile şirketinize yapacağınız pazarlama yatırımlarından, geleneksel reklam mecralarına kıyasla çok daha fazla geri dönüş alırsınız. Hatta bu noktada geleneksel reklamcılığın yanına, dijital reklamcılığı da ekleyebiliriz. Bunun sebebi, SEO’nun; tüketicinin favori TV şovunu bölen bir TV reklamı ya da online makale okurken bir anda karşısına çıkan sıkıcı bir banner olmayıp; tüketicinin aramasına göre karşısına çıkan bir pazarlama stratejisi olmasıdır. SEO ile şirketiniz, tam da olması gereken zamanda potansiyel tüketicilerinizin karşısına çıkar. Onları ürün veya hizmetinizle ilgili ikna etmek zorunda değilsiniz. Sadece, doğru zamanda doğru yerde karşılarında belirirsiniz. Üstelik diğer reklam araçları gibi de can sıkmazsınız. Bir başka deyişle, daha yola çıkmadan, SEO sayesinde siz zaten yolu yarılamış olursunuz. Bu yolun adı da “Potansiyel tüketiciler kazanma” yoludur.

5.Tüketici içgörüleri için SEO

Daha önceden de vurguladığımız gibi, SEO şirketinizin web sitesine trafik sağlar. Bu trafiği de pazarlama için bulunmaz bir araç olan Google Analytics analiz eder. Bu veriler rakamların ötesinde size hazine değerinde bilgiler de verir: Tüketici içgörülerini. Tüketici hangi anahtar kelimeleri kullanıyor? Araştırmasını nasıl yapıyor? Kullandığı dil ve teknoloji nedir? Nerede oturuyor? Hangi gün ve saatlerde daha aktif? Bu soruları daha uzatabiliriz. Bu bilgiler ışığında, hem offline hem de online dünyada stratejilerinizi gözden geçirerek, işinize dair daha sağlam kararlar alabilirsiniz.

SEO, dijital pazarlamanın son yıllardaki en popüler araçlarından biri. Bu popülerliğini de sadece herkesin dilinde olmasına değil; birçok işletmeye kazandırdığı güvenilirlik, trafik ve yatırım getirisine borçlu. Siz de bu üç harfli dijital pazarlama harikasını keşfedin, markanız için dijital dünyayı en etkili şekilde kullanmanın keyfini çıkarın.

SEO hizmetlerimiz hakkında bilgi almak için bu linke uğrayabilirsiniz.

Neden SEO Yaptırmalıyım? İle Benzer Yazılar

Blog (1)

Yapay zeka (YZ), içerik üretim süreçlerini kökten değiştirmekte ve yazarlara, editörlere ve içerik üreticilerine yeni imkanlar sunmaktadır. Geleneksel yazım yöntemlerine oranla çok daha hızlı ve verimli bir şekilde içerik üreten yapay zeka araçları, dil yapısını anlama ve metin üretme konusunda

Tufan Acar

google-sge-teknolojisi-ve-kullanıcı-etkileşimi

Google, arama teknolojisinde devrim niteliğinde bir adım atarak Search Generative Experience (SGE)’yi tanıttı. Peki, bu yenilikçi arama deneyimi nasıl çalışıyor ve geleneksel arama alışkanlıklarımızı nasıl değiştirecek? Bu yazımızda, Google SGE’nin işleyişi, erişilebilirliği, coğrafi kullanım alanları, SEO çalışmalarına etkileri ve bu

Eren Kartav

index-nedir-nasil-alinir

  Web sitelerinin arama motorları tarafından taranarak, içeriklerinin bir dizine eklenmesi sürecine “index” denir. Bu süreç, sitenin arama motorlarında görünür olmasını sağlar ve kullanıcıların ilgili aramaları yaparken site içeriğine ulaşabilmesinin temelini oluşturur. Indexleme, arama motorlarının web sayfalarını keşfetmesi, analiz etmesi

Eren Kartav

loader