Ölçümlemeniz Gereken E-Ticaret Metrikleri

Ömer Kaçar

E-Ticaret

Ölçümlemeniz Gereken E-Ticaret Metrikleri

E-ticaret metrikleri, kullanıcı etkileşiminiz hakkında bazı önemli fikirler sunmaktadır. Doğru bir şekilde kullanıldığı zaman, başarınızı ölçmek ve yeni müşteri kanalları yaratmak adına oldukça faydalı ölçümlerdir. Genellikle yeni online mağaza açanlar neyi nasıl ölçecekleri konusunda soru işaretlerine sahip olmaktadır. Eğer sitenizdeki doğru değerleri ölçümlerseniz, çok kısa süre içerisinde kendinize ait bir ilerleme yolu çizebilirsiniz. Şimdi kullanıcılarınızı daha iyi anlamak ve online işletmenizi büyütmek için neleri ölçebileceğinize bakalım.

Ölçümlemeniz Gereken E-Ticaret Metrikleri

Sitenize Gelen Kullanıcı Trafiği

E-ticaret metrikleri arasındaki en önemli ölçüm, sitenize gelen kullanıcı sayısıdır. Günlük, haftalık ve aylık değerlerin ayrı ayrı ölçülmesi oldukça yararlıdır. Böylelikle kullanıcıların sizin sitenizi en çok ve en az ne zaman ziyaret ettiğini görebilirsiniz. Pazarlama stratejinize bağlı olarak farklı yöntemler izleyebilirsiniz. Ziyaretçi sayınızı arttırmak için en etkili yöntemlerden biri mevcut durumunuzu değerlendirmektir.

Kullanıcı Başına Ortalama Sepet Tutarı

Kullanıcıların e-ticaret sitenizden ne kadarlık alışveriş yaptığını öğrenmek oldukça yararlıdır. Bu bilgileri kullanarak sadık ve sürekli sitenize gelen müşterileriniz için özel kampanyalar hazırlayabilirsiniz. Aynı zamanda sepet tutarlarına göre belirli indirim kampanyaları da oluşturabilirsiniz. Bu kampanyalar, genel kullanıcı etkileşiminizi önemli oranda arttıracaktır. Ayrıca ortalama sepet tutarları, yeniden fiyatlandırma için kullanılmaktadır.

Yatırım Getirisi

E-ticaret sitesi kurduğunuzda tanıtım için para harcamanız kaçınılmaz olacak. Fakat açık denizde boğulmamak için yaptığınız harcamaların kontrollü olması gerekir. Eğer getiriden çok harcama yapıyorsanız, gelecekte bu sizin için olumlu bir durum yaratmayabilir. Pazarlama ve tanıtım kampanyalarına para harcarken her zaman bu kampanyaların size sağladığı getiriyi göz önünde bulundurun. Kullandığınız site analitikleri araçlarından yatırım getirisi analizlerini yapabilirsiniz.

Potansiyel Müşteriden Gerçek Müşteriye Dönüşüm

Online mağazalarda para kazanmak istiyorsanız dönüşüm sizin altın kelimeniz olacak. Günde 1000 kişi sitenizi ziyaret ediyor olabilir. Yüksek ziyaret oranları oldukça iyi birer gösterge. Ama daha da önemli olan ziyaret edenler arasında kaç kişinin sizin müşteriniz hâline geldiği. Örneğin 1000 kişi arasında sadece 1 kişi sizin müşteriniz oluyorsa, bu pek de başarılı bir dönüşüm oranı olarak kabul edilmez. Öte yandan eğer 100 ziyaretçi arasından 10 kişi sizin müşteriniz oluyorsa, bu daha başarılı bir dönüşüm oranı olarak kabul edilir. Kampanyalarınızı oluştururken potansiyel müşterilerinizi gerçek müşterilerinize dönüştürmeye odaklanın.

Satış Oranları ve İstatistikleri

E-ticaret sitesinin kalbi satış oranlarıdır. Uzun süreli çalışmak isteyen online mağazalar, haftalık, aylık ve yıllık olmak üzere belli satış oranlarını tutturmak zorundadır. Sitenizi içerisinde bu istatistikleri inceleyerek satış oranlarınızı arttıracak kampanyalar düzenleyebilirsiniz.

Ziyaretçilerin Site İçi Davranışları

Google Analytics gibi internet sitesi ölçüm araçları, ziyaretçilerin yeniden gelip gelmediğini ve ziyaretçilerin sitenizdeki davranışları hakkında önemli bilgiler sunar. Bu bilgileri kullanarak ziyaretçilerin satın alma davranışlarını destekleyecek teklifler sunabilirsiniz. Sadık müşteriler oluşturmak için ziyaretçilerinizin davranışları hakkında fikir sahibi olmak oldukça önemlidir.

Yorumları Oku (1)

  1. webalya

    Çeşitli kampanyalar ve görsel çalışmalar, müşteriyi alışverişe yönlendirmek konusunda başarılı oluyor. Faydalı bir makale olmuş. Teşekkürler

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.