Online İtibar Krizi Nedir?

Webtures

Online İtibar Krizi Nedir?

Dünya genelinde internetin yaygın olarak kullanılmasıyla birlikte insanlar birbiriyle etkileşim içerisine girmektedir. Ayrıca bu etkileşim için uzaklık herhangi bir sorun teşkil etmeden iletişim ve bilgi alışverişi yaşanabilmektedir.

İnternet üzerinde her bilgi depolanarak saklanır. Böylece kişi ihtiyacı olan herhangi bir bilgiye bu dijital ortam aracılığıyla erişim sağlayabilir. Bir nevi herhangi bir konuyla ya da faaliyetle ilgili fikir edinmek için de kullanılan bu sanal ortam, kişiye olumlu ya da olumsuz her türlü bilgiyi sunar.

Bu nedenle dijital ortamda beklenmedik bir anda ortaya çıkan kurumla ilgili rahatsız edici gelişmelerin bütünü online itibar krizi olarak adlandırılabilir. Bu tür olası bir krizin çıkış anından itibaren neden olacağı etkilerin neler olabileceğine dair bir kriz planlamasının yapılmış olması, eğer yapılmamış ise anında yapılması gerekir.

Online İtibar Krizine Neden Olan Problem Çeşitleri Nelerdir?

Kurumların dijital ortamda karşılaşabilecekleri birçok problem genel olarak online itibar yönetimini kapsar. Bununla birlikte sunulan imkanlara bağlı olarak çok fazla çeşitlilik gösteren bu problemler şu şekilde sınıflandırılabilir:

  • Sahte kullanıcı hesaplarının yaptığı yorumlar,
  • Rakip firmaların gerçekleştirdiği saldırılar,
  • Yanlış bilgilendirme sonucu ortaya çıkan sorunlar,
  • Nefret söylemi içerisinde hayat bulan siteler ve bloglar,
  • Marka hakkına karşı gerçekleştirilen saldırılar,
  • Yaşanan bilgi sızıntısı,
  • Negatif etki bırakan haberlerin yayınlanması,
  • Herhangi bir nedenle sektöre karşı oluşan olumsuz algılar,
  • Yalan içerikli haberler ya da makaleler
  • Sahte domain isimleri,
  • Ortaya çıkan kişisel ya da kurumsal skandallar,
  • Eski personellerin yarattığı olumsuz söylemler
  • İsim değişikliğinin getirdiği problemler,
  • Şikâyet sitelerinde yer alan olumsuz kullanıcı yorumlarıdır.

online itibar krizi

Online İtibar Neden Gereklidir?

Günümüzde internet kullanımı çok geniş bir alana yayılmış durumdadır ve her geçen gün çok daha hızlı bir şekilde kullanımının artması ile kurumların online itibara olan ilgisi de artış gösterir.

Dünya genelinde internetin hızı artarken, internet kullanımının maliyeti ise düşmektedir. Böylece çok daha fazla sayıda tüketicinin dijital alanda gezinme süresi artmaktadır. Bu durum markaların ve kurumların başarılı olabilmesi ve globalleşmesi için dijital alanda online itibara özen göstermelerine ve bu alanda çalışmalar yaparak online itibar yönetimini sağlamalarını zorunlu hale getirmiştir.

Unutulmamalı ki herhangi bir tüketici tanıdığı ya da tanımadığı bir marka ismini arama motorlarından aradığı vakit karşısına çıkan olumsuz yorumlar ya da görüşler tüketicinin bir sonraki adımının belirleyicisi olacaktır. Bu nedenle arama motoru optimizasyonu çok daha önemli hale gelerek kurumların bu konuda da belirli çalışmalar yürütmesi ihtiyacını ortaya çıkarmıştır.

Ayrıca dijital ortamda belirtilen asılsız iddiaların yer alması ve bu durumun şirketin itibarını zedelemesi nedeniyle kurumlar iftira niteliğinden dolayı hukuki haklarını arayarak mevcut soruna çözüm üretebilir.

Unutulmamalı ki kurumların online itibarını önemseyen çok sayıda kişi vardır. Bunlardan başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Mevcut Müşteriler
  • Potansiyel Müşteriler
  • İş Ortakları
  • Gazeteciler
  • Çalışanlar
  • Hisse Sahipleri
  • Kişisel Bağlantılar
  • Rakipler

online itibar uygulamaları

Online İtibar Uygulamaları

Kurumların kendileriyle ilgili dijital alanda arama yapmaları oldukça faydalıdır. Böylece kurum hakkında neler düşünüldüğü ve sanal ortamda nasıl bir izlenim bıraktığı anlaşılır.

Olumsuz olan bir yorum ya da problem çıkarabilecek herhangi bir paylaşım varsa, bu tür bir durumu herkesten önce kurumun kendisi farkına varmalı ve bu problemi çözmek adına bir an önce adım atmalıdır.

Öncelikle kurum ya da marka ile ilgili arama yapmak isteyecek kişilerin hangi kelimeleri kullanarak arama yapabileceğini düzenlemek gerekir. Bu noktada yapılması gerekenler ise şu şekilde sıralanabilir:

  • SEO (arama motoru optimizasyonu) ve SEM (arama motoru pazarlaması) tekniklerinin kullanımı online itibarı desteklemek adına oldukça faydalıdır.
  • Kurumun web sitesinde yer alan bütün içeriklerin optimize edilmesi gerekir.
  • Sosyal medyada hem aktif olunmalı hem de diyalog kurulmalıdır.
  • Kurum dijital PR’ yi kullanarak markasına erişimi artırmalıdır.
  • Gerekli olduğunda kurumlar muhakkak hukuki yollara başvurmalıdır.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.