Online İtibar Nasıl Düzeltilir?

Webtures

Online İtibar Nasıl Düzeltilir?

Online itibar kavramız yaşadığımız çağın internetle evrilen sürecinde ortaya çıkan önemli kavramlardan biridir. İnternetin her alanda hayatın evriminde büyük rol oynadığını biliyoruz. Dijital evrim firmaların kimliklerini, markalarını, algılanma biçimlerini dijital dünyada farklı biçimlerde göstermesini zorunlu kılıyor.

Dijital dünyanın kuralları ise reel dünyanın kurallarından oldukça farklı. Dijital dünyanın sonsuz bileşenleri ve kanallarında firmalar web siteleri, sosyal medya mecraları, çeşitli dijital yayınlar yoluyla var olmaktalar.  Etki alanları oldukça geniş olan internet ağlarında müşterilerin ve potansiyel müşterilerin algısında firmaların nasıl şekillendiği online itibar olarak ifade ediliyor.

İnternetin gücü ürün ve hizmetlerin tanıtımında olumlu etkileriyle tanımlanabileceği gibi olumsuz etkileri ile de tanımlanabiliyor. Online itibarın zarar görmesi dijital kanallarda olumsuz firma algısının oluşması ile ortaya çıkıyor. Online itibarın negatif profilini pozitif profile dönüştürmek online itibarın düzeltilmesi olarak tanımlanabilir.

Online itibar yönetimi birçok farklı bileşeni olan bir süreçtir. Sosyal medyada takipçi ve beğeni sayısı, web sitesi ziyaretçi sayısı ve yorumları, sosyal medya kanallarında firmaya dair yapılan tüm yorumların analiz edilmesi online itibar yönetimi ile mümkün oluyor. Online itibarın düzeltilmesi için öncelikle dijital mecrada firmanın nasıl algılandığını gösteren analizlere ihtiyaç vardır.

Online İtibar Analizi Nasıl Yapılır?

Dijital dünyanın çok bileşenli ve etkiye oldukça açık olduğunu belirtmiştik. Daha net bir anlatımla firmanızın dijital dünyada adının herhangi bir şekilde geçmesi etki alanın genişliğini göstermektedir. Firmanızın itibarının dijital etkenlerle nasıl şekillendiğini online itibar analizi ile ortaya çıkartmanız mümkündür. Online itibar analizinde araştırılması gereken noktalar şöyledir;

  • Firmanın web sitesi etkileşimleri
  • Firmanın sosyal medya paylaşımlarındaki yeri
  • Markanın kimliğinin müşteri algısında nasıl göründüğü
  • Firma hakkında çıkan internet haberleri ve yorumları
  • Blog ve içeriklerde firma kimliğinin nasıl yansıtıldığı
  • Ürün ve hizmetler hakkında kullanıcı yorumları
  • Kasıtlı ve sistematik itibar zedeleyici internet söylemleri

Online itibar yönetimi bir nevi algı yönetimi olarak da tanımlanabilir. İnternet dünyasında markanın, firmanın algılanış biçimleri dönüşümlü bir çember yaratır. Söylenen her söz, yapılan her yorum, arama motorlarındaki firma bilgileri, firma hakkındaki sosyal medya etkileşimleri online itibarı etkileyen faktörlerdir. Firmalar online itibar takibi ile firma hakkındaki olumsuz algıları değiştirme gücüne sahip olabilirler.

Online İtibar Düzeltme Yöntemleri

Online itibar takibi firmanın, markanın hakkında internette çıkan tüm olumsuz içerikleri, yorumları, haberleri, videoları tespit etmeyi sağlamaktadır. Tespit edilen olumsuz ifadelerin kaldırılması online itibar düzeltme yöntemlerini oluşturmaktadır.

Olumsuz içeriklere hızlı bir şekilde müdahale edilmesini sağlamak marka değerini korumaya olanak tanır. Firmanın internette nasıl göründüğünü tespit etmek nasıl görünmesi gerektiğini bilmek demektir.

Güvenin kaybolmasına neden olacak olumsuz yorumların, ifadelerin ve içeriklerin tespit edilip kaldırılması güveni zedeleyecek olumsuz etkilerden korunmanızı sağlar. Online itibar düzeltilirken yapılacaklar;

  • Arama motorlarında firma hakkında çıkan asılsız bilgileri kaldırmak
  • Web sitelerinde firma hakkında yapılan olumsuz yorumları kaldırmak
  • Sosyal medyada firma hakkındaki olumsuz etkileşimleri kaldırmak
  • Firma hakkında çıkan olumsuz internet haberlerini silmek
  • Kötü imaj oluşturacak tüm etkileşimlerden anında haberdar olmak
  • Müşterilere ulaşmış olumsuz yorumların düzeltilmesini sağlamak

online itibar temizleme

Online İtibarın Korunması

Online itibar yönetimi sadece olumsuz ifadelerin ortadan kaldırılması anlamına gelmemektedir. Sanal hafıza asla etkisini kaybetmeyen her gün kendini yenileyen bir hafızadır. Sanal hafıza firmanızın ulaşmak istediği tüm müşterilerin her an ulaşabileceği bir alan yaratır.

Online itibarın korunması sürekli ve uzmanlık isteyen çalışma gerektirmektedir. Firma ve markanın sanal dünyadaki yerinin canlı olması ve müşterilerle her zaman iletişim halinde olması önemlidir. Arama motoru optimizasyonu, SEO çalışmaları, içerik üretimi, müşterilerle sanal iletişimin devamlılığı gibi çalışmalar yapılmalıdır.

Online itibarın düzeltilmesi ve korunması için sanal dünyadaki firma etkileşimlerinin analizinin sürekli yapılması ve raporlanması gerekmektedir. Analizler ve ölçümler doğrultusunda firmanın sanal hafızada olumlu bir yer edinmesi sağlanır.

Online itibarın en ufak bir olumsuz etkileşimle bile zarar görebileceğini firmanın bilmesi gerekir. Bu nedenle tüm etkileşimleri analiz etmek, olumsuz yorumlara anında müdahale etmek, müşteri hafızasında markanın değerini düşürecek etkileşimleri ortadan kaldırmak önemlidir. Online itibarın korunması sürdürülebilir analiz ve çalışmalarla mümkün olacaktır.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.