Webtures

Online İtibar Nasıl Kontrol Edilir?

Dijital çağ yeni bir dünya yaratırken bu yeni dünyanın kavramları ve kuralları firmaların başarılı olmak için analiz etmesi ve uygulaması gereken planlamalar yaratıyor. Online itibar dijital çağın yeni kavramlarından biri olarak bireylerin ya da firmaların dijital ortamda algılanış biçimlerini ifade etmektedir. Diğer bir değişle marka kimliğinin, adının, hizmetlerinin hakkında genel görüş ve tepkilerin toplamıdır. Bu görüş ve tepkiler internetin çeşitli kanallarındaki etkileşimlerle yayılmaktadır.

Olumlu bir algının yaratılabilmesi ve korunabilmesi için tüm etkileşimlerin takip edilmesi, analiz edilmesi ve yönlendirilmesi gerekmektedir. Online itibar takibi ile tün verilerin takibi yapılarak kontrolü sağlanabilmektedir. Online itibar kontrolünün yapılabilmesi için online itibar yönetiminin doğru araçlarla profesyonel şekilde yapılması gerekmektedir.

Online İtibar Kontrolünü Sağlayan Araçlar Ve Yöntemler

Dijital dünyada var olmanın ve olumlu görünürlüğe, bilinirliğe sahip olmanın perde arkasında dijital verilerin doğru analiz edilmesi ve buna göre stratejiler geliştirilmesi yer almaktadır. Firmanın ya da markanın dijital dünyadaki konumunu dijital araçları nasıl kullandığı belirlemektedir.

Firma dijital mecralarda hangi alanlarda nasıl var alıyor, nasıl tepkiler alıyor sorularını yanıtlayan online itibar takibi ve yönetimidir. Online itibar kontrolünü sağlamak için kullanılan araçları şöyle ifade edebiliriz;

  • Sosyal ağlardaki etkileşimlerin analiz edilmesi
  • Markadan ya da firmadan bahsedildiğinde anlık bildirim alınması
  • Sektör odaklı analizlerin yapılması
  • Arama motoru kriterlerine uygunluğun araştırılması
  • Anahtar kelime analizi ile hangi kelimelerde görünür olunduğunun tespit edilmesi
  • Firmanın sosyal etkileşimlerine gelen yorumların takip edilmesi
  • Müşteri bildirimlerinin ve sadakatinin analiz edilmesi
  • Takipçilerin ve beğenilerin analiz edilmesi
  • Rakip analizinin yapılması ve marka değerinin ölçülmesi

online itibar nasıl kontrol edilir

Online İtibar Kontrolü Neden Yapılmalıdır?

Birçok farklı bileşenden oluşan internet etkileşimlerinin analiz edilmesi alınan verilerle doğru stratejilerin belirlenmesini sağlamaktadır. Müşterilerin algısında en ufak bir olumsuz yorumun kalıcı etkisi olabilir. Bu nedenle sanal dünyada markanın adının geçtiği her etkileşimi takip etmek olumsuz yorumların anında kaldırılmasını sağlamaya olanak tanımaktadır.

Firma ya da marka hakkında çıkan asılsız haberlerin, kasıtlı olumsuz yorumların, içeriklerin tespit edilmesi online itibarın korunması için gerekli bir uygulamadır. Firmanın hangi sosyal etkileşimlerde eksik kaldığını ortaya çıkaran online itibar analizleri sayesinde hedef kitleye en doğru mesajı vermek mümkün olmaktadır.

Online itibar kontrolü firmanın dijital dünyadaki imajını belirlemeye ve olumlu bir imaj çizmek için gerekenlerin keşfedilmesine olanak tanır. Online itibar kontrolünü sağlayan araçların sürekli kullanılması aylık raporların elde edilmesini sağlar. Bu raporlar ışığında firmanın sanal hafızadaki yeri olumlu yönde değiştirilebilir.

Firmanın, markanın nasıl göründüğünü ortaya çıkarmak için kullanılan online takip analizleri ile firma itibarını olumsuz etkileyecek her türlü dijital etkileşim anında fark edilir. Hedef kitlenin dijital dünyadaki firmaya yaklaşımının analiz edilmesi nasıl bir strateji planlaması yapılacağını belirler.

Online İtibar Kontrolünün Sürekliliği

Online itibar kontrolü bir defalık ya da sadece bir proje için geçerli bir uygulama değildir. Online itibar kontrolünün sürekliliği oldukça önemlidir. Dijital dünyada her şey her an hareket halindedir.

Bir müşterinin yorumu, rakip firmaların firma hakkındaki yorumları, sosyal medyadaki etkileşimler sürekli değişmektedir. Online itibar takibi anlık olarak yapılan analizlerin aylık olarak raporlanmasını sağlar. Sürdürülebilir online itibar güvenin sürekli olarak yenilenmesine bağlıdır.

Canlı ve yenilenen dijital etkileşim sayesinde marka değeri ve itibari korunmakla kalmaz arttırılması için de çalışmalar yapılmasına imkân tanınır. Sanal etkileşimlerin ritmini yakalamak sürekli analizlerle mümkün olmaktadır. Online itibar kontrolünün sürekliliğinin sağlanması dijital dünyadaki firma başarısını doğrudan etkilemektedir.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.