Online İtibar Yönetimi Kılavuzu

Webtures

Online İtibar Yönetimi Kılavuzu

Yüksek profilli bireyler ve şirketler için sosyal profiliniz en değerli varlığınızdır. Bir CEO iseniz, arama sonuçlarınız potansiyel müşterilerin kararlarını etkileyecektir. Bir politikacıysanız, sosyal profiliniz, kurucuların görüşlerini şekillendirmede çok önemlidir. ReputationManagement.com, inşa etmek için çok uğraştığınız bu online itibarı geri getirmenize ve korumanıza yardım edecek.

Olumsuz bir inceleme, olumsuz bir yargı, bir krizle karşı karşıya kalmanız durumunda veya yalnızca beklenmedik şeyleri engellemek istiyorsanız, profesyonel bir online itibar düzenleme ekibinden yardım istemek sizin için en etkili seçenektir. Sosyal izleniminizi ve arama sonuçlarınızı kontrol edin. Profilinizi, özel hedeflerinize göre şekillendiriyoruz.

İtibar yönetiminin neden bu kadar değerli olduğu, onu iyileştirmek için neler yapabileceğiniz ve kaynaklara göz atarak şimdi ve gelecekte saygınlığınızı korumak için atabileceğiniz adımlar hakkında daha fazla bilgi edinin.

Online itibar neden önemlidir

I. Online İtibarınız Neden Önemlidir?

İtibarınız, olumsuz bir arama sonucunun sizin veya markanızın dışarıdan görünümünü önemli ölçüde değiştirdiği için günümüz dijital dünyasında her zamankinden daha fazla önemlidir.

Online İtibarınız Ne Zaman Önemli Olur?

Çevrimiçi saygınlığınızın önemli olduğu belirli zamanlar vardır ve bu itibarın korunması için belirli bir çaba gerekmektedir. İyi bir itibara her zaman ihtiyaç duyulabilir. İyi bir itibarın çok önemli olduğu bazı anlar:

  • İş anlaşmaları
  • İş ortaklığı geliştirmek
  • Kamu görevi için çalışmak
  • İşletmenizin yorumlarına bakan müşteriler
  • Yeni müşteriler çekme
  • Karşılaştırmalı alışveriş
  • Üniversiteye başvurmak
  • İş kurmak
  • İş arama
  • Rütbe/zam isteğinde bulunma
  • İş arkadaşlarıyla bağlantı kurma
  • Röportaj online itibar sorunları, iş arayanlara zarar verebilir. ABD’li şirketlerin %92’si adayları online olarak seçip işe alıyor. Başvuranların %34’ü online itibar problemlerinden dolayı işi alamıyor. Facebook, kolejlerin %82’si için tercih edilen bir işe alma aracıdır ve kolejler, potansiyel öğrencileri online olarak araştırmaktadır. İnternette yer alan bilgilerin çoğu o insanların hayatlarından kesitlerdir ancak bazıları beklenmedik bilgiler verebilir. Ağ kurma veya yeni müşteriler çekme gibi amaçlarda ise bu araç daha sürekli bir temel üzerine kurulmuştur. Bu nedenle, nasıl bir hayata sahip olursanız olun, online itibarınızın olumlu olmasını sağlamanız önemlidir.

Online Kaydınız Kalıcıdır (Yani Sonsuza Kadar)

Olumlu bir online itibara acil bir ihtiyaç duymuyorsanız önemli değil. Bir gün mutlaka ihtiyaç duyacaksınız. Bu yüzden, yer verdiğiniz bilgilere ve başkalarının bulması için bıraktıklarınıza dikkat etmeniz önemli. İnternet hızlı bir şekilde ilerledikçe yer alan bilgileri unutmak tam aksine inanılmaz derecede yavaş. 10 yıldan öncesine ait haberler veya haksız bir fotoğraf, arama motoruna göre önemliyse Google sonuçlarınızın ilk sayfasında görünebilir.

İnternette neredeyse tamamen kalıcı içerik oluşturan araçlar da vardır. Önbelleğe alma ve Wayback Makinesi ile şimdiye kadar online olarak gönderilen içerikler kaydedilir ve biri ararsa hızlı bir şekilde bilgiye sahip olabilir.

Sosyal medya içeriğiniz aranabilir olabilir; bu da bu özelliklerin zararlarından ziyade yararlarına odaklanırsanız olumlu bir şekilde kullanabileceğiniz anlamına gelir. Önleme, yanıt verme ve olumlu online itibar oluşturma ile yolunuza çıkan engelleri ortadan kaldırabilirsiniz.

II. Online İtibar Yönetimi Hakkında Bilmediğiniz 5 Şey
Çevrimiçi İtibar Yönetimi Hakkında Bilmediğiniz

Özel hesaplarla ilgili içerikler paylaşılabilir:

Bazı konular hakkında konuşurken rahat hissedebilmeniz için sosyal medya profillerinizi güvenle kilitleme konusunda dikkatli olun. Gizliliğiniz konusunda makul bir beklentiniz olmasına rağmen, özel profilinizi görüntüleyebilen herkes fotoğraflarınızı kaydedebilir, ekran görüntüsü alabilir, metin kopyalayabilir ve gördükleri şeyleri paylaşabilir.

Online itibarınız yakında kredi alma kabiliyetinizi etkileyebilir:

Şirketler, borç alacaklar hakkında karar vermek için sosyal medyaya yöneliyor. Öncelikle kimlik doğrulamak için kullanılıyor, ancak bazı durumlarda kredi verirken sosyal medya itibarı da değerlendirilmektedir. Sosyal medya etkinliği yakında FICO puanlamasına dahil edilebilir.

İnceleme web siteleri sizden daha güçlü:

Yelp ve Ripoff Report gibi itibarı bozan güçlü siteler binlerce sayfalık içeriğe sahiptir ve Google’da çok yüksek sıraya yerleşme eğilimindedir. Yani bu sitelerden birinde kötü bir eleştiri alırsanız, yokuş yukarı bir savaş vereceksiniz demektir.

Yasalar ve Google sizin tarafınızda olabilir:

Korkunç arama motoru sonuçları yüzünden kapana sıkıştığını mı düşünüyorsun? Sakin ol. Yanlış bilgiler dahil olmak üzere ciddi suçlar içeren içerikleri kaldırtmak için online  iftira yasasını kullanabilir ve itibarınıza zarar verenler için tazminat alabilirsiniz. Google, hassas kişisel bilgilerin arama sonuçlarından kaldırılmasına da yardımcı olabilir, ancak bu, birkaç özel şarta tabi tutulmuştur. Kaliforniya vatandaşları, 18 yaş ve altı gibi nüfusun belirli üyeleri de internette bilgi silimi kanunlarını kullanabilir.

Kötü ün iyi insanlara olur:

Kendi hatanız olmadan zayıf bir online itibara sahip olabilirsiniz. Bir suçlu sizinle aynı isme sahip olabilir veya politik bir tartışmaya girmiş olabilirsiniz. Ya da yanlışlıkla bir şeyle suçlandınız. Bir işletme, binlerce olumlu eleştiri veya memnun müşteriye sahip olabilir, ancak belirli bir sitede yerleştirilen bir veya iki olumsuz değerlendirme, itibarına ciddi şekilde zarar verebilir. Bunun gibi faktörleri yönetmek zordur, ancak yine de online itibarınızı etkileyebilir.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.