Online İtibar Yönetimi ve SEO

Webtures

Online İtibar Yönetimi ve SEO

Bir iş yolunda gittiğinde, itibar yönetimi genellikle çok fazla düşünülmez. Ama bir iş bozulduğunda bu tanım aniden ortaya çıkar. Sonrasında da herkes bunun için çabalamaya başlar.

Dijital pazarlamanın diğerlerine nispeten özel bir alanı vardır. Her gün kullandığınız normal SEO teknikleri ile bir PR krizine yanıt verebilirsiniz. Bunun için atmanız gereken birkaç adım vardır.

Birinci adım: Krizi tanımlayın

Bir krizi gördüğünüzde hemen anlayabileceksiniz. Burada önemli olan krizin kaynağını olabildiğince çabuk tespit etmenizdir. Zaman sizden yana değildir o yüzden hızlı hareket etmeniz gerekiyor.

Tartışmanın başladığı ilk yeri online olarak tanımlamalısınız. Bu muhtemelen bir sosyal medya platformu, sitenizdeki bloglar ya da başka sayfalar olacaktır.

İkinci adım: İlk yanıt

Sorunun başladığı yeri bulduktan sonra önce oraya cevap vermelisiniz. Mümkünse durumu özür dileyerek düzeltmeye çalışın. Beceri ve işinize bağlı olarak, size verdikleri içerik yayınlama ve içerik oluşturmayla görevlendirilmiş olabilirsiniz. O durumda da özür dilemeniz gerekir.

Üçüncü adım: Bir anahtar kelimeler listesi oluşturun

Hangi anahtar kelimelerin en sık negatif sözlerle ilişkili olduğunu bulmanız gerekir. Tek başına bir şirket adı mı? Şirket ismi ve diğer birkaç kelime öbeği mi? Sizinle birlikte anılan bu kelimeler itibar yönetiminizi değiştirecektir. Markanızın iyi kelimelerle anılmasını sağlayın.

Dördüncü adım: Herhangi bir Negatif URL’yi tanımlayın

Şirketi kirletmeye adanmış herhangi bir URL’yi tanımlamalısınız. Bunlar belirli bir blog gönderileri veya tüm web siteleri olabilir. Bu sıkıntılarla her yerde karşılaşmazsınız. Özellikle sosyal medyada size özel negatif URL bulunmaz. Ama yine de her mecrayı kontrol etmelisiniz.

Beşinci adım: Sosyal medya profillerinizi optimize edin

Daha önceden yaşanan sıkıntıda bir şirket Twitter üzerinden her kullanıcıya ayrı ayrı özür dilemişti. Bunu yaparken kendi için açılan negatif hashtagleri de kullanmıştır. Sonrasında hashtag altında araştırma yapanlar şikayetlerden çok şirketin özürleriyle karşılaşmıştır.

Bunu yapmanın başka yolu da Facebook ya da Web sitenizdeki özürde anahtar kelimeleri kullanmanızdır. Bir internet pazarlamacısı olarak uzun biçimli bir makalede anahtar kelimeler ile durumu anlatabilirsiniz.

Altıncı adım: İkinci seviyeli Sosyal profilleri kaydetme

Markanızı bir gölet olarak düşünün. Olumsuz şikayetler gölete atılan taşlar gibidir. Çok fazla şikayet olduğunda sular dalgalı olur. Havuzun boyutunu genişletmek, dalgaların şiddetini azaltmaya yardımcı olur. Bunu yapmak için mümkün olduğunca çok sayıda ikinci düzey sosyal profili kaydetmek olabilir. Bu ikinci kademe profillerden bazıları bile yüksek alan yetkisine sahiptir. Bu şekilde, negatif basının SERP’den düşürülmesi sağlanır.

Yedinci adım: Misafir Blog

Konuk bloglarda adınızı olumlu bir şekilde tanıtabilirsiniz. Aynı zamanda sektörünüzle ilgili tarafsız konular hakkında blog yazabilirsiniz.

Ayrıca, son deneyimleriniz hakkında olumsuz PR ile ilgili blog yazabilirsiniz. ‘Son tartışmamız sırasında ne öğrendik’ gibi. Bu dikkat çekici olacaktır. Hem de bu sayede negatif anahtar kelimeleri de rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Sekinci adım: Adım Bir’e dönün

Sıkıntıyı gidermek bir gecede gerçekleşmeyecek. Daha fazla olumsuz bilgi ve negatif anahtar kelimeler için web’i düzenli olarak izlemeniz gerekir. Ayrıca, markanızla ilişkili olumlu içerikler oluşturmaya da devam etmek istersiniz. Bu, zamanla birlikte negatif bilgileri daha fazla aşağıya itmede yardımcı olacaktır.

Online İtibar Yönetimi ve Siz

Zamanınızın %99’unu geleneksel internet pazarlaması yaparak geçirebilirsiniz. Ancak, bir müşterinin sizinle panik içinde bir etkileşimde bulunmasına hazırlıklı olmanız gerekir. Yukarıdaki ipuçlarını takip ederek hasarı azaltmanıza ve tamir etmenize yardımcı olabilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.