Online Mağazanız İçin Nakliyat Stratejileri

Online Mağazanız İçin Nakliyat Stratejileri

Yurt dışındaki bir sitede harika bir mont gördünüz, tam aradığınız ve istediğiniz model. Sıradan değil, stil sahibi. Bu tabloyla karşılaşmış olanlar bilir, oradan buraya getirmenin parası ne kadar? Hemen ardından daha da acımasız soru canlanır: Acaba buraya getiriyorlar mı? Hiç getirmiyor da olabilirler.

Sepete eklersiniz ve tam ödeme ekranında. ‘shipping’e tıklandığında görülen masraf ve yüzdeler, ücretler alma konusunda insanı tereddüte sokar. Ucuz görünen eşya, nakliyat masrafıyla beraber çok pahalı hale gelir. Ürününüz gerçekten etkileyici ise ve kişiye özel olarak hitap edebildiyse satın alacaktır fakat çoğu zaman ‘bir düşüneyim’in ardından sepetten eşya bırakılır ve satış gerçekleşmez. Dolayısıyla, nakliyat stratejileri konusunda bu örnek durumdaki olayların sayısını azaltmak için bazı önerilerimiz olacak.

Bu konudaki araştırmalar çok net bir şekilde gösteriyor ki, eşyaların sepete alınıp ardından geri bırakılmasının en büyük nedeni shipping masrafları.

Burada genel strateji olarak, kar marjından olabilecek en az şekilde feragat ederek müşterilerin yine de hoşuna giden fiyatlar onlara sunabilmek.

Araştırmalarda şöyle bir sonuca ulaşılmış, inceleyelim:

North American Technographics şirketinin 2009 yılında yapmış olduğu araştırmaya göre Sepete konmuş eşyalar %44 oranında shipping masraflarının fazla olması dolayısıyla geriye bırakılmış. Ardından %41 ile bu ürünü almaya daha hazır değilim geliyor. Tamamen alıcının kişisel durumuyla alakalı. Buna karşı yapabileceğimiz birşey yok. Diğer sitelerdeki ürünlerin fiyatlarıyla karşılaştırmak istiyorum ise hemen bunların ardından geliyor. Görüldüğü üzere online alım satım işlerinde nakliyat masrafı büyük oranda önem taşıyor ve tamamen bizim müdahale edebileceğimiz bir platform.

Çözümlerden birincisi: Bedava Nakliyat.

Özellikle ülke içi talepleri karşılarken bedava nakliyat hizmeti sunmak, hem müşterinin ilgisini çekiyor. Hizmet anlamında bir değer taşıdığı ve kullanıcıyı uğraştırmadan tek fiyat verdiği için müşterinin kafası hiç karışmıyor ve ürünü alırken dikkati dağılmıyor. Rakipleriniz bu hizmeti vermiyorken siz eğer bu hizmeti veriyorsanız, bu büyük oranda sizin onların önüne geçmenizi sağlayacaktır. “Burada nakliyat bedava ama” gibi çok belirgin bir ucuzluk göstergesidir ve müşteriyi kendine çeker.

Fiyatları çok az bir miktar yukarı çekmek, veya tanıtımına ve sosyal medyadaki yerine güvendiğiniz bir e-ticaretiniz varsa fiyatları aynı tutarak, sürümden kazanma yoluna da gidebilirsiniz. 2. çözüm için işlek bir siteniz olmasının aldığınız riski minimize edeceğini hatırlatmak isteriz.

Belli bir miktar ürün için bedava nakliyat gibi bir şeklinde bir açılım yapabilirsiniz. Belli bir masraf geçildiğinde bedava nakliyat veya belli bir kalem üründen sonra bedava nakliyat gibi. Bu sattığınız ürüne göre en iyi siz belirleyebilirsiniz. Nakliyat masrafını siz üstlenirken çok daha az karınız buharlaşması için bu da ideal bir yöntem.

Bu tip kampanyalarınız olduğunda mutlaka bunları etkileyici bir şekilde görülebilir hale getirin sitenizde. Burada bir örneğiyle karşılaşıyoruz:

online-magazaniz-icin-nakliyat-stratejileri

El yapımı pahalı eşyalar, oldukça lüks giyim ürünleri, oldukça lüks hobi ürünleri… artık bu örnekleri siz çoğaltabilirsiniz isterseniz, bu ürünlerin satışında belli bir yüzdede nakliyat masrafı eklemek alım satımlarınızı baltalamayacaktır fakat çok rekabetçi bir market alanında, bedava nakliyat ve olabilecek en düşük fiyat sizi yukarıları taşıyacaktır.

Büyük bilgisayar kasaları, ya da ev mobilyaları gibi büyük boyutlu eşyalarda “nakliye bedava” seçeneği size çok pahalıya mâlolabilir. Gerekli araştırmaları yaparak, nakliye edilecek ürünlerin oluşturduğu masraf, rakiplerinizin nakliye konusunda nasıl bir strateji izlediği, ve belirlemek istediğiniz kâr marjı bu konuda size doğru karar vermeniz için yol gösterecektir.

İkinci seçenek: Nakliye masrafınızın aynısını müşteriden talep etmek

Bu opsiyonda müşteriye anlaşma yaptığınız tüm taşıma firmalarının seçeneklerini sunarak kendi masrafını kendi ödemesini sağlıyorsunuz. Müşteri kendi zevkine ve güvendiği firmaya göre seçimini kendisi yapıyor ve masrafını kendisini belirliyor.

Eşya nereye gönderilecek, nasıl gönderilecek? Ne zaman gönderilecek? Bunlara müşteri kendi başına karar veriyor ve sorunsuzca işlemlerini hallediyor.

online-magazaniz-icin-nakliyat-stratejileri-1

Birebir müşteriyle iletişim kuran bir hesap makinasını nakliye masraflarını ölçmesi için sitenize yerleştirbilirsiniz. Bu müşteriye güven veren bir uygulama. Nakliye masraflarını şişirmediğinizi ve nakliye masraflarının parası çıksın diye ürün fiyatlarını şişirmediğinizi müşteriye bir anlamda göstermiş oluyorsunuz.

Tabii ki bu yöntem, bedava nakliye kadar müşteriyi baştan çıkartmıyor, fakat müşteriden nakliye masraflarını koparmaya çalışmadığınızı, ve müşterilerinize her fırsatta en iyi fırsatı sunmaya çalıştığınızı açık bir şekilde ifade ediyor.

Bir seçenek daha var ki, o da ağır ve çok ürünlü nakliye işlemlerinde işe yarıyor.

3. Seçenek: Ücrete Nakliye masraf oranı eklemek

Her paket için belli bir yüzdeyle nakliye masrafı eklemek veya ağırlık oranlarına göre belli bir oranda nakliye masrafı almak da üçüncü seçeneğiniz.

Bir paketin nakliyesine harcanan ortalama masrafı hesaplamanız gerekiyor tabii bunu yapmadan önce. Burada dikkat edilmesi gereken şey tabii ki oranları çok iyi ayarlamak. Müşteriye gerekenden fazla bir masraf oluşturmak veya gereğinden az bir masraf talep etmek, hiç de iyi olmayacaktır. Bir oran ayarladığınızda tabii ki bu mutlaka bir miktar üstünde veya altında olacaktır fakat iyi bir oranla genel olarak baktığınızda bir denge yakalayabilirsiniz.

Truly’s Natural Deodorant firması her ürün için 2.99 dolar nakliye masrafı alıyor.

online-magazaniz-icin-nakliyat-stratejileri-2

Şirketin sahibinin açıklaması da şöyle: Müşteriye eşyayı zamanında oluştururken olabilecek en az masrafla nakliye harcaması yapmak amacım diyor. Sattığınız ürünler zaten ucuz ürünlerse, almak isteyenler ürününüzün fiyatına yaklaşan masraflarda nakliye masrafı ödemek istemeyecektir.

Bu düşünce değişmez oranda nakliye masrafı uygulamaya dair çok önemli bir noktaya işaret ediyor. Bir ürünün ağırlığı ile birgünde alabileceğiniz ürün talebinin ortalamasını, minimumunu ve maksimumunu iyi ayarlamanız gerekiyor.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.