Online Pazarlama Teknikleri

Online Pazarlama Teknikleri

Firma ve kuruluşların SEM adı verilen arama motoru pazarlamacılığına gösterdiği ilgi her geçen gün artarken, SEM harici pazarlama yöntemleri de internet sitelerinin gelirlerini katlamasına ve daha fazla ziyaretçiye ev sahipliği yapabilmesine olanak tanıyabiliyor. Sosyal medya başta olmak üzere yeni ve farklı mecraları reklam yapabileceği bir alan olarak gören kurumlar, başarıyı çok kolay bir şekilde elde edebiliyorlar. Bu yazımızda kaleme alacağımız husus, SEM harici başka hangi pazarlama yöntemlerini kullanabileceğiniz noktasında sizlere fayda sağlayabilir.

Sosyal medyayı aktif olarak kullanın

Takipçiniz olsun veya olmasın, bir yerden başlamak için asla çok geç değildir. Hemen firmanız adına Twitter, Facebook, Pinterest ve Instagram hesapları açarak ilgili sosyal medya ikonlarını sitenizin uygun bir kısmına yerleştirin. Bu mecralardan elde edeceğiniz takipçileri, potansiyel alıcı ve ziyaretçi konumuna dönüştürmek tamamen sizin elinizde. İlgi çekici içerikler paylaşın, takipçilerinizle etkileşime girin, size yöneltilen soruları yanıtlayıp sorunlara çözüm üretin. Bu sayede takipçileriniz tarafından sevilir ve dilden dile yayılarak en etkili reklam yöntemlerinden birini çok basit bir şekilde kullanabilirsiniz.

 

Youtube üzerinden video pazarlama yapın

Dünyanın en çok ziyaret edilen video paylaşım portalı olan Youtube, sizin firmanız veya siteniz içinde faydalı bir şekilde yararlanabileceği platformlar arasında yerini alır. E-ticaret siteniz varsa ürün tanıtım videolarını Youtube üzerinden paylaşabilir, viral bir şekilde videolarınızın diğer siteler ve ziyaretçiler tarafından paylaşılması sayesinde bilinirliğinizi daha da arttırabilirsiniz. Youtube’da açtığınız kanalı kurumsal bir şekilde düzenlemeli, profil fotoğrafı ve kapak görseli gibi hususları da büyük bir titizlikle elden geçirmelisiniz.

SEO yöntemlerine başvurun

SEM, yeri geldiği zaman pahalı ve kısa süreli sonuçlar veren bir pazarlama yöntemi olabilir. Uzun ve kalıcı bir çalışma sayesinde arama motoru sıralama sonuçları arasında üst sıralarda yer almanız, çok daha ucuz ve uygun maliyetlerle tarafınıza büyük katkılarda bulunabilir. Dolayısıyla pazarlamacılık veya marketing denildiği zaman aklınıza sadece SEM gelmesin. SEO da yapın, ancak yapacağınız herhangi bir yanlış hareket sitenizin tepe taklak olmasın yol açabileceği için bu hizmeti sizin yerinize yapabilecek danışmanlardan veya firmalardan faydalanabilirsiniz. Tıpkı Webtures gibi.

 

Mobil cihazlara da hitap edin

İnternet siteniz tablet ve akıllı telefonlara uyumlu mu? Değilse çok kötü, çünkü ciddi bir kullanıcı kitlesini ıskalamış bulunuyorsunuz! Hemen yapmanız gereken sitenizin mobil ve tablet cihazlarıyla uyumlu bir hale gelmesini, İngilizce tabiriyle “repsonsive” olmasını sağlamak olmalı. Bunun için tasarımcılardan veya kullandığınız şablonun üreticilerinden yardım alabileceğiniz gibi, siteniz için ayrıca bir mobil uygulama hazırlamak istiyorsanız  çeşitli yazılım firmalarıyla da anlaşabilmeniz mümkün.

Bu ve bunun gibi daha bir çok pazarlama yönteminin yanı sıra, kendi kişisel çaba ve araştırmalarınızla farklı mecra ve platformlar da keşfederek yeni pazarlama stratejileri üretebilmeniz pekala mümkün.

Bir önceki yazımız olan Reklamcılık Nedir? başlıklı makalemizde Reklam Nedir ve Reklamcılık Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.