Organik Ziyaretçi Kazanmak İçin 5 İdeal Yöntem

Organik Ziyaretçi Kazanmak İçin 5 İdeal Yöntem

Firmaların en büyük düştüğü hataların başında, başarılı bir sayfanın takipçi ve beğeni sayısı ile orantılı olduğunu düşünmeleridir. Bu nedenle sahte takipçiler satın alarak sadece gösteriş yapmaktadırlar. Halbuki bu yönteme başvuranların hemen hemen hiçbiri kayda değer bir yere varamadıkları gibi boşu boşuna para harcamaktadırlar.

Sosyal medyada her daim gerçek, kendi inisiyatifiyle sayfayı takip eden yani organik takipçiler firmaya kazanç sağlar. Peki bu nasıl sağlanır hep beraber bakalım.

Reklam

İş dünyasının olmazsa olmazı olan reklam, dijital dünyada da olmazsa olmaz konumundadır. Bu nedenle sosyal medya sitelerinin reklam programlarına her daim bir bütçe ayırmak gerekmektedir.

Sosyal medya sitelerinin reklam programlarından yararlanarak daha fazla ön plana çıkma şansı elde eder, bu sayede takipçi sayınızı arttırma imkanına sahip olabilirsiniz. Bu noktada unutulmaması gereken şey ise, sizi takip etmeyen kişilere yönelik içerikler oluşturmanız gerektirdiğidir. Dolayısıyla takip etmelerini sağlayacak, ilgi çekici bir içeriği reklam olarak yayınlamalısınız.

Siteden Beğendirme

Organik ziyaretçi elde etmenin en etkili yollarından biride site üzerine eklenen takip ettirme butonlarıdır. Genel olarak siteler bu butonları ya sitenin en üstüne yada sitenin en altına koymaktadır. Bu her sayfada görünmesini sağlama açısından kullanılan bir yöntemdir fakat çoğu zaman ziyaretçilerin gözünden kaçar.

Bunun yanı sıra yine ağırlıklı olarak ilgili sosyal medya hesabının ikonu ve bağlantısı eklenmektedir. Bu durumda ziyaretçinin ilgili sosyal medya hesabının ikonunu fark etmesi, tıklaması, hesabı ziyaret etmesi, hesabı ve paylaşımları incelemesi, tüm bunların neticesinde hesabı takip etmeye karar verip takip butonuna tıklaması gerekmektedir.

Dijital dünyada her daim basitlik ve hız kazandırır. Dolayısıyla web sitesi vesilesi ile sosyal medya hesaplarının takip edilmesini sağlamak için süreci kısaltmak gerekmektedir. Öncelikle sosyal medya hesaplarının daha kolay fark edilmesi için yan menünün yada daha fazla göz önünde olan bir yerin tercih edilmesinde fayda var. Bunun yanı sıra ilgili sosyal medya hesabını ve paylaşımları incelemek isteyenler için ikon ve bağlantı bulundurulması gerektiği gibi, hemen takip edilmesini sağlamak için beğen, takip et butonlarının eklenmesi çok daha hızlı ve fazla takipçi kazanılmasını sağlayacaktır.

Kampanyalar

Firmaların sosyal medya hesaplarının takip edilmesindeki en önemli nedenlerden biri, o firmanın hizmet yada ürünlerini almak isteyen kişilerin kampanyalardan haberdar olma isteğidir. Dolayısıyla belli aralıklar ile kampanyalar yapmakta ve bunu sosyal medya hesaplarında olabildiğince iyi bir şekilde duyurmakta fayda var. Bu sayede ilgili sosyal medya hesabını takip edip etmemekte kararsız kalan bir kişi, sırf kampanyaların duyurusunun yapılmasından dolayı sosyal medya hesabını takip etmek isteyecektir.

Etkileşim Sağlamak

Sosyal medya hesaplarına takipçi kazandırmanın en etkili ve maliyetsiz yöntemlerinden biri etkileşim sağlamaktır. Etkileşim, dijital dünyada kişilerin ilgili sosyal medya hesabındaki bir paylaşımdan etkilenerek beğenmesi, yorum yapması ve paylaşması anlamında kullanılmaktadır. En etkili pazarlama yolunun da referanslı pazarlama olduğunu düşünecek olursak, firmanın sosyal medya hesabında yaptığı bir paylaşımı, birisinin beğenmesi yada paylaşması durumunda, o kişinin arkadaş listesindeki diğer kişilerin haber kaynağında çıkmasını sağlarsınız. Bu vesile ile bir tanıdığının beğendiği ve paylaştığı içeriğe sahip hesabı takip etme ihtimali çok daha yüksektir.

#Hashtag Kullanımı

Her ne kadar “kare (#) etiket” anlamına gelse de biz bunu anahtar kelime olarak da algılayabiliriz. Bu hashtag uygulaması hemen hemen bütün sosyal medya hesaplarında mevcuttur. Belli bir kelime ile alakalı paylaşımların listelenmesine yaramaktadır. Bu nedenle kullanılmasında büyük yarar vardır.

Fakat çoğu kişi sırf trend olması nedeniyle paylaşımlarında, paylaşımları ile alakasız hashtagler kullanmaktadır. Bu yapılan paylaşımı öne çıkarma çabası olsa da, ilgili kelime ile alakalı paylaşımları görmek isteyen kişilerin, kelime ile alakası olmayan bir paylaşım görmesinden dolayı, paylaşımı yapan hesaba antipati duymasına neden olur. Bu nedenle bu yöntemden kaçınmalı ve paylaşılan içeriği trend olan kelime ile alakasız olmayacak şekilde hazırlayarak paylaşılması gerekmektedir.

SONUÇ

Netice olarak bir sosyal medya hesabı için en önemli olan şey takipçi sayısından çok takipçilerin organik olup olmadığıdır. 100 bin organik olmayan takipçinizin olmasındansa 2 bin organik takipçinizin olması çok daha ideal ve faydalıdır. Dolayısıyla takipçi sayısını artırmaya çalışırken sahte yollara başvurmak yerine, yaratıcı içerikler hazırlamalı ve yaratıcı yöntemler kullanmalısınız.

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medyada Etkileşim Sağlama Yöntemleri başlıklı makalemizde Etkileşim Nasıl Sağlanır ve Sosyal Medya Etkileşimi hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.