Para Üstü Sakızdan E-Ticaret’e Geçiş

Para Üstü Sakızdan E-Ticaret’e Geçiş

Kabul etmeliyiz ki pazar da pazarlama da e-ticaret ile değişti. Peki keşfedilen her yeni tekniğin zeminindeki mesaj ne? Büyü ! Ülke yetmez yurt dışına çık ve hatta kendini dünyaya tanıt. Yarın yokmuş gibi büyü! Her şey para kazanmak için mi? Tek kazanç para değil tabi.  Kimi zaman kişisel, kimi zaman ticari ve bir noktadan sonra ulusal itibarın korunması adına ticari olarak sürekli büyümeyi hedefliyoruz ve konunun sadece vergi levhamızı korumak olmadığını da giderek daha iyi anlıyoruz.

Bundan 10 sene öncesinde olsak bu yazının devamında, hangi rafta hangi ürünü sergilemek gerektiğini yazardık ama şartlar boyut değiştirdi. Ne mutlu ki E-ticaret ve Dijital Pazarlamanın, doğuşuna ve gelişmesine şahitlik eden talihli bir nesiliz.

En ilkel pazarlama taktiklerinden biri olan para üstüne sakız vermenin yerini şimdi neler aldı neler… E-ticaret firmaları verimliliklerini arttırmak adına her geçen gün satış stratejilerini değiştirmekte ve geliştirmekte. Peki bu para üstü sakızdan, 100 TL’ye tamamla kargo bedavaya kadar uzanan süreci en etkili nasıl kullanabiliriz? İliğimize işleyen bu ticari platformda başarılı olmanın yolu nereden geçiyor?

Mobil Dünyayı Sonuna Kadar Kullanın;

Dijital Pazarlama nimetlerinden olan mobil uygulamalar, web sitesinde de olması gerektiği gibi, kullanımı pratik ve satın almayı kolaylaştıran tasarımlar içermeli.

Ona Özel Hizmet Verdiğinizi Gösterin;

Burada üyelikler devreye giriyor. Sayfanıza üye olan kişiler, kendilerine özel bir alana sahip olduklarını düşünmekteler. Müşterilerinize klasik bir “Hoşgeldiniz” demek yerine “Hoşgeldin Ayşe” şeklinde ismine özel hitaplarla sesleniyor olmanız fark yaratır.

Görsel ve Videolar Ekleyin;

Görsellerin her açıdan çekilmiş ve büyütülebilir olması e-ticaret adına değer taşır. Görsel eklemenin bile yetersiz kaldığı ise aşikar. Bununla birlikte, müşteriye alım yapmadan deneyimleme fırsatı sunan tanıtım videoları ekleyin. Bu videolar insanlara ürüne neden ihtiyacı olduğunu düşünmesini sağlar. Böylelikle ürün hakkında yazacağınız uzun cümleler yerine görsel sayesinde zengin içerik sunmuş olursunuz.

Kıyaslama şansı verin;

Ürünleri karşılaştırma imkanı ile marka ya da mağaza olarak kendinize olan güveni karşıya da iletmiş olursunuz. Bu karşılaştırmaların her biri aslında birer öneri haline gelir ve talebi en doğru şekilde karşılamanıza olanak sağlar.

Ödeme Koşullarına Yeni Alternatifler Sunun;

Eğer e-ticaret yapıyorsanız, milyonlarca potansiyel ziyaretçiniz var demektir. Sitenize ekleyeceğiniz her yeni ödeme şekli, alışveriş için tercih edilmenize bir adım daha yaklaştırır.

Kullanıcı Dostu Olun;

Kolay erişim sağlayan tasarımdan mobil uygulamalara, iade koşullarından iletişime, güvenli online ödemeden teslimata kadar her açıdan müşterinizin yanında olduğunuzu hissettirmelisiniz. Müşteri memnuniyetinin size daha sürekli bir kazanç sağlayacağını unutmayın.

Rekabet Arama Motorlarında;

İşletmelerin, SEO ve SEM hakkında bilgi edinmeden yola çıkmaları,  bu yarışta yenilgiyi baştan kabul etmeleri demektir.  E-ticaretteki varlığınızın farkedilmesi için bu konuyu atlamamalısınız. Webtures ailesi olarak biz de tam bunun için yanınızdayız :)

Bir önceki yazımız olan E–Ticaret Sektörünün Ruhsal Durumunu Özetleyen 6 Tepki başlıklı makalemizde E-ticaret Zorlukları hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.