E-Ticaret SEO Nedir?

E-Ticaret SEO çalışmaları ağırlıklı olarak B2C iş modeline hitap etmektedir. İş modelinin gerektirdiği “Business to Customer” yapısından ötürü satıcı ürünlerini alıcılara çok daha ön planda sunmalı ve sürekli önlerine çıkarak satış yapması gerekmektedir. E-ticaret SEO çalışmalarıda tam bu noktada devreye girerek markaların web sitelerinde listeledikleri ürünlerini kullanıcıların yaptıkları aramalarda daha üst sıralarda karşılarına çıkmasını sağlar. Satış odaklı bir çalışma yapılmaktadır.

Günümüzde ticari faaliyetlerin dijital alana taşınması ile birlikte E-ticaret SEO Nedir? sorusu sıklıkla karşımıza çıkar hale gelmiştir. E-ticaretin başarılı sonuçlar elde edebilmesi için gerçekleştirilen SEO çalışmaları, e-ticaret firmasına ait olan web sitesinin arama motoru sonuçlarında ilk sıralarda yer almasını sağlamaktadır. Böylece arama yapan internet kullanıcıları kolaylıkla firmaya erişim sağlamaktadır.

E-ticaret sitelerinde gerçekleştirilen ürün satışlarından hedef kitleyi haberdar etmek amacıyla yapılan SEO çalışmaları, web sitesinin trafiğini arttırarak hedef kitlenin müşteriye dönüşmesini hedeflemektedir. Ayrıca mevcut müşterilerinde kampanyalardan haberdar olmasını ve kalıcılığını sağlamaktadır.

E-Ticaret SEO Çalışmaları Nasıl Yapılır?

E-ticaret sitelerinin satışlarını arttırmak amacıyla gerçekleştirilen SEO çalışmaları, ancak E-ticaret SEO Nedir? sorusuna doğru cevabın bulunması ile olumlu sonuçlar doğurabilir.

E-ticaret sitesinde satılan ürünlerin web sitesinde yayınlanması ve bu süreçte doğru tekniklerin kullanılması satışların maksimum seviyeye çıkmasına yardımcı olur. Bu sanal mağazaların normal mağazalar gibi tasarımlarının en iyi şekilde yapılması gerekir. Web sitesine gelen ziyaretçinin istediği ürüne kolaylıkla ulaşabilmesi ve karmaşadan uzak, sadece bir ortamda alışveriş yapması önemlidir. Bu nedenle kullanıcı dostu olan ara yüze ihtiyaç bulunur.

Ayrıca hedef kitlenin en doğru şekilde belirlenerek SEO stratejilerinin oluşturulması gerekir. Böylece hedef kitleye erişilmesi ve onların müşteriye dönüştürülmesi sağlanır. Bu nedenle ürünleri tanıtan ve hangi ihtiyaçlara cevap verdiğini açıklayan içeriklerin paylaşılması önemlidir. Bu içeriklerin kapsamlı ve kaliteli olmasının yanı sıra, anahtar kelimeler ile optimize edilmesi de oldukça önemlidir. Böylece arama yapan kullanıcılar bu ürünlerin sayfasına doğrudan ulaşabilir.

SEO çalışmalarının başlıcaları şu şekilde sıralanabilir:

  • Google arama motorunda ürünler ya da hizmetlerle ilgili aratılan uzun kuyruklu anahtar kelimeler kullanılarak içerikler hazırlanmalıdır. Bu nedenle anahtar kelimelerle ilgili kapsamlı bir şekilde araştırma yapılmalıdır.
  • Verimli bir SEO için kaliteli ve doğal Backlink edilmesi önemlidir. Web sitesine link veren başka sitelerin olması rekabetin yoğun olduğu pazarda markalara büyük avantaj sağlamaktadır.
  • Web sitesinin altyapısı kusursuz olmalıdır. Siteyi gezinen kullanıcıların rahat olması ve herhangi bir sorun yaşamadan hareket edebilmeleri oldukça önemlidir.
  • Web sitesini ziyaret eden kişilere mümkün olan en iyi kullanıcı deneyimi sunulmalıdır. Kullanıcı deneyimi sunan web sitelerin verimliliği diğerlerine oranla çok daha yüksek olur.
  • Web sitesine düzenli olarak güncel ve etkileşimli içerikler eklenmelidir. Böylece hem kullanıcıların paylaşımda bulunması ve etkileşime girmesi sağlanır hem de Google SEO puanı yükseltilir.

2023 E-Ticaret SEO Teknikleri 

  • Merchant Center Optimizasyonu
  • Product Yapısal Veri İşaretlemesi Ayarları
  • Ürün/Fiyat/ Açıklama Bilgilerini Tablo Yapısı Olarak Kullanma
  • Kategori Ağaçlarını Doğru Optimize Etme
  • Ürün Varyant Optimizasyonu
  • CTA Buton Yapılarının UI/UX Optimizasyonu

Merchant Center Optimizasyonu

Merchant Center, Google alışverişler sekmesinde ücretli reklamlar göstermek ve ücretsiz olarak ürün listelemek adına oldukça büyük öneme sahip bir Google uygulamasıdır. Merchant Center optimizasyonu sayesinde e-ticaret web siteleri belirli kategorilerde ürünlerini listeleyerek arama sonuçlarının yanı sıra, Google Alışverişler sekmesinde de görünür olurlar. Bu sayede ürünlerini iki farklı platformlarda(Google Arama ve Google Alışverişler)  göstererek daha fazla ticari getiri elde edebilirler. Merchant Center kurulumu birkaç basit adım ile birlikte hızlıca mümkün olmaktadır.

Product Yapısal Veri İşaretlemesi Ayarları

Her e-ticaret web sitesi, ürün sayfalarında  product yapısal veri işaretlemesini kullanmak zorundadır. Product yapısal veri işaretlemesi ile birlikte Google alışverişler sekmesinde ki varlığınızı da güçlendirebilirsiniz. Ürünleriniz hakkında Google algoritmalarına daha çok bilgi vermek adına ürünlerinizin “marka”, “sku” “GTIN”, “ Nakliye Süresi” gibi birçok bilgiyi product yapısal veri işaretlemesi ile Google’a sunarak, ürünleriniz hakkında daha fazla bilgiye sahip olmasını sağlayabilirsiniz.

Ürün/Fiyat/ Açıklama Bilgilerini Tablo Yapısı Olarak Kullanma

Ürünleriniz hakkında girdiğiniz, ürün açıklaması, ürün fiyatı, ürün garanti süresi, ürün teslim günü gibi ürün hakkında önemli bilgileri html

etiketi içerisinde,

kodları ile birlikte kullanırsanız, Google SERP sonuçlarına bu yapıları rahatlıkla çekip, ürün sayfanızın sonucu  altında güzel ve dikkat çekici şekilde gösterebilir. Bu sayede arama sonuçlarında kullanıcıların dikkatini çeker ve CTR (tıklama oranı) oranını arttırmış olursunuz.

Kategori Ağaçlarını Doğru Optimize Etme

Doğru ürünleri, ilgili ürün kategorilerinde kullanmak gerekiyor ise bir alt kategori açıp hiyerarşi yapısını doğru oturtmak SEO çalışmalarında büyük önem taşımaktadır. Her kategori yolu breadcrumb(içerik haritası) üzerinden ilgili anchor text ile birbirini destekleyeceğinden ötürü  iç link ağınızda da olumlu sonuçlara yol açmaktadır. 

Ürün Varyant Optimizasyonu

Ürünlerinizde birden fazla renk veya ebat seçeneği bulunuyor ise bunları web sitesinde gösteriyorsanız “Canonical” etiketi ile birlikte ürün varyantlarını tek bir ana hedef ürün sayfasında toplayıp, arama sonuçlarına tek hedef ürün sayfası ile çıkabilirsiniz. Bu sayede de Google canonical etiketi farklı olan ürün sayfalarının, Canonical etiketinde belirtilen url adresinden türediğini ve arama sonuçlarında o adresin baz alınması gerektiğini Google rahatlıkla anlayabilir. Ürün varyant renklerini sorgulu url yapıları ile gösteriyorsanız yine Canonical etiketini hedef ürün sayfasına vererek, ürün varyantlarınızı optimize edebilirsiniz.

CTA Buton Yapılarının UI/UX Optimizasyonu

CTA(Dönüşüm Butonları) butonları optimizasyonu birçok farklı araç ve yorum üzerinden yapılabilir. Örneğin whatsapp butonunun ya da “Teklif Al” butonlarının sağ alt köşede yer alması kabul gören bir yapıdır. Sebebi ise kullanıcıların %80’ninden fazlasının sağ elini daha aktif kullanması, sağ alt köşeye daha rahat erişebilme kabiliyeti vermesinden kaynaklıdır. Alışıla gelmiş optimizasyonların yanı sıra, Yandex Metrica, Hotjar, Google Tag Manager dönüşüm kurguları, Microsoft clarity gibi araçlar ile kullanıcılarınızın davranışlarını, ısı haritası ekran videosu gibi analiz yolları ile analiz edip kitlenize en uygun UI/UX yapısını tasarlayabilirsiniz. 

E-Ticaret SEO Çalışmalarının Sağladığı Avantajlar Nelerdir?

İnternet kullanımının yayılmasıyla birlikte e-ticaret siteleri de büyük bir artış göstermiştir. Yoğun bir rekabetin olduğu bu alanda, rakiplerin önüne geçilebilmesi ancak başarılı SEO çalışmaları ile gerçekleştirilebilir. Bu nedenle e-ticaret SEO nedir, sorusu bu kadar çok karşımıza çıkmaktadır.

E-ticaret siteleri üzerinde yapılan SEO çalışmalarının tam olarak anlaşılabilmesi için bu çalışmaların firmaya sağladığı avantajların net olarak bilinmesi gerekir. Bunlar kısaca şu şekilde sıralanabilir:

  • Geleneksel reklam çalışmalarının maliyeti oldukça yüksektir. Oysaki SEO çalışmaları ile bu tür reklam ve tanıtım faaliyetlerine gerek kalmaz ve reklam maliyetinde dikkat çekici bir düşüş yaşanır.
  • Arama motorları üzerinden web sitesine gelen organik ziyaretçi sayısında büyük artış yaşanır. Böylece satışların arttırılması ve firmanın gelişmesi sağlanır.
  • Özellikle ürün sayfalarında yapılan SEO çalışmaları, hedef kitleye ve mevcut müşterilere erişimi sağlayarak satışları arttırır.

E-Ticaret SEO Nedir? İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

Alışveriş yapmanın en kolay yolu günümüzde e-ticaret ile yapılan alışverişlerdir. Birçok ürün seçeneği ve bu ürünleri diğer markalar ile karşılaştırmadaki kolaylıklar ve çeşitli taksitli ödeme seçenekleri ile insanları e-ticareti tercih etmelerine neden olmuştur. Bu kadar sık kullanılan e ticarette dikkat

webtures

Webtures

yetim-sayfa-nedir

Orphan Page diğer bir adıyla yetim sayfa, web sitelerinde diğer sayfalardan bağlantı almayan ve bu nedenle hem kullanıcılar hem de arama motorları tarafından bulunması zorlaşan sayfaları ifade eder.  Orphan Page (Yetim Sayfa) Nedir? Yetim sayfalar, bir web sitesinin iç link

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

bekleme-suresi-nedir

Dwell time web siteleri için kritik bir metriktir çünkü ziyaretçilerin ilgisini çekip çekmediğini ve içeriği ne kadar değerli bulduklarını gösterir. Etkili içerik stratejileri ve kullanıcı deneyimi iyileştirmeleri, bu önemli metriği optimize etmek için anahtardır. Dwell Time (Bekleme Süresi) Neden Önemlidir?

sezi-yazgan

Sezi Yazgan

loader