Performans Pazarlamaya Nasıl Başlanır?

Muhammed Taha Ayan

Dijital Pazarlama

Performans Pazarlamaya Nasıl Başlanır?

Performans pazarlama, şirketlerin reklam ve ürün satış yollarını bütünüyle değiştirdi. Bu ayrıca pazarlama kampanyalarının başarısını ölçme yolumuzu da değiştirdi. Önceden ilişkilendirme neredeyse imkansızdı.

Bugün, performans pazarlama şirketleri marka erişiminden dönüşüm oranına kadar tek bir reklamın her şeyini ölçme fırsatı veriyor. Veri odaklı pazarlama çağı, reklamverenlere performans odaklı değerli bilgiler sunarak kampanyalarını en iyi maliyete göre optimize etmelerine yardımcı oldu.

Reklamcılığın daha şeffaf olmasıyla reklamverenler, kanıtlanmış ROI’lerle pazarlama stratejileri oluşturmak için markalaşmanın ötesini düşünüyorlar. Performans pazarlama, edinme başı maliyeti azaltma ve ROI’yi artırma ihtiyaçlarını karşılamak için doğmuştur. Performans pazarlama kampanyalarıyla reklamverenler, tıklama veya gösterimlere değil spesifik aksiyonların tamamlanmasına ödeme yaparlar.

Performans Pazarlama Nedir?

Büyük şirketler, markalaşma için milyonlarca lira harcayabilirken çoğu işletmeler, kârlı kalabilmek için alt çizgiye odaklanmak durumundalar. Performans pazarlama, gücü reklamverene geri verir.

Aksiyonu belirlersiniz, aksiyon tamamlanınca da ödersiniz. Bu aksiyon, satış, öncülük veya tıklama olabilir.

Performans Pazarlamanın Faydaları

Performans pazarlama kampanyalarını yürütmenin birçok faydası bulunur:

  • Kolay takip edilebilir performans,
  • Düşük risk,
  • ROI odaklılık.

Performans pazarlamanın ana faydası, tamamen ölçülebilir olmasıdır. Yeni teknoloji ve gelişmiş reklam platformalrı sayesinde, bütün kampanya metricleri kolayca izlenip raporlanır.

Buna ek olarak performans pazarlama, ROI odaklıdır. Bu da reklamveren için daha az risk demektir. Daha az risk, kampanyanın daha hızlı başlatılabilmesini de sağlar.

Performans Pazarlamayı Özel Kılan Nedir?

Çoğu geleneksel reklam yönteminde reklamveren, performanstan bağımsız olarak reklam alanı için ödeme yapar. Bu da dönüşümü olmayan yüzlerce, belki binlerce liranın harcanması demektir.

Performans pazarlamada ise reklamverenler sadece başarılı işlemlerde ödeme yaparlar.

Ölçüm Başarısı

Ölçülebilir ROI, dijital pazarlamada başarının anahtarıdır. Performansı izlemenin birkaç yolu vardır, buna pazarlama araçları dahildir. ROI’yi düzenli olarak izlemek önemlidir, ancak kampanyanıza veri toplaması için zaman vermelisiniz. Hiçbir kampanyayı yeterli veri olmadan optimize etmek mümkün değildir.

Performans Pazarlamanın Gelişimi

Performans pazarlama, yeni teknoloji ve tüketici davranışlarındaki değişim sayesinde zamanla gelişti. Bugünlerin performans odaklı dünyasında dijital pazarlama tamamen “doğru zamanda doğru cihazda doğru kişilere ulaşmak” ile ilgili oldu. Masaüstü platform artık yan yol olarak görülmekte ve pazarlamacılar, insanlara mobil cihazlarda ulaşmak istemektedir.

Bu yeni durum, SEM ve SEO uzmanları tarafından uzun zamandır değişen çalışmaları da değiştiriyor. SEO uzmanları önceden anahtar kelime ve link inşaasına önem verirken artık benzersiz ve ilgi çeken içerikleri kullanmanın yollarını aramaya başladı. Aynı şekilde SEM uzmanları da karmaşık geliştirilmiş kampanyalarda gezinmeyi, mobil cihazlar için nasıl optimize edeceklerini ve PLA’lardan nasıl yararlanacaklarını öğrenmektedir.

Potansiyel Tuzaklar

Her kampanyada olduğu gibi performans pazarlama kampanyalarında karşılaşabileceğimiz zorluklar ve tuzaklar da bulunuyor. Bunlar, düzenleyici kurallar, yayın sahtekarlığı ve yerleştirme şeffaflığı ile iligli uyum konuları olabilir. Neyse ki sahtekarlık tespiti gibi çeşitli araçlar, reklamverenlerin bu sorunları önlemesi için hizmet veriyor.

Başlayalım

Kampanya hedeflerini belirlemek, herhangi bir kampanyanın başarısını ölçebilmeniz için önemlidir. İster marka bilinirliği oluşturmak isterse ürün satmak olsun, başlamadan önce hedef belirlemek önemlidir. Çoğu reklam platformu, reklam veya kampanya oluşturmadan önce hedef belirlemenizi ister. Kampanyanızın hedefleri, reklamınızın nerelerde, kimler tarafından görüneceği ve başarı için hayati önem taşıyan diğer faktörleri belirler.

Popüler Dijital Pazarlama Hedefleri:

  • Web sitesi trafiği,
  • Tekrarlanan ziyaretler,
  • Sorumluluklar,
  • Potansiyel müşteri oluşturma,
  • Satış

Hedeflerinizi belirledikten sonra bu hedeflere yönelik kampanyalar oluşturmak için reklam platformalrını kullanabilirsiniz.

Lansman Öncesi Plan

Stratejinizi işletme hedeflerinize dayandırmalısınız. Örneğin, potansiyel müşteri oluşturmaya yönelik kampanya stratejisi ile marka bilinirliği artırmaya yönelik kampanya stratejisi birbirinden çok farklıdır. Kampanya hedeflerinizi oluşturmadan reklam fırsatlarını araştırmayın. Katılım pazarlaması, içerik pazarlaması veya sosyal medya platformu gibi dönüşüm türünüzde uzman şirketleri arayın.

Ayrıca genel stratejiniz, güçlü bir takımı içermelidir. İdeal pazarlama takımınız şunları karşılamalıdır:

  • Var olan takımınızı büyütmeli ve geliştirmeli,
  • Takımınızdaki boşlukları doldurabilmeli.

Takımınızın güçlü ve zayıf halkalarını ve her birinin uzmanlıklarını ölçün. Başlamadan önce takımınızı derecelendirin ve sürekli iyileştirmeye çalışın. Takım gelişimini artırmak için doküman sağlayın ve hedefler belirleyin.

Güçlü bir takım ve iyi geliştirilmiş stratejinizle performans pazarlama kampanyalarınızı başlatmaya hazırsınız!

Lansman Sonrası Plan

Asıl iş, lansman sonrası başlıyor. Kampanyanız, başlattığınız anda veri üretmeye başlar. Performans için kampanyaları tek tek optimize etmek pazarlamacıya aittir, ancak reklamveren, en iyi performans gösteren kampanyalarını da optimize etmelidir. Trafik kaynaklarını iyi kontrol edin, en iyi performans gösteren trafik kaynaklarınızı analizleri ve metrikleri takip ederek sürekli kontrol edin, ardından reklam bütçenizi buna göre ayarlayın. Satışlarınızı ve yatırım gelirinizi artırmak için performans pazarlama kampanyalarını kullanın.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.