Pinterest, Facebook’tan çok tercih ediliyor

Pinterest, Facebook’tan çok tercih ediliyor

Facebook’tan pazarlamacılık mutlaka ki devam edecek ama yavaş yavaş devrinin geçtiğini söyleyebiliriz. Artık Pinterest pazarlamacılık alanında özellikle daha öne çıkıyor. İnternetten alışveriş yapan kullanıcılar ortalama sitedeki 9.3 siteyi takip ediyor, bunun yanında ortalama bir internetten alışveriş yapan Facebook kullanıcısı ise ortalama 6.9 e-ticaret portalını takip ediyor. Twitter kullanıcıları da 8.5 ile yine iyi bir yer edinmiş.

Sosyal ağlar arasına yeni katılmış diyebileceğimiz Pinterest nasıl oluyor da Facebook’tan önde gidiyor ve Twitter’da sürdürülen birçok kampanyaya rağmen herkesin önüne geçiyor?

Cevabını dışarıda değil belki de içeride aramak lazım: Belki de o Pinterest olduğundır, kullanıcılarına resimlerini panolarına eklemelerini sağlayan, görsel olarak iletilen fikirlerle dolu olan bir fikir paylaşma panosu, alışverişe dair en eğlenceli en gözde olanın resimlerle görsellerle yankılandığı bir ortam olmasındandır belki de. Dolayısıyla dükkanlarda düzgün kompozisyon, güzel ışıklandırma vs gibi eşyaların görünüşünün fetiş haline getirildiği kaliteli reyonlarda olan ile pinterest’in online mağazalarındaeşyalara olan aynı şey. Düş gücünü hareketlendirebiliyor Pinterest gerçek bir reyonda olduğu gibi. Pinterest dükkanlardan, reyonlardan sanki birebir görünen eşyayı aldığınız bir satış simülasyonu oluşturuyor, online satıcılar ve alıcıların da toplanmasının aynı çatı altında bu yatıyor.

Facebook daha sahte kalıyor Pinterest’in yanında, diğer firmalar bulunuyor bizde bulunalım, fan toplayalım yerimiz olsun gibi gibi bir mantıkla, işlev için değil salt pazarlamacılık amacıyla orada bulunuyorlar. Pinterest’te ise firmalar göze hoş görünen resimler ile adeta bir şov yapıyor, karnaval havasında geçiyor herşey.

Facebook’tan, evet, fan toplanabiliyor ama onlarla yapacak birşeyi olmuyor online mağaza sahibinin. Facebook insanları bir arayatoplamak için birebir fakat onlarla birşey yapmak için uygun değil. Facebook kullanıcıları olguları paylaşmayı ve üzerinde yorum yapmay seviyyor, daha çok amaç orada eleştirel yaklaşmak , ya da yüceltmek bir sayfayı. Asıl amaç yorum bırakmak, kendini göstermek.

Pinterest kullanıcıları ise birçok farklı mağazadan beğendiği ürünlerin fotoğrafları koleksiyon edebiliyor ve onları farklı panolarda paylaşabiliyor. Kendi listenizi hazırlamak için harika bir ortam sunuyor ve ardından satın almak için hafızaya aldığınız bir yer olarak kullanabiliyorsunuz

Görsel Anlatım Satışları Arttırıyor

Gösterim ve anlatım sanatının yeni bir anlatımı yeni bir ifade biçimi haline gelecek diyebiliriz Pinterest için. Tüketicinin arkadaşlarına beğendiği ürünü gösterebileceği bir platform olmasının yanı sıra, markaların karakterleri ve ürünlerinin gösterimiyle sürüp giden koskocaman durmak bilmeyen bir akış var Pinterest’te

Facebook’un arayüzünden ve görsel yerleşiminden çok daha iç açıcı ve kullanıcı dostu bir tasarıma sahip Pinterest, Facebook bir olgunun ani bir görüntüsü sunmak adına yaratılmış, Pinterest ise görseller üzerinden ilerliyor ve bir görsele tıkladığınızda daha fazla bilgiye ulaşabiliyorsunuz, linkten orjinal kaynağına gidebiliyorsunuz ve oradan bir başka yere… bu özelliklerinden dolayı alışveriş için Pinterest daha çok şey ifade ediyor.

Araştırmalar gösteriyor ki, kullanıcılar %21 oranında başkalarının sayfalarında gördüğü ürünlerden etkilenerek o ürünleri satın almışlar. İnsanlar çok daha ‘niyetli’ bir şekilde Pinterest’te başkalarında gördüğünü almak için biraz da o siteye giriyorlar demektir bu.
Fakat her online site, kendisini siteye nasıl dahil edeceğini daha anlayabilmiş değil. Siteye adapte olabilmiş satıcılar eşya satmaktansa orada kullanıcılarla iletişim kurmayı ilk amaç olarak benimsemiş. Kullanıcı isminin ardında bir şirket değil bir insan olduğunu bir zevk anlayışı olduğunu hissettirebilen satış siteleri Pinterest’i etkili bir şekilde kullanabiliyor.
Pinterest’te sadece firmaların tüm ürünlerini göstereceği panolardan oluşmuyor, bir kategori bir konu etrafında panolar toplanıyor. Örneğin Yaz hakkında, güzel insan yüzleri hakkında, evlilik hakkında panolar bulunuyor. Ürün fotoları, başka mağazalardan fotolarla birbirine karışıyor, genel hayat hakkında sanatsal fotolarla beraber duruyorlar. Basit bir ürün kataloğundan çok daha fazla şey ifade ediyor böylece kullanıcılara.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.