Popüler Kategori ve Ürünlerde E-Ticaret Stratejileri Nelerdir?

E-Ticarette popüler ürünler hızlı satışa dönüşen ve e-ticaretinizin hemen hemen bel kemiğini oluşturan ürünler sınıfına girer. Süreç böyle olunca bu markalar özelinde çok hassas yaklaşımlar olmalıdır. Ürünlerin bir önceki güne göre satışları, yükselen kategoriler ve popüler ürünler, sürekli takip gerektiren ve kampanya planlamasında dahi kritik yaklaşımlara ihtiyaç duyarlar.

Popüler kategorilerden başlayacak olursak öncelikle bu kategori içerisindeki ürünlere çok hassas yaklaşmamız gerekecek. Kategori içerisinde hareket gören SKU adetleri çok önemlidir. Yüksek hacimli satılan ürünler kategori değerini yükseltirken bir yandan da hiş satış görmeyen ürünler raf maliyeti olarak geri dönüyor. Hatta birçok ürün deforme bile olabiliyor. Bu tür zararlar, satışa dönüşmeden sizleri eksiye ittiriyor. Hâlbuki popüler kategoride bol satışı hayal ederken bir yandan da unutulan ve satış görmeyen ürünler sizi zarar sokabilir. İşte bu bağlamda hareket gören/görmeyen tüm ürünleri iyice raporlamak gerekir.

Hareket görmeyen ürünler nasıl eritilir?

Bu senaryoda mükemmelliği yakalamak için çok önemli bir hususu paylaşmak isteriz. Örnek olarak çok satan bir ürün ile hiç satılmayan bir ürünü promosyon dahilinde pazarlayabilirsiniz. Stokları fazla olan ve satılmayan ürünler ise 5 al 4 öde gibi yine farklı bir promosyon ile eritilebilir. Burada gelmemiz gereken nokta, popüler olan kategoriden çıkaracağımız yeni popüler ürünler. Bazı satış görmeyen ürünler sağlam promosyon kurguları ile yükselebilir ve bu halkalara yeni bir halka olarak karşımıza çıkacaktır.

Aynı şekilde yine iddialı bir kampanya yani indirim yaparak ilerleyebiliriz. Büyük eticaretlerin birçoğu ise bu ürünleri sepet sayfasında göstererek eritebiliyor.

Qué es un SKU y por qué deberías implementarlo en tu ecommerce?

Hedef Gerçekleştirme Rapor Edilmeli.

E-Ticarette popüler ürünler hedeflendirerek güne başlamalı. Klasik hızlı satılan ve satılacağı adetleri belli olan durumlarda ürünler için bir hedef verilmeli ve o hedefler üzerinden koşulmalıdır. Bazı eticaret yönetimlerinde popüler ürünler zaten sattığı için üzerinde çok durmazlar. İşte bu bir süre sonra yeni kitle için iyi olmaz ve ürün satışlarında düşüşler görülebilir. Bunu engellemek için kısa frekanslı hedefler konulmalı.

  • Hedefler haftalık olacak
  • Gün gün satışlar takip edilecek.
  • Pazarlamaya devam edilecek
  • Özel statik sayfalar yapılacak
  • Ürün sosyal medyada duyurulmaya devam edecek.

Bu temel ögeler çok satan veya popüler ürünler için devamlı yapılmak zorundadır.

İçerik Yönetimini Asla İhmal Etmeyin!

Hızlı satışların olduğu ürünlerde bazen ürün açıklama alanlarında çok ciddi eksiklikler görüyoruz. Satışlar ilk bakışta birçok kanaldan veya popülerlikten dolayı hızlı satış görebilir ama segmentasyonların özellikle birçoğu ürün açıklamasına çok ihtiyaç duyacaklardır. Burada sadece temel fonksiyonlar değil, olabildiğince hikâyesinin yazıldığı içeriklere çok ihtiyaç vardır. Bol fotoğraf, bol video çok iyi olacaktır. Unutmayın, dünyanın en büyük e-ticaret markaları amazon ve alibaba ‘da çok ciddi bir şekilde ürün açıklaması göreceksiniz. Satışların bu denli olmasının sebebi sunulan çok iyi ürün açıklamalarıdır.

Yorumlar Arttırılmalı!

Ürünlerin ve kategorilerin özellikle bol bol yorum alması çok önemlidir. Bu yorum sayısı ve yorumlara gelen pozitif yaklaşımlar sizler için çok büyük sonuçlar getirecektir. Bu konuda bu ürünlere özel sipariş sonrasında havuç/ödüller verilebilir. Özellikle sipariş geçen her müşteriden uygun bir dil ile hem deneyim hem de ürün yorumu istenebilir. E karşılığında küçük hediyeleriniz olsun 

eCommerce Customer Reviews - Online Consumer Reviews | Oxatis

SEO odaklı Kategori Sayfaları!

Popüler kategorileri yükselten bir değer ise profesyonelce yapılan SEO çalışmalarıdır. Birçok e-ticaretin ihmal ettiği kategori seo yönetimleri popüler kategorilerin bir süre sonra sönmesine neden olabilir. Bu yüzden özellikle bu kategorileri ve ürünleri anlatan güzel SEO textleri ve iyileştirmeleri yapıyor olmanız, kalitesine ve gücüne güç katan bir sayfa olacaktır.

Dönüşüm Oranlarına Sıkı Takip!

Satış ne kadar yüksek olursa olsun görüntüleme / satış yapmak yani dönüşümü takip etmek elzemdir. Mutlaka her hafta seçili ürünlerin görüntüleme, sepete atılma ve satışa dönüşme oranlarını sıkı sıkı takip edin. Bu takip sonucunda sizlerin de çok şaşıracağınız değerleri bizler şimdiden tahmin edebiliyoruz.

Birçok marka çok iyi satış yaptığını iddia eder. Çünkü bu satış hedeflere göre verilen sonuçlara göre elde edilir. Hâlbuki elinizde bulunana potansiyel 7-8 kat satılabilme gücüne sahip. İşte bunu tespit edebilmek için ciddi analizler ve raporlamalar gerekiyor. Müşteri siparişlerini analiz ettiğimizde çıkan verilere göre her ürünün sitenize gelen trafik ve doğru trafik ile iyi olan satışları inanılmaz boyutlara ulaşabileceğine bilimsel olarak inanıyoruz.

Günün sonunda popüler ürünlerde pazarlama odaklı bir strateji beklenir ama işin bir diğer ciddi mühendislik isteyen kısmı raporlama ve ürün takibidir. Ürün satış hareketleri iyi analiz edildikten sonra dijital pazarlama kanalına geçmek gerekiyor. Birçok marka bu analizleri yapmadığı için gereksiz yere bir pazarlama yapıyor ve bütçeler ciddi olarak harcanıyor. Daha az bütçe kullanmak isteyen markalarımız için bu yazımız stratejik bir katkı sağlayacaktır. Uygulanma metodu zamanlaması tabi işlerin bir diğer yanı 

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.