Ramazan Ayında E-Ticaret Artıyor!

Ramazan Ayında E-Ticaret Artıyor!

Ramazan ayı e-ticaret sektörü için altın değerinde. Neden diye sorarsanız Ramazan’da online alışverişler oldukça artıyor ve satış patlaması yaşanıyor.

Yeniden hedefleme hizmeti ile dünyaca tanınan ünlü bir şirket bu konuda bir araştırma gerçekleştirmiş. Şirketin araştırmasına göre 2015 yılı Ramazan dönemi boyunca Türkiye’deki e-ticaret satışlarında %28 artış yaşandı. Aynı zamanda turizm sektöründe de %30’luk bir artış görüldü. Mobil satış ise her yıl olduğu gibi 2015 yılında da artmaya devam ederek Ramazan ayında %27’ye ulaştı.

Ayrıca yapılan araştırmadan öne çıkan bir diğer önemli veri de mobil ticaretin artan önemi.  Mobil satışlar Ramazanda patlama yapıyor. Araştırmaya göre mobil satışlar Ramazan’dan önce %18’lerde seyrederken  Ramazan’ın 4. haftasında %27’ye çıktı. Ramazan Bayramı boyunca da mobil satışların payı %30’a ulaştı.  Bayram sonrası ise satışların tekrar düşerek eski haline döndüğü belirtiliyor. Araştırmada bir diğer öne çıkan kısım da online alışverişin Ramazan akşamlarında artış gösterdiği.

Peki neden Ramazan’da insanların online alışveriş eğilimi artıyor olabilir?

Bu sorunun cevabına da şöyle bir yanıt verebiliriz, insanlar oruç tuttukları için çok fazla dışarıda aktivitede bulunamıyor ve vakit geçirebilmek adına da internette daha fazla dolaşmaya başlıyor. Hal böyle olunca da internetteki alışveriş oranları da otomatikmen artmaya başlıyor. Aynı zamanda bayram hazırlığı ve bayram alışverişleri de işin içine girince bu ayda daha fazla alışveriş yapma eğilimi gösteriliyor.

Kullanıcıların Ramazan’daki bu eğilimleri dikkate alınarak izlenecek doğru politikalar ile büyük satış fırsatları elde edilebilir. Bu araştırma ile de e-ticaret  firmaları için önemli veriler sunularak, bu verilerin doğru değerlendirilmesi ile önemli fırsatlar doğabileceğinin sinyalini veriliyor aslında.

Peki bu veriler nasıl yorumlanmalı ve bu veriler ışığında nasıl bir pazarlama stratejisi izlenmeli?

  • Ramazan boyunca pazarlama kampanyalarını mobil odaklı planlayabilirsiniz,
  • Ramazan’da en çok talep gören ürün ve hizmetlerinizi tespit edip o sayfa ve kategorilere yönelik etkili bir SEO çalışması yapabilirsiniz. Böylelikle Ramazan gelmeden üst sıralarda yerinizi alarak, Ramazan’da artacak olan tüketici trafiğinden maksimum faydalanarak satışlarınızda muazzam artışlar sağlayabilirsiniz.
  • Kullanıcıların Ramazan’da geceleri daha aktif olduğunu göz önünde bulundurarak buna göre kampanyalarınızı ve hedeflemelerinizi planlayabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan B2B ve B2C Pazarlama Nedir? başlıklı makalemizde B2B Nedir, B2B Örnekleri ve B2B Pazarlama hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (2)

  1. Sayın Duygu,

    Ramazan Ayının ilk 15 günü e-ticaret dahil fiziki alışverişler durgunlaşır. Malesef yapmış olduğunuz analizler ve tespitler yanlış olmuş.

    ilk 15 gün ortalama gıda ihtiyaçlarında bir patlama ve artma meydana gelmekte. bu zaman aralığında giyim,elektronik gibi sektörlerde durgunlaşmalar başlamaktadır.

    bir sonraki gün ise giyim sektöründe artma meydana gelmektedir.

    Sevgiler..

    Cevapla
    • Merhabalar, buradaki oranlar benim tespitim değildir yeniden hedefleme ile ilgili çözümler sunan dünyaca ünlü bir şirket olan Criteo’nun araştırmasının sonucudur. Ben de bu değerleri baz alarak yorumlamalar yapmaya çalıştım. :)

      Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.