Reklam Konumlandırmaları Ziyaretçi Kaçırıyor

Reklam Konumlandırmaları Ziyaretçi Kaçırıyor

Birçok internet sitesinin en büyük gelir modeli hiç şüphesiz ki site içi reklamlar. Bu site içi reklamlar konusunda ise en çok kafa yorulan konu ise, “nereye, nasıl reklamlar koyalım, ki daha fazla para kazanalım” konusudur. Fakat göz ardı edilen çok önemli bir gerçeği de çoğu site sahibi akıllarına getirmemektedir.O da para odaklı hareket edilerek yerleştirilen reklamların çoğunun site ziyaretçilerini siteden kaçırdığı.

Düz mantık olarak düşünülecek olursa, bir web sitesinin reklamlardan kayda değer miktarlarda para kazanabilmesi için ciddi bir ziyaretçi kitlesine sahip olması gerekmektedir.

Bu da “ziyaretçi = reklam getirisi” anlamına gelmektedir. Yani ziyaretçi varsa para kazanılır. Dolayısıyla reklam yerleşimleri konusunda “nereye, nasıl reklamlar koyalım ki daha fazla para kazanalım” şeklinde değil, “nereye, nasıl reklamlar koyalım ki ziyaretçilerin siteden kaçmasına neden olmayalım” şeklinde olması gerekmektedir.Bu durumun önemini fark edilmiş ve bir araştırma yapılmış.

Bu araştırmaya göre ziyaretçilerin yüzde 55 ‘i flash reklamları sevmiyor. Online reklamların ise kötü birer izlenim bıraktığını düşünen kesim ise yüzde 82 dolaylarında. Çoğu sitede olan sağ/sol bölümde bulunan reklamlardan rahatsız olanların oranı yüzde 10 iken, izlenmek istenilen bir videonun başında çıkan reklamlardan rahatsız olanların oranı ise yüzde 9.

Sayfaların içindeki reklamlara gelecek olursak, tam ortada bulunan reklamlardan rahatsız olan yüzde  66’lık ciddi bir kesim var.Sayfanın en üstünde bulunan reklamlardan rahatsız olanların oranı yüzde 19 iken, ziyaretçilerin en az rahatsız edici bulduğu sayfa reklamları, sayfanın en altında bulunan reklamlar olarak belirtiliyor.

Ziyaretçilerin genel olarak en az rahatsız edici bulduğu reklamlar ise slide galerilerde ve makale içinde linklendirilmiş reklamlar. Bu reklamlar yüzde 2 ‘lik kesimin rahatsız olmasına neden oluyor iken, makalelerin en sonunda bulunan reklamlar ise ziyaretçilerin yüzde 5 ‘ine rahatsızlık veriyor.

Bu noktada iki kesime ciddi iş düşmektedir. Birincisi pazarlamacıların daha fazla yaratıcı ve ilgi uyandırıcı reklamlar üretmesi, ikincisi ise site sahiplerinin, ziyaretçilerin daha az rahatsız olacağı reklamların yayınlanmasını sağlaması ve konumlandırması gerekmektedir. Öncelik her daim gelir odaklı değil ziyaretçi odaklı olmalıdır. Ancak bu şekilde gelir elde edilebilir.

Bir önceki yazımız olan İzinli Pazarlama Dönemi Başlıyor başlıklı makalemizde İzinli Pazarlama Dönemi ve İzinli Pazarlama Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.