Reklam Ajansı Nedir? Sosyal Medya Reklam Ajansı

reklam ajansi nedir sosyal medya ajansi nedir

Günümüzde artık dijitalin gelişmesi ve sürekli kendini yenileyen bir yapı olmasıyla birlikte şirketlerin rakipleri arasında öne çıkabilmesi için farklı dijital pazarlama stratejileri uygulamaları gerekiyor. Burada da reklam ve sosyal medya ajansları devreye giriyor.

 Reklam Ajansı Nedir?

Reklam ajansı, firmaların reklam ya da pazarlama alanında var olan ihtiyaçlarını gidermek, marka bilinirliğini arttırmak için yapılan çalışmaları yürüten kuruluşlardır. Bu ajanslar firmaların, reklam tasarımları, bu süreçlerin planlanması ve daha sonraki yönetim, raporlama gibi süreçleriyle ilgilenirler.

Reklam Ajansları Ne İş Yapar?

Reklam ajansları bir markaya ait reklam çalışmalarını ya da iletişim süreçlerini, markanın hizmet almak istediği alan doğrultusunda bu süreçleri yönetir.

  • Reklam ya da pazarlama stratejileri oluşturma
  • İçerik Üreticiliği
  • Marka Konumlandırması
  • Grafik Tasarım gibi alanlarda da markalara hizmet verirler.

Reklam Ajansı Çeşitleri

Reklam ajansları vereceği hizmetlere göre ayrılmaktadır. Reklam ajansı çeşitleri şekildedir;

  1. Tam hizmet reklam ajansı
  2. Kurum içi ajans (in-house)
  3. Sınırlı hizmet reklam ajansı
  4. Dijital Reklam Ajansı
  5. 360° Reklam Ajansı 

reklam ajansı çeşitleri

1- Tam Hizmet Reklam Ajansı Nedir?

Tam hizmet reklam ajansları, markaların pazar araştırması, bu süreçlerin raporlanması,halka ilişkiler süreçleri, marka kimliğinin belirlenme süreçleri gibi geniş bir yelpazeye hizmet eden ajans türleridir.

2- Kurum İçi Ajans (In House Ajans) Nedir?

In house reklam ajansları kurum içerisinde oluşturulan ve sadece o firmaya ait reklam çalışmalarını yürüten ajans türüdür.

3- Sınırlı Hizmet Ajans Nedir?

Sınırlı hizmet ajansları, tam hizmet ajanslarına kıyasla onların sunduğu hizmetlerin sadece bir kaç alanında hizmet vermektedir. Bu ajans türü daha çok düşük bütçeli firmalar tarafından tercih edilmektedir.

4- Dijital Reklam Ajansı Nedir?

Günümüzde artık her şeyin dijitale dönmesiyle birlikte hayatımızda bu yönde şekil almaya başladı.Bu sebeple de internet kullanımları fazlasıyla arttı. Artık haber okumak, alışveriş yapmak gibi basit eylemlerimizi  web siteleri üzerinden yapmaya başladık. Dijital reklam ajansları kullanıcıların internet üzerinde bulunan reklamlarının yönetimini gerçekleştirir. Bunun yanı sıra Web tasarımı, SEO hizmetleri, dijital pazarlama hizmeti de vermekteler.

5- 360° Reklam Ajansı Nedir?

360° reklam ajansları bir firmanın reklam süreçleri dışında a’dan z’ye pazarlama alanında bulunan pek çok alana ait süreçlerini yöneten ajanslardır.

360° Reklam ajanslarının sunduğu hizmet alanları:

  • Sosyal medya reklamcılığı ve yönetimi
  • Web site tasarımları
  • SEO (Arama motoru optimizasyonu)
  • Mobil uygulama geliştirme
  • Marka yönetimi
  • SEM(Arama motoru reklamcılığı)
  • Pazarlama çalışmaları
  • İçerik pazarlama

Sosyal Medya Ajansı Nedir?

Sosyal medya ajansları, markaların sosyal medya platformlarında bulunan hesaplar için içerik üretimi, bu hesaplarda yayınlanacak reklamlar için içerik stratejileri oluşturma, markanın sosyal medyada bilinirlik kazanmasını sağlama gibi süreçleri yöneten şirketlerdir.

Sosyal Medya Ajansının Yaptığı Çalışmalar

  • Hedef kitle analizi ve rakip analizi
  • Hedef kitlenizi belirledikten sonra potansiyel kitlenizin kalıcı olmasını sağlamak
  • Raporlama
  • Firmaların sosyal medya hesaplarının yönetimi
  • Sosyal medya hesapları için içerik stratejisi geliştirme ve bunun yanı sıra yeni içeriklerin üretimi
  • Reklam süreçlerinin yönetimi
  • Günceli takip ederek firmanın gelişimini şekillendirmesi
  • Influencer Marketing ve Affiliate marketing

Sosyal Medya Ajansı Fiyatları

Ajans çalışmalarında yapılan hizmetlerin net bir fiyatı yoktur. Fiyatlar genel olarak yapılacak olan hizmete göre değişmektedir. Bu hizmeti aldığınız süreçler, hizmetin içeriği ve hangi hizmetleri aldığınız ödenecek fiyatı belirlemektedir.

Burada ödeyeceğiniz fiyattan ziyade ajansın size vaat ettiği çalışmalara, sosyal medya da olan yetkinliklerine ya da işbirliklerine odaklanmak sizler için daha doğru olacaktır.

Reklam ve Sosyal Medya Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?

Markaların sosyal medya ajansı ya da reklam ajansı seçmeden önce sosyal medya platformları ya da reklam çalışmasının gerçekleşeceği alanı belirlemeleri gerekmektedir. Bununla birlikte yapacakları çalışmalar ile ilk olarak ne yapacaklarını belirlemeli daha sonra yapmak istenilen çalışma ile ilgili bir rapor hazırlaması gerekmektedir.

Sosyal medya ajansı seçerken aşağıdaki hususlar oldukça önemlidir ;

  • Markanızın belirlediği amaçlar
  • Markanın çalışmalar üzerindeki beklentisi
  • Referansları
  • Ajansın daha önce yaptığı çalışmalar
  • Pazara olan hakimiyeti
  • Yenilikleri takip etmesi

Reklam ve Sosyal Medya Ajansı Markanıza Ne Gibi Avantajlar Sağlar?

  • Geliştirilen içerik stratejileriyle markanızın rakipler arasında öne çıkmasına yardımcı olur.
  • Sosyal medya platformlarında marka bilinirliğinizi arttırır.
  • Satışlarınızın artmasına yüksek oranda destek olur.

Belirtilen hususlar çerçevesinde seçilecek olan sosyal medya ya da reklam ajansının markanızın ihtiyaçlarına, beklentilerine ve gelişimine olumlu katkı sağlayacaktır.

Reklam Ajansı Nedir? Sosyal Medya Reklam Ajansı İle Benzer Yazılar

webtures_blog_banner

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

Webtures

google-gemini-nedir

Yapay zeka dünyası hızla gelişmeye devam ederken, Google da bu alandaki liderliğini pekiştirmek için yeni bir hamle yaptı: Google Gemini. Peki nedir bu Google Gemini? Neler yapabilir ve nasıl kullanılır? Bu yazıda, Google Gemini’nin tüm detaylarını inceleyeceğiz. Google Gemini, yapay

Sinan Gergöy

crm nedir

CRM, müşteri ilişkilerinin yönetilmesi anlamına gelir ve işletmelerin müşteri verilerini, etkileşimlerini, ve müşteri ile olan ilişkilerini yönetmelerine olanak tanır. CRM yazılımları, şirketlerin müşteri memnuniyetini artırarak, satışları ve verimliliği maksimize etmelerine yardımcı olur. Bu sistemler, işletmelerin müşteri veritabanlarını merkezi bir sistemde

Sezi Yazgan

loader