Reklamcılık Nedir?

Webtures

Dijital Pazarlama

Reklamcılık Nedir?

Reklamcılık günümüzde en çok takip ve tercih edilen mesleklerin başında gelmektedir. Reklamcılık 21. yüz yılın en gözde mesleği haline gelmiş durumdadır. Şimdi gençlerin çoğu bu mesleği yapma hayali ile çeşitli eğitimler yapmaktadır. Ancak her meslek gibi bu meslekte sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Bu meslek için de gerekli eğitim ve tecrübeleri kazanmak gerekmektedir. Bunun için yeni bölümler ve okullar açılmıştır. Ayrıca bu mesleği tercih edebilmeniz için çeşitli özelliklere sahip olmanız gerekmektedir.

Peki nedir bu özellikler? Öncelik ile estetik zevk sahibi titiz ve sorumluluklarınızın farkında bir birey olmanız şarttır. İşleriniz de tamamen en iyisi olmak için çaba sarf etmeniz gerekmektedir bunun için ise hırslı olmak zorundasınız.

Daha sonra yaratıcı ve parlak fikirler bulmanız da en önemli aranan şartlardan biri haline gelmiştir. Çünkü milyonlarca insana hitap edecek ve bu kadar insanın dikkatini çekecek programlar ve yayınlar hazırlamak düşünüldüğü kadar kolay bir iş değildir. Onun dışında çok dikkatli bir karaktere sahip olmanız en ufak pürüzleri bile gözden kaçırmamanız gerekmektedir. Çünkü daha önce de belirmiş olduğumuz gibi milyonlarca insana hitap edecek olan programlar ve yayınlar hazırlandığı için her ihtimal göz önünde bulundurulmalıdır. Reklamlar insanlığın gelişimi üzerinde de büyük rol oynamıştır. Şuan ki çağdaş toplumun oluşumunu hızlandırmış ve medeniyetin yükselmesini sağlamıştır. Reklam deyip geçmemekte fayda var.

Yorumları Oku (5)

  1. reklam işi zor bir iş,

    Cevapla
  2. reklamsız da bir yerlere gelinebilir..

    Cevapla
    • Reklamsız bir yerlere gelinebilir fakat reklamla kalitenizi ve güvenirliğinizi daha cabuk kazanırsınız.

      Cevapla
  3. Reklam aynı zamanda bir blog yazarları için bir kazançtır, ancak maalesef Türkiye’de hala şirketler blogların önemini ve onlara reklam vermeyi henüz kavramamışlardır. Bazen koca koca firmalar bülten gönderip bunu paylaşmamızı bile talep edebiliyorlar. Aynı şirketler milyarları Tv ve Basın reklamlarına harcıyorlar. Oysa alanında uzmanlaşmış bloglar spesifik ve okuyucuya odaklı reklam vermek için en önemli mecralardan birisi. Umarım bunu kavramakta gecikmezler.

    Cevapla
  4. İletişim fakültesinde okuyan hemen hemen herkesin beynine kazınmış bir reklam tarihi söz konusu. Fakat bunca yılın ve diplomanın ardından anlıyorum ki öğrendiğimiz reklamcılık tarihinin bir zerre değeri yok.

    Dijital reklamcılık ve dijital iletişim alanlarının öğretilmesi gerektiği kanısındayım. Büyük firmalar dahil kurumsal firmaların büyük çoğunluğu dijital gelişimleri geriden takip ediyor. Buda sizler gibi sektöre öncülük eden firmaları geriye çekiyor.

    Bütüncül olarak eğitim, sertifikasyon, danışmanlık vb. tüm konular ile farkındalık seviyemiz yükselir.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.