Sem Çalışmalarına Başlamadan Önce

Sem Çalışmalarına Başlamadan Önce

Arama motoru pazarlamacılığı alanına yatırım yapıp bütçe ayırmaya karar verdiyseniz, öncelikle dikkat etmeniz ve daha sonra pişman olmamak için değerlendirmeniz gereken bazı kriterlerden söz etmek gerekir. Büyük bir heves ve umutla Adwords’e kayıt olan, ancak kısa bir süre sonra reklamların onaylanmaması gibi olumsuz sonuçlarla karşılaşanlar arasında yer almak istemiyorsanız; birazdan okuyacağınız satırlar sizlere bazı ipuçları sunabilir.

– Adwords’u tanıyın

SEM çalışmalarınızı gerçekleştirmek için Adwords’ten yararlanacaksınız, ancak Adwords’u ne kadar iyi tanıyorsunuz? Bir türlü onaylanmayan reklamlarınızın hangi sebepten dolayı onaylanmadığını, en iyi tık başı ücret optimizasyonlarını, günlük bütçe ve anahtar kelime belirleme aşamalarını ustaca ayarlama noktasında ne kadar maharetlisiniz? Bu sorulara çoğunlukla “çok iyi” cevabını veremiyorsanız, başarılı bir reklam çalışması gerçekleştirebileceğinizi düşünmek hayalperestlik olacaktır. Kesinlikle “Nasıl olsa Adwords’e kayıt olunca öğrenirim” gibi bir düşünceye kapılmayın, sistemi önceden başka bir üyelikle inceleyin, alışın. Gerekirse uzman birilerinden yardım almaya çalışın. Yabancı internet sitelerinde var olan Adwords ders videoları bu noktada sizlere kolaylık sağlayacaktır.

– Pazar araştırması yapın

“Kullanıcılar ürünlerinizi hangi anahtar kelimeleri aratarak bulmaya çalışıyorlar?” sorusunun cevabını arayın. SEM çalışmalarında anahtar kelimelerin bulunduğu arama sonuç sayfalarına reklam vereceğiniz için, bu kelimelerin detaylı bir şekilde listelenmesi en önemli hususlardan birisidir. “Bebek arabası” kelimesinde reklam vermek istiyorsanız, “2013 bebek arabası modelleri” kelimesinde de reklamınızın yayınlanmasını isteyebilirsiniz. Bu ve bunun gibi daha detaylı kelime öbekleri çıkartmanız yararınıza olabilir. Aynı zamanda söz konusu anahtar kelimelerin Google’da ne kadar aratıldığına da bakmanız nokta atışı yapmanıza yardımcı olacaktır. Tüm bunlar için Google Anahtar Kelime Aracı’nı kullanabilirsiniz. (https://adwords.google.com/o/KeywordTool)

 

– Sitenizi optimize edin

Sadece arama motorun reklam vermekle işler bitmez! Sitenizin ne kadar hızla açıldığı, navigasyon ve kullanım kolaylığının yanı sıra sahip olduğu tasarım da reklamlarınıza doğrudan etki eder. Şayet kullanıcı reklamları ilgi çekici bulup tıklasa bile, sitenizde gereken cazibe ve çekiciliği göremediği zaman reklam kampanyalarınızın adım adım başarısızlığa doğru gitmesine yol açabilir. Yapılması gereken bir ziyaretçi gözüyle kendi sitenizi incelemek ve sitede dolaşmayı zorlaştıran etkenleri bertaraf etmek olmalı. Sitenizin geç açılması gibi bir problemle karşılaşıyorsanız uptime oranı yüksek bir hosting hizmeti satın alabilirsiniz. Ayrıca kullanıcı reklama tıkladığında yüklenen sayfanın 100KB dosya boyutunu aşmamasına da ayrıca önem vermelisiniz.

Evet, listedeki maddeleri çoğaltabilmek pekala mümkün. Her zaman için reklam çalışmalarını yönetirken kendinizi kullanıcının yerine koymayı, ilgi çekici reklam metin ve görselleri hazırlamayı esas görev edinmelisiniz. Bu takdirde ziyaretçiler sizi kolayca benimseyebilir ve reklam kampanyalarınızın başarıya ulaşmasında ciddi bir rol oynayabilir. Uzun vadede gerçekleştireceğiniz SEO çalışmaları ile SEM kampanyalarını desteklediğiniz takdirde de, sitenizin gelirlerini katlamanız çok daha basite indirgenmiş olacaktır. Unutmayın, başarı çabayı gerektirir!

Bir önceki yazımız olan Farklı Pazarlama Stratejileri başlıklı makalemizde Arama Motoru Pazarlaması, Pazarlama Stratejileri ve Retargeting hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.