SEO & Dijital Pazarlama Devrimi

SEO & Dijital Pazarlama Devrimi

Dijital Pazarlamanın Doğuşu

Markaların ürünlerini veya hizmetlerini pazarlamak için uyguladıkları yöntemler; bundan birkaç sene öncesine kadar televizyon, radyo gibi iletişim araçları ya da billboard, broşür gibi reklam teknikleri vasıtasıyla yapılırdı. Ancak büyük bir hızla ilerleyen teknoloji ve aynı doğrultuda artan internet kullanımı; geleneksel pazarlama yöntemlerinin artık tek başına etkili bir yöntem olmadığını tüm firmalara hissettirdi.

Yeni neslin internet ve teknoloji çılgınlığı ilk zamanlar çok eleştirilse de, firmalar zamanla kitlelere ulaşmanın yeni ve yegane yolunun teknoloji olduğu kanısına vardılar. İnsanlara daha hızlı ulaşılabilen ve sıcağı sıcağına geri bildirim alınabilen bu yöntem; zamanla fırsata çevrilerek “dijital pazarlama” alanını ortaya çıkardı.

Dijital Pazarlama ve SEO Çalışmalarının Markalar İçin Önemi

Dijital Pazarlama, firmaların hedef kitlelerine ulaşmasına olanak tanıyan, marka bilinirliğini arttırmaya yönelik interaktif tekniklerin bir araya gelmesinden oluşan gerçek zamanlı bir pazarlama yöntemidir. SEO (Arama motoru optimizasyonu) ve arama motoru reklamları ile potansiyel müşteriler tarafından fark edilmenizi sağlayan bu yöntem, markanızı Google, Yahoo, Yandex gibi arama motorlarında en üst sıralara taşıyarak; anahtar kelimeler yardımıyla öne çıkmanıza olanak tanır. SEO çalışmaları, aynı zamanda satış hacminizi arttırarak markanız için daha fazla yatırım getirisi sağladığı gibi; uzun vadeli bir çözümü de beraberinde getirir.

Reklamınızı billboard aracılığı ile gören potansiyel bir müşteri, ancak mağazanıza gelip alım yaptığı takdirde markanız tarafından fark edilebilir. Ancak dijital pazarlama yönteminde kazanç sağlamanın yolu sadece satıştan geçmediği gibi; markanızın tıklanma, paylaşılma, beğenilme, okunma ya da izlenme sayıları da anlık geri bildirimler almanız ve kazanç sağlamanız açısından oldukça önemlidir. Ayrıca web sitenizi tıklayan insanların yaşı, cinsiyeti ve web sayfanıza yaptığı ziyareti kaç dakikada tamamladığı gibi veriler, hedef kitlenizi tam olarak belirlemede size yardımcı olur.

Dijital Pazarlama Stratejileri Sayesinde Markanıza Yeni Bir Bakış

Web sitenizin performans analizi sonuçlarından başarınızı ölçebileceğiniz dijital pazarlama yöntemi, aynı zamanda markanız ile rakip firmalar arasında karşılaştırmalar yapmanıza olanak tanır. Rakiplerden ne kadar önde ya da geride olduğunuz konusunda bilgi edinebilmeniz için aritmetik bir altyapı oluşturan interaktif pazarlama; bir nevi SWOT analizi yapabilmenizi sağlayarak güçlü yönlerinizi fırsata, zayıf yönlerinizi ile farkındalığa çevirmenize yardımcı olur.

Bugünlerde ürün, hizmet ve bilgi sunan tüm markaların kullanarak hedef kitlelere ulaşmada hızlı bir artış gösterdiği dijital pazarlama; öz bir tanımla markanızı duyurmanız, müşteri edinmeniz, ölçümler yaparak günbegün gelişmeniz ve mevcut müşteri ağınızın değişen isteklerini fark ederek daha çok memnuniyet oluşturmanız için uygulamanız gereken yeni nesil pazarlama yöntemidir.

Webtures olarak yaratıcı dijital pazarlama stratejileri oluşturarak marka konumlandırmasını en üst seviyede kurguluyoruz. Birlikte çalıştığımız markalara yeni nesil pazarlama dünyasında yol gösterici bir ajans olarak hizmet vermekteyiz.

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medyanın Yeni Neferi: Gerçek Zamanlı Pazarlama başlıklı makalemizde Gerçek Zamanlı Pazarlama ve Real-time Marketing Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.