SEO mu AdWords mü Yapmalıyım?

Tuğrul Piltan

SEO

SEO mu AdWords mü Yapmalıyım?

Rakiplerinizden geri kalmamak ve diğer kanallardaki potansiyel müşterileri kaçırmamak adına iki pazarlama yönteminin de beraber kullanılması en sağlıklı ve verimli yöntemdir. Sadece AdWords yaparak organik sonuçlara tıklayan potansiyel müşterilerinizi kaçırabildiğiniz gibi sadece SEO yaparak da organik sonuçlar üzerinde çıkan reklamlara giden potansiyel müşterilerinizi kaçırmanız söz konusudur.

Ek olarak AdWords çalışmaları getirdiği trafik, sağladığı dönüşüm ile SEO çalışmalarını dolaylı olarak beslerken aynı zamanda SEO çalışmaları da AdWords tarafında kalite puanının yükselmesini sağladığı için maliyetleri düşürmektedir.

Aynı zamanda AdWords reklamları marka bilinirliğini artırdığı için marka aramalarının ve direkt girişlerin sayısını artırırken organik trafiği artırmaktadır. SEO çalışmaları da marka güvenilirliğini ve bilinirliğini artırdığı için reklam çalışmalarından gelecek dönüşüm oranlarını da artırmaktadır.

Kısacası birbirinden ayrılmaması ve beraber yürütülmesi gereken pazarlama modelleridir. Birinin eksik olması ya da her ikisinin de kullanılmaması online rekabette geride kalmanıza neden olabilmektedir.

Yorumları Oku (2)

  1. Müslüm

    Her ikisini de yapmak daha sağlıklı olacaktır ama ikisi arasında kalsam seo derdim.

    Cevapla
  2. Ulaş Demir

    Birbirinden ayırmamak ve tek tek yapmamak gerekli. SEO tek başına başarılı olabilir ama adwords tek başına SEO kadar etkili sonuç vermiyor. SEO uzun vadede geri dönüşüm ve ilerleme sağlarken Adwords anlık bir etki yaratıyor. Süresi dolduğunda da yok oluyor.

    Cevapla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.