SEO’ya Uygun Web Tasarımı Nasıl Olmalı?

SEO’ya Uygun Web Tasarımı Nasıl Olmalı?

Merhabalar, bugünkü konumuz Web Tasarımının SEO’daki Önemi

Websiteleri kişi ve firmaların portfolyolarıdır. Günümüzde site tasarımı yapılırken sitenin responsive uyumlu olmasına çok dikkat edilmeli. Ve unutmamız lazım ki ziyaretçilerinizin siteye girdiğinde kendilerini karşılayan ve ziyaretçinizin gözünde sizi kalıcı yapan sitenizin tasarımıdır. Sitenizin tasarımında sektörünüze ve günümüzün tasarım trendine uyarak kullanıcıların ilgisini çekebilirsiniz. Sitenizin tasarımı önemli olduğu kadar sitenizin SEO uyumu da önemli ve test edilmiş olmalıdır. Böylelikle sitenizi arama motorlarının vazgeçilmezi haline getirebilirsiniz.

Peki, SEO Uyumlu Web Tasarımı Nedir, Nasıl Olmalı?

1. Tüm cihazlarda uyumlu tasarım (Responsive)

Responsive, site tasarımı tüm cihazlarda uyumlu web tasarımı demektir. Günümüzde adını sık sık duyduğumuz bu uyumluluk ilk olarak 2010 yılında ortaya çıkmıştır bir kaç yıldır dünyada ve ülkemizde popüler olmuştur. Responsive tasarımda web siteniz; mobil, tablet ve diğer tüm cihazlardan girildiğinde site içerisindeki görsel, yazı gibi elementlerin ekran genişliğine göre yeniden şekillenir ve ekrana tam oturur. Genellikle bilgisayar, tablet ve mobil versiyon olarak 3 seçenek göz önünde bulundurularak tasarım yapılır. Siteniz responsive değil ise kullanıcılar sitenize mobilden girdiğinde siteyi görüntülemekte ve dolaşmakta güçlük çekerler hele ki bir de sitenizde reklam varsa kullanıcılar anında siteden çıkmaktadırlar. Arama motorlarında responsive uyumlu siteler önceliklidir her zaman, çünkü günümüzde internet trafiğinin %6o’ı mobil kullanıcıdan oluşmaktadır.

2. Ziyaretçilerinize özel kişiselleştirilmiş bölümler

Sitenizde kullanıcılara renk değiştirme seçeneği sunarak veya kullanıcının sadece ilgisini çeken kategorileri görmesine izin vererek kullanıcıdan + bir puan alabilirsiniz.

3. Sade Tasarım

Sade bir web sitesi tasarımının, karışık ve dağınık olan bir web sitesine göre birçok avantajı vardır. Sitenin kullanıcılar tarafından kolay algılanması, mesajın alıcıya etkili ve kısa yoldan iletilmesi gibi önemli avantajları vardır. Bunun için en iyi yöntem 80-20 kuralıdır. Buna göre ziyaretçilerinizin %8o’i web sitenizin %20’sini kullanacaktır. O yüzden tasarımınızda yeni unsurlar yerine ana unsurları öne çıkartın, böylelikle daha az unsurla daha fazla sonuç elde edebilirsiniz.

4. Reklam Alanları

Sitenizde bulunan fazla reklam kullanıcıyı sıkmaktadır  ve bir süre sonra kullanıcı bu yüzden sitenize girmek istemeyecektir. Çünkü kullanıcının sürekli karşısına çıkan reklamlar veya girdiği siteyle ilgisini çekmeyen reklamları görmek kullanıcıya itici gelmektedir. Popup reklamları mobilde kullanmanızı kesinlikle tavsiye etmiyorum hele ki birde mobil uyumlu değilse kullanıcının siteye girmesiyle çıkması bir oluyor.

5. Renk uyumu

Web sitenizin hangi sektöre, hangi yaş grubuna ve hangi kitleye hitap ettiği göz önünde bulundurulmalıdır. Eğer kurumsal bir şirketseniz kurumsal kimliğinize uygun renkler belirlemelisiniz. Renk belirlenirken kullanıcının sağlık durumunu da düşünmeyi unutmayalım:) Gözleri yoran renkler tercih edilmemeli ve renk körlüğü gibi diğer göz rahatsızlıkları da düşünülerek kırmızı ve yeşili dikkatli kullanmaya özen gösterilmelidir. Renk tercihlerinizde en uygun renk tercihi 2’dir en fazla 3’dür. Ana bir renk belirlenip seçtiğiniz renge uyumlu bir renk belirlemelisiniz. Size site olarak Paletton’u öneriyorum seçtiğiniz renge uyumlu rengi buradan kolayca bulabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan Webtures Ailesi başlıklı makalemizde Webtures hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.