SEO Uzmanlarında Olması Gereken 7 Özellik

SEO Uzmanlarında Olması Gereken 7 Özellik

Hatırlarsanız daha önce “Webtures İş Başvurusu Mülakat Soruları” isimli yazımızı yayınlamıştık. Sizlerden çok ilgi görmesi üzerine bir de mülakat sorularını değerlendirirken nelere dikkat ediyoruz onu yazalım dedik. Ayrıca dünyaca ünlü SEO ajanslarının da işe alımlarında bu kriterleri dikkate aldığını da ufak bir not olarak düşelim. Aslına bakarsanız sadece SEO ajanslarında değil her yerde sizi bir adım öne geçirecek  değerlendirme kriterleri bunlar.  Soluksuz okumalar!

1.İletişim becerileri

  • Kendinizi ne kadar iyi ifade edebilirsiniz?
  • Ne kadar profesyonel görünüyorsunuz( telefonda ve/veya yüz yüze)?
  • Sempatik ve hevesli biri misiniz?
  • Ne kadar açıkça bir hikaye anlatabilirsiniz?
  • Teknik konseptli bir şeyi ne kadar açıkça anlatabilirsiniz?
  • Hakkında hiçbir şey bilmeyen birine bir konuyu ne kadar açıkça anlatabilirsiniz?
  • Bir müşteriyi özgüvenlice yönetebileceğiniz konusunda size güvenebilir miyiz? Üst yöneticiler seviyesinde?

2.Hedefler

  • Herhangi bir projeniz var mı ( ne olduğu umurumuzda değil bu sadece kendinizden motive bir öğrenci olduğunuzu gösterir.)?
  • Hedeflerinize ya da amaçlarınıza ulaşmakla ilgili bize örnekler verebilir misiniz?

3.Saf zeka ve merak

“Zeka” derken özellikle akademik bilgi, kitap öğrenimi vb. şeyler değil.

  • Bize üzerinde çok düşündüğünüz bir konuyu öğretir misiniz?
  • Meraklı biri misiniz?
  • “Neden” sorularını sık sık sorar mısınız?

4.Kültür Uygunluğu

  • Bu kişiyi takımımıza almak bizi heyecanlandırır mı?
  • Nasıl bir çalışma ortamı arıyorsunuz?

Bu bizim için en önemli maddelerden biri. Çünkü Webtures Kültürü diye bir şey var!

5.Teknik Bilgi

Teknik sorularla ilgili ilk telefon ekranında çıkacak olan sorulara örnekler:

  • Şu ana kadar SEO hizmeti verdiğiniz en büyük site nedir? Kaç sayfalık bir site?

Müşterilerimizin çoğunun milyonlarca sayfalık siteleri var, bu yüzünden üstesinden gelebilir  misiniz bilmek istiyoruz.

  • Hangi araçları kullanıyorsunuz?
  • Bir müşteriye karşı kazandığınız en büyük teknik kazanç neydi?
  • Müşteri siteleriyle ilgili yaşadığınız en genel problem nedir?
  • 5 yıl içerisinde SEO’da gerçekleşebilecek en büyük farklılığın ne olacağını düşünüyorsunuz?

NOT: İkinci aşamada uzmanın teknik bilgilerini çok daha derinlemesine sorguluyoruz.

6.Şeffaflık

Bir şeyi bilmiyorsanız dürüst olun. Özellikle analist seviyesinde beraber geliştirebileceğimiz insanlar arıyoruz ve bu süreçte dürüstlük gerekli.

7.Odaklanmak

Bir müşteriyle açıkça iletişim kurarken ve tavsiye ya da stratejisinin taslağının 5N1K’sı ile uğraşırken, gereksiz detaylarla ya da çalışmalarınızla düşüncelerinizin kaybolmadığını görmem gerek.

 

 

Bir önceki yazımız olan SEO Hizmetine Ne Kadar Para Harcamalısınız? başlıklı makalemizde E-ticaret Seo Çalışması, SEO Hizmeti ve SEO Nasıl Yapılır hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.