SEO ve Dijital Pazarlamanın Gelişimi

SEO ve Dijital Pazarlamanın Gelişimi

SEO ve dijital pazarlamanın önemi internet kullanım oranının 1998 yılında hızlı bir ivme kazanması ile ortaya çıkmıştır. Hızla yaşanan internet kullanım artışı ise özellikle 2006 yılından itibaren markaların da bu pazara sağladığı yatırımlarda ciddi bir artış gözükmüştür. Dijital pazarlamanın doğuşunun ardından tüketicilerin de ihtiyaçlarını arama motorları üzerinden gidermeye başlaması da SEO alanındaki ihtiyacın ortaya çıkmasını sağlamıştır. Artık markaların internet sitelerini kendileri ile alakalı aramalarda ilk sıralara çıkarma yarışı da 2009 yılından itibaren ülkemizde de aktif olarak görüldü. Peki, internet sitesinin yapılan arama kelimelerinde ilk sıraya çıkması için neler gerekiyor derseniz, o kelimede otorite sağlayarak o kelime üzerinden başka sitelerden referans noktalarına sahip olması gerekiyor.

Dijital pazarlamayı bildiğimiz klasik pazarlama tekniklerinin elektronik nesnelere aracılığıyla ile insanlara ulaşması şeklinde tanımlayabiliriz. Tanımlamak kolay peki çok hızlı değişen dijital sektör araç ve içeriklerine uyumlu başarılı pazarlama tekniklerini yaratmak ve uygulamak bu kadar kolay mı? Dinamik olan bir süreçte, artık durağan yapıları kullanan, sürekli yenilenmeyen, geliştirmeyen pazarlama stratejilerinin çalışması çok zor. Dijital pazarlama, markaları bir sonra ki limana taşıyacak olan bir gemi. SEO ise bu geminin kuşkusuz tek amirali konumunda yer alıyor. Native advertising kavramının tamamen pazarlama iletişimin gündemine bomba gibi düşmesi üzerine artık markalar, yeni nesil jenerasyona ulaşmak için tamamen organik olan, yani reklam gibi görünmeyen, hedef kitlesine fayda sağlayan dijital pazarlama araçları kullanmak zorundalar.

2013 yılında Türkiye’de internet kullanımının nüfusa oranla %46,2 oranına ulaşması da artık mağazalardan çok internet üzerinden alışverişlerin sağlanmasına neden olmuştur. Günümüzde ise birçok markanın reklam ve pazarlama alanında yaptığı yatırımların %64 oranını SEO ve dijital pazarlamaya ayırması da internetin gerçek gücünü ortaya çıkarmıştır. Şu anda küçük ve orta ölçekli işletmelerin son 5 yılda sağladığı büyümede SEO ve dijital pazarlama büyük bir paya sahiptir.

SEO alanında hizmet veren firmaların ise yeni açılmış internet sitelerine tavsiyelerinin başında mutlaka geniş veya bütçeye dayalı SEO ve SEM çalışmalarının yaptırılmasıdır. Unutmayın ki internet kullanıcısı sizin 2. 3. Sayfada olduğunuzda değil ilk sayfada olduğunuzda sizi görecek ve tercih edecektir. İnternetin 3 sayfaları hedef kitlemizin çok uzağında yer alıyor. İnsanlar artık arama motoru kullanımında oldukça bilinçli hale geldiler. Günlerini internette yoğun aramalar yaparak geçirmek yerine direk sonuca ulaşmak istiyorlar ve bu konuda da sonuna kadar haklılar. SEO benzeri doğal pazarlama yöntemleri dijital iletişimin gerçek gücünü ortaya çıkaran, markaların son dönemde ihtiyaç duyduğu en önemli silahlar arasında yer alıyor.

 

Bir önceki yazımız olan Fijital Dünya başlıklı makalemizde Dijital Marka Yönetimi ve Fijital Dünya hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital PazarlamaSEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.