SEO Yapılacaklar Listesi – Seo Checklist

SEO Yapılacaklar Listesi – Seo Checklist

Yurtdışında beğeniyle karşılanan ve Seomoz.com gibi SEO sektörünün öncü isimleri tarafından da sıkça dile getirilen “seo checklist” terimini Türk web site sahipleriyle tanıştırmak için kaleme aldığımız bu yazı, sitenizin başarıya ulaşması noktasında sizlere yeni fikirler verebilir.

Evet, internet sitenizin yapılacaklar listesini şu şekilde sıralayabiliriz:

1.Genel bakış
1.1 İndex kontrolü
– site:adres.com şeklinde bir Google araması gerçekleştirin.
– Anasayfa en üst sırada yer alıyor mu? İlk sırada yer almıyorsa, siteye verilen bir ceza söz konusu olabilir. Veyahut site için link inşasının kalitesiz olması siteyi etkilemiş olabilir.

1.2 Anahtar kelime kontrolü
Alan adınızda yer alan anahtar kelimeyi Google’da aratın. Pandomimsanatcisi.com şeklinde bir alan adınız varsa ve “pandomimsanatcisi” şeklinde bir arama yaptığınızda anasayfanız ortalıkta gözükmüyorsa, bir sorun var demektir.

1.3 Cache kontrolü
Google’ın önbelleğe aldığı anasayfa adresinizi kontrol edin. Bunu yaparken de “salt metin sürümü”nü tercih edin.
İçerikler tam olarak yükleniyor mu? Sitede yer alan bağlantılar gözüküyor mu? Sitede var olup, salt metin şeklinde göz atıldığı zaman görünmeyen bölümler var mı?

2. İçerik
2.1 Anasayfa
Anasayfada en az bir paragraflık metin var mı? Anasayfada metin yer almayan kurumsal sitelerin bu noktaya özellikle dikkat etmesi gerekir.

2.2 “Hazırlanıyor” sayfaları
“Landing pages” olarak da adlandırılan bu statik sayfalarda yer alan metinlerin ve kullanılan tasarımın özgünlüğü önem taşır.

2.3 Gerçek içerik
Sitede gerçek ve kaliteli içerik var mı? Yoksa her yazıda 3-5 link çıkışı mı bulunuyor?

2.4 Hedeflenen anahtar kelimeler
Anahtar kelimelerinizle benzer kelimeleri sitenizde kullanıyor musunuz? Örneğin, “el arabası” kelimesi için “el arabası liste fiyatları” şeklinde anahtar kelimelere yer verebilirsiniz.

2.5 Çoğaltılmış içerik temizliği
“Duplicate content” arama motorlarını kandırmaya yönelik bir hareket olarak algılanabilir. Bunu önlemek için “site:adres.com anahtar kelime” şeklinde bir arama yapın ve varsa aynı içeriğin yer aldığı farklı sayfaları temizleyin.

2.6 Yazı formatı
Kolay ve hızlıca okunabilir bir yazı formatına sahip misiniz? Makalelerde görsel kullanmaya özen gösteriyor musunuz? H1-2-3 etiketlerini kullanıyor musunuz? Yazılarınız paragraflara bölünmüş mü?

2.7 Başlık seçimi
Hem okuyucuyu, hem de arama motorunu memnun edecek; anahtar kelime ile yakından alakalı başlıklar belirleyebiliyor musunuz?

2.8 Reklam ve içerik oranı
Sitenizde reklamlar mı ağır basıyor, yoksa içerik mi? Panda güncellemesinden sonra sayfalarda yer alan reklam alanlarının içerikten daha fazla yer kaplaması ciddi yaptırımlara sebebiyet verebiliyor. Özgün içerikten daha çok reklamınız varsa, bir sorununuz olabilir.

3. Kopya içerik
3.1 Her içeriğe bir adres
Sitenizde var olan her özgün içerik, sadece bir adet URL’de yayınlanmalıdır. Özgün içeriklerinizi kopyalayan siteleri bulmak için söz konusu makaleden bir cümleyi Google’da aratın. Kopya içerik bildirimini Google’a iletmek için ise bu sayfayı kullanın.

4. Erişim
4.1 Google Bot taklidi yapın
Mozilla Firefox eklentisi olan Web Developer Toolbar’ı kurun. CSS, Javascript ve çerezleri kapatıp sitenizi ziyaret edin. İçerik yerli yerinde mi? Site içi navigasyonu sağlayan menüler çalışıyor mu? Bunları kontrol edin.

5. Site yapısı
5.1 Hiyerarşi
Alt kategori kullanarak site içinde hiyerarşiyi inşa edin. Sitede yer alan menülerin kolayca ulaşılabilir ve javascript’i devre dışı bırakıp sitenizi ziyaret eden Google botları tarafından taranabilir olmasına özen gösterin.

6. Teknik hatalar
6.1 Iframe kullanımı
Sitede yer alan metinleri iframe içerisinde sunuyorsanız, Google botlarının metinlere ulaşımı daha da zorlaşabilir. Eski bir teknoloji olan iframe kodlarına sitenizde ne kadar az yer verirseniz o kadar iyidir.

6.2 Javascript kullanımı
Javascript kodları sayfadaki metinlerin taranmasını güçleştiriyor, devre dışı bırakıldığı zaman okunmamasına yol açıyorsa ciddi bir sıkıntı var demektir.

6.3 Flash kullanımı
Flash dosyalarını bir sarımsak gibi düşünün. Mantıya kattığımız az biraz sarımsak mantıyı çok daha leziz bir hale getirebilir. Ancak sadece sarımsak yersek? Sitenin tamamını Flash ile inşa etmektense, banner veya logo gibi kısımları Flash ile yapmak çok daha akıllıca olacaktır.

6.4 Site hızı
Açılış hızınız Google nezdinde önemlidir. Kullanıcı dostu siteler inşa etmenin yolu da bu kriterden geçtiği için, Google Page Speed eklentisi kullanılarak siteyi hızlandırmak için gereken ipuçlarına ulaşılabilir.

6.5 Alt etiketi
Görsellerde alt etiketi kullanıyor musunuz? Kullanılan görsel ve alt etiketi, metinle uyum içerisinde mi?

6.6 Sitemap.xml
Sitemap.xml kullanıp Google Webmaster Tools’a gönderimini yapıyor musunuz?

6.7 URL kullanımı
URL’leriniz 115 karakterden daha uzun olmamalı. Session ID URL’de yer almamalı ve anahtar kelimeler URL’de geçmeli.

7. Etiketler
7.1 Title (başlık)
Her makalenin özgün bir başlığı var mı? En fazla 65-70 karakter uzunluğunda olmasına dikkat ediyor musunuz?

7.2 Meta etiketleri (title-description)
Her sayfada özgün bir meta description ve meta title açıklaması yer alıyor mu?

Bir önceki yazımız olan En önemli 10 SEO kuralı başlıklı makalemizde SEO Çalışması Nasıl Yapılır, SEO Çalışması Yapma ve SEO Kuralları hakkında bilgiler verilmektedir.

SEO İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (4)

  1. Güzel bir anlatım olmuş elinize sağlık hocam.

    Cevapla
  2. Selam cok faydali oldugunu dusundugum icin copy past alip adim adim uygalamaya calisacagim malum acemilik elinize saglik.

    Cevapla
  3. Çok yararlı bilgiler var teşekkürler hocam

    Cevapla
  4. Seo uygulamak hem kolay Hemde cok zordur. zor olan anlamadigimiz terimler. örnegin sitedeki sorgu sayisi nedir iste sorun orda basliyor

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.