SEO’da İtibar Yönetimi : 6 Gelişmiş Taktik

Webtures

Dijital Pazarlama

SEO’da İtibar Yönetimi : 6 Gelişmiş Taktik

#1: Doğru Sosyal Profili Doğru Yollarla Oluşturmak

Pek çok itibar yönetim alanında yapılan büyük hata sosyal profilleri düzinelerce ya da yüzlerce siteye kaydettirmek ve en yüksek sıralamaya ulaşacağını umarak pek çok bağlantı vermektir. Bu bağlantılar, istenileni sağlamak yerine sıklıkla daha büyük bir etki ile birkaç güçlü profilde birleşebildiği için, yapılan işlem, stratejinin etkinliğini azaltmaktadır. Önerdiğimiz genel siteler (profil etkinliğine göre sıralı bir şekilde) aşağıdakilerdir :

  1. Twitter
  2. LinkedIn
  3. YouTube
  4. Flickr
  5. Facebook

Başka bir büyük hata da sadece profil oluşturarak sıralamanın en üstüne çıkacağını varsaymaktır. Deneyimlerimize göre site içinde yoğun bir şekilde katılım sağlamak (örneğin, Flickr’da pek çok fotoğraf yüklemek, çok arkadaş edinmek, fotoğraflarınıza yorum almak, gibi..) o profillere dış bağlantı kazandırmaya yardımcı olmaktan daha değerli olabilir. Bu yüzden DeviantArt, Quora, Armor Games gibi topluluklarda ya da bunun gibi niş sosyal sitelerde eğer hırslı ve aktifseniz, bütün bunlar sosyal medya dünyasının önde gelenlerinden bile önemli olabilir. Yeterki düzenli ve güvenilir katılım sağlansın.

Sosyal profillerle ilgili hatırlanması gereken bazı ek kurallar aşağıdaki gibidir.

  • Profillerinizi doğru bir şekilde isimlendirin. Eğer mümkünse rumuz kullanmadan, tam adınız ve soyadınızdan (ya da markanız) oluşan tek bir kelime ile ya da arada tire kullanarak yapabilirsiniz.
  • Profilleri tamamen doldurun- fotoğraflar, biyografi, videolar, bağlantılar, konular, etiketler- Platformun sunduğu her şeyden sonuna kadar faydalanın.
  • Adres defterinizden ya da sosyal medya hesabınızdaki bağlantılarınızdan (herbir platformdaki arkadaşlarınızı takip edin, bağlantı kurun) yararlanın.
  • Ayrıca, her platformda yeni bağlantılar kurun. OSE’nin en üst sayfa sekmesini kullanarak sosyal medyada en çok bağlantı kurulan URL’leri bulun ve bunlarla ilgili yorum yapıp yapamadığınıza, bağlanıp bağlanamadığınıza ya da profilinizi bu sayfalarla ilişkilendirip ilişkilendiremediğinize bakın.
  • Alakalı olma konusunu atlamayın.- Eğer sayfa doğal görünmüyor ve anahtar kelimelerle şişirilmiş duruyorsa, sitenin yöneticisinin profilinize erişim yasağı koyması, güvenilir bir şekilde siteye katılamama, diğer insanlarla, markalarla ve içerikle bağlantı kuramama gibi risklere sebep olabilirsiniz.

Hayatta her şeyde olduğu gibi burada da ‘iyi olan herşeyin bir bedeli var’. Sosyal medya profilinize yatırım yaparsanız, kontrol edilebilir ön-sayfa sıralaması ile ödüllendirilirsiniz.

#2: İçinde Bağlantıları Bulunan Global bir Biyografi Hazırlayın

Siz ya da şirketiniz basında, medyada, etkinliklerde görünüyor ya da web üzerinde anılıyor ve referans gösteriliyorsanız, o zaman sizinle ilgili her zaman yayıncı tarafından talep edilen şablon (stock) bir biyografi (‘bio’) ya da profil vardır. Bu şablon paragraf ilgili ve uygun bir yolla yapıldığında sizin için  web üzerindeki pek çok sayfanıza bağlantı vermeniz için bulunmaz bir fırsattır. Örneğin, diyelimki etkinliklerde/medyada sponsor, katılımcı olduğumuzda ya da bahsimiz geçtiğinde kullanılmak üzere ‘WebSEO’ adında bir profil oluşturacağız. O zaman şöyle bir şeyle başlardık:

WebSEO İstanbul’da yazılım hayatına başlayan SEO’nun (Arama Motoru Optimizasyonu) tüm pazardakiler için kolay ve ulaşılabilir olması için çalışan bir şirkettir. Şirketin popüler bloğu ‘popular SEO blog’ bir günde 80 bin abonesine hizmet verirken, WebSEO twitter ve Facebook hesapları sosyal medyada binlerce kişiyle etkileşim halindedir. WebSEO ile ilgili daha fazlası için ‘sermaye+Crunchbase üzerinden yatırım’ ve ‘LinkedIn’deki iş ilaniarı’ bağlantılarına tıklayınız.

Web üzerinden kontrol ettiğimiz sayfalara, metin içinde yerleştirdiğimiz uygun ve yerinde hatırlatmalarla ne kadar çok bağlantı verdiğimizi fark etmişsinizdir. Bu şirketler için oldukça akla yatkın bir yöntem olarak durmaktadır, ama aslında bireyler için iş ve özel hayatlarında gittikleri heryerde onları takip eden şablonlarla daha da etkilidir. Bunları basına gönderirken, reklamını yaptığınız yerlerde ya da sponsor olduğunuz/katıldığınız etkinliklerde de bu bağlantıların eklendiğinden emin olun. Zamanınızın yarısından fazlasında bunların doğru çalıştığından emin olmak için hatırlatıcı e-posta göndermeniz gerekecektir.

#3: Konuşma, Yatırım, Bağış ve Kiralama

Bu dört taktik markanızın/biyografinizin/bağlantılarınızın web üzerinde yayılması için en etkili yöntemler. Etkinliklerde konuşmanın bir maliyeti yoktur (seyahat dışında), burada kendinizin ve markanızın promosyonu yapıyorsunuz ve neredeyse her zaman eklenen bağlantılarla biyografinize yüksek bir kalite getiriyorsunuz. Şirketlere yatırım yapmak, ticari olmayan kuruluşlara ya da bireylere bağışta bulunmak benzer şekilde etkili bir yöntem olup, yapacağınız masrafa değer (seyahat, powerpoint). Bunların az bir miktarı bile etkili sayfalarda, basın bültenlerinde, medya makalelerinde yer almanıza, tanınmanıza ve bağlantılarınızın (link) artmasına yol açacaktır.

Kiralama kendine özgüdür, çünkü reklamlar çoğu zaman geçicidir. Bununla birlikte, iş ilanlarıyla ile ilgili pek çok kaynak düzenli olarak ya da aralıklarla iş ilanı verdiğiniz sürece kalıcı bir profili koruyacaktır. Eğer sadece kendi sitenizde ya da Craiglist’de (reklamların çok hızlı görünüp kaybolduğu) yayınlıyorsanız, bu işi yaparken kendi şirket/kişisel biyografiniz de dahil başka hizmetlerden yararlanmayı da göz ardı etmeyin. Sadece aracı pozisyonu ya da rolü bile düşünüyor olsanız, bunların çok olumlu etkili sonuçları olabilir (ve takıma ekleyebileceğiniz çok önemli kişiler bulabilirsiniz).

#4: Wikipedia Sayfaları & Diğer Herkese Açık Sitelerden uzak durun

Wikipedia sayfaları çok etkilidir, doğru mu? Bu da bizi itibar yönetiminde kullanmak üzere kendimiz ve şirketimiz ile ilgili bu sitede profil/sayfa oluşturmamızın akıllıca olduğu sonucuna götürür, öyle mi? Hayır.

İtibar yönetiminin ilk kuralı -tamamen kendi kontrol ettiğiniz sayfalarda görünün. Eğer başka insanlar yorum bırakabiliyor, yazdıklarınızı/içeriklerinizi değiştirebiliyor, ilave referans ekleyebiliyor ya da yaptığınız işi editörel olarak reddediyorlarsa, hiç bulaşmayın.

#5: Alternatif bir Blog Oluşturun

Bloglar doğal olarak bir sürü bağlantı ve dış referans çekerler, bu da pek çok SEO itibar yönetim sisteminin neden adsoyad.com ya da markaisimblog.com gibi isimlerle kayıt olmanın ve bunları profesyonel ya da kişisel blog olarak kullanımını önermesinin sebebi olabilir. Sıklıkla görmediğimiz ama çalışırken gözlemlediğim bir şey ise benzer sistemi kullanan farklı konularda alternatif bloglar oluşturmak.

Örneğin diyelim ki, ben “Rand Fishkin” ismini kontrol etmek istiyoruz. O zaman sadece “randfishkin.com” adresinde bir blog açmakla kalmayıp aynı zamanda da “randfishkincooks.com” adresindeki gibi bir yemek veya aynı mantıkla oluşturulan web adreslerinde spor ya da seyahat bloğu başlatmayı düşünebilirim. Evet bunu başlatmak için çalışma, gerçek içerik oluşturma ve yeni domain için bir web profili yaratmak gerekecektir, ama bunu zaten daha önce yaptığım ve sevdiğim şeylere bağlayabilirsem, geri dönüşleri çok hızlı ve  tatminkar olacaktır.

#6: Sosyal Profiller için Düşük Kaliteli bağlantılardan Yüksek Kaliteli Kendi kendini Yöneten Domain’lere Geçiş

Asla kötü bağlantı almanızı öneremeyiz, ama eğer almanız gerekiyorsa ya da kontrol ettiğiniz kalitesinden şüphe ettiğiniz başka bağlantılarınız varsa ya da arama motorlarının düşük değer vereceğini ve manipülatif olacağını düşünüyorsanız, bunları yeni kayıt olduğunuz domainlerle ya da sahip olduğunuz sitelerle ilişkilendirmeyin. Bunun yerine, bunları güçlü, oluşturduğunuz yüksek güvenlikli sosyal profil sayfalarına yönlendirin ve sayılıp/sayılmayacaklarına bırakın arama motoru karar versin.

Eğer arama motorlarının gözüyle kalitesinden ve sıralamasından şüphe edilen eskimiş, ihmal edilmiş siteleriniz varsa, bunları kendi profilinize ilişkilendirmeden önce başka sosyal profil sayfalarına (ve URL sıralaması üzerindeki etkisini gözlemleyip/test edebilirsiniz) ilişkilendirerek bunları test etmeyi deneyebilirisiniz. Pişman olmak yerine güvende olmak daha iyidir, daha önce agresif SEO’ların, sosyal profillerle ilişkilendirmede  çok ileri gitmesiyle arama motoru tarafından cezalandırılan ya da site yöneticisi tarafından kaldırılan profillerin bulunduğu ve saatler ve günler süren tüm emeklerin heba olduğu çok sayıda durum yaşandı.

Peki ya sizin paylaşacağınız online itibar yönetimi taktikleriniz var mı? Yorumlarda belirtebilirsiniz.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.