Siparişlerinizi Nasıl Arttırabilirsiniz

Siparişlerinizi Nasıl Arttırabilirsiniz

E-ticarette en önemli etken, kuşkusuz rakiplerinizden daha cazip fiyatlarda ürünleri sunmak ve pazarlama noktasına gereğinden fazla ağırlık vermektir. Aksi takdirde sizden önce piyasada var olan firmaların müşterileri, sizi tercih etmek için mantıklı bir sebep göremezler. Ya daha ucuz olacaksınız, ya daha kaliteli olacaksınız, veyahut da etkili ve başarılı pazarlama yöntemlerini kullanacaksınız. Bu yazımızda üçüncü yöntemden bahsedecek, bir e-ticaret sitesinin kullanabileceği çeşitli reklam mecralarından bahsedeceğiz.

Geçmişten günümüze büyük bir evrilme geçiren reklamcılık mecrası, hemen her insanın artık bir Facebook ve Twitter hesabı olması, Google‘ı kullanması gibi sebeplerden dolayı internet üzerine de kaymış durumda. Hatta çoğu firma artık dergi, gazete ve billboard gibi basılı mecralardan çok internet reklamcılığına bütçe ayırmaya başlamış bile. Facebook, söz konusu internet reklamcılığının revaçta olduğu ve insanların da teveccühünü uzun süredir kazanmış bir platform. İlk olarak bu adresi inceleyecek, reklamcılık çalışmalarımız için ne derece uygun olup olmadığını keşfedeceğiz.

Facebok reklam ağı, çoğu mecradan çok daha etkili sonuçlar elde etmenizi sağlar. Reklam verirken hedef kitlenizi en ince detayına kadar belirleyebilir, sadece belirli kişilere reklamlarınızı gösterebilirsiniz. Bu sayede geri dönüş oranları da bir hayli yüksek olacağından, tabiri caizse 3 koyup 5 alabilmeniz çok daha basite indirgenmiş olur. Facebook tüm kullanıcılarının bilgilerini analiz edip, onları potansiyel reklam alıcıları haline getirdiği için; evli, çocuklu, bayan ve 30 yaşında olan insanlara satmak istediğiniz herhangi bir ürünü diğer Facebook kullanıcılarına değil de, sadece bu hedef kitleye gösterebilirsiniz. Ayrıca belirli bir konu alanıyla ilgilenen ve sayfaları beğenen kişilere de reklam gösterimi yapabilirsiniz. Mesela “Bilgisayar, AMD, Nvidia sayfalarıın beğenen” Facebook kullanıcıları hedef kitleniz olabilir. Facebook’a kredi kartınızla reklam verebilir, sürece tamamen kendi kontrolünüz altına alabilirsiniz. Reklam yayıncılığına şimdi başlamak için bu adresi tıklayabilirsiniz.

Twitter ise, çoğunlukla büyük firma ve markalara yönelik Trend Topic (TT) başlığı şeklinde reklamcılık hizmeti sunduğu için; henüz emekleyen e-ticaret işletmeleri için ilk etapta iyi bir geri dönüşüm sağlamayacaktır. Ancak bir gün şirketiniz büyür, Twitter’ın cazibesine kapılır ve buradaki kullanıcıları da müşterisi haline getirmek isterse; Twitter reklamcılık hizmetlerini bu bağlantı üzerinden kolayca yönetebilir.

Evet, geldik en verimli ve etkili reklamcılık ağlarının başını çeken Google’a! Google; Adwords adını verdiği bu hizmetinde ister Google Adsense reklam yayıncılığı yapan web sitelerinde, isterseniz de doğrudan arama motoru üzerinde reklam yapabilmenizi sağlar. Şayet siz de bir Adsense yayıncısıysanız, Adsense gelirlerinizi doğrudan Adwords’e aktararak reklam da verebilirsiniz. Tıklama başı maliyet, günlük maliyet ve sıralamada gözükmek istediğiniz anahtar kelime gibi detayları Adwords üzerinden belirleyerek kredi kartınızla ödeme yapabilir; reklamınızı onaylattıktan sonra hızlı bir şekilde gösterime alabilirsiniz. Google Adwords’e bağlanmak ve siparişlerinizi hemen katlamak istiyorsanız, buraya tıklayarak Adwords’ü keşfetmeye başlayabilirsiniz.

Bir önceki yazımız olan E-Ticaret Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır? başlıklı makalemizde Dönüşüm Oranı Nasıl Artırılır, E-ticaret Hakkında Bilinmesi Gerekenler ve E-Ticaret Satış Arttırma hakkında bilgiler verilmektedir.

E-Ticaret İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.