Sosyal Kanıt İçerik Pazarlaması Stratejisinin Neresinde?

Ömer Kaçar

Dijital Pazarlama

Sosyal Kanıt İçerik Pazarlaması Stratejisinin Neresinde?

Dijital platformlarda vakit geçiren kullanıcı sayısı arttıkça pazarlama yöntemleri de farklı bir yol izlemeye başladı. Geleneksel anlamda “bakın bu ürünü alın”, “ürünü kesin alın”, “süper ürün” gibi mesajlar artık etkisini yitirmiş durumda. Yani bizim bugüne kadar maruz kalıp alıştığımız reklamlar evrim geçirdi desek daha doğru olur. Bu yüzden kitleler sosyal kanıt (social proof) ilişkisine daha yatkın hâle geldi.

Peki nedir bu sosyal kanıt? Bu kavramın içerik pazarlaması ile bağı nedir?

İçerik Pazarlaması ve Sosyal Kanıt

Devir artık sosyal medyanın devri. Gelsin beğeniler, gitsin paylaşımlar… Böyle bir ortamda markalar her geçen gün farklı pazarlama stratejilerine yöneliyor. Günümüzde artık hemen hemen herkes bir arkadaşından, konunun uzmanından veya çok sevdiği ünlü birinden duyduğu ve gördüğü ürünleri almak istiyor. İşte sosyal kanıt dediğimiz şey de tam olarak bu. Yani komşumuz Ayşe Teyze’nin kaynının doktorunu tavsiye ettiği sistemin biraz daha profesyonel olanı.

Sosyal Kanıt İçerik Pazarlaması Stratejisinin Neresinde?

Sosyal kanıtlar söz konusunda olduğunda birkaç alt gruptan bahsetmek mümkün. Bu alt grupların hepsi kendine özgü dinamiklere ve özelliklere sahip. Bir grubunun diğerine üstün olması gibi bir şey söz konusu değil. Sosyal olarak kanıt sunabilecek gruplar kısacası şu şekilde:

  1. Sektörün uzmanları
  2. Kullanıcılar ve kullanıcı deneyimleri
  3. Ünlüler
  4. Sosyal medya fenomenleri
  5. Arkadaşlar ve aile

Uzmanların Sağladığı Sosyal Kanıt

Uzmanlar tarafından sağlanan kanıt, özellikle şirketler arası pazarlama için oldukça yararlıdır. Uzmanlar kendi sektörlerindeki ürünler konusunda kendi fikirlerini paylaşarak kullanıcılar için bir yıl haritası oluşturabilirler. Ayrıca dijital pazarlama ve içerik pazarlamasında uzmanların görüşleri önemli bir rol oynayabilir. Sokaktaki Ahmet Abi’nin fikrine göre alanında uzman bir kişinin görüşleri kullanıcı için daha geçerli olacaktır.

Yeni Çağın Yıldızları Olan Sosyal Medya Fenomenleri

Sosyal Kanıt İçerik Pazarlaması Stratejisinin Neresinde?

Sosyal medya fenomenleri, sosyal kanıtın en belirgin örnekleri arasında yer alır. Instagram ve Twitter üzerinde belirli sayıda takipçiye sahip olan kişiler, içerik pazarlaması kapsamında sosyal kanıtı sağlayacak kişiler olarak kullanılabilirler. Eskiden televizyon veya reklamlara harcanan paralar yerine, günümüzde sosyal medya kanalları üzerinden ürünün ve hizmetin iyi olduğuna dair kanıt sunuluyor. Kanıtı sunanlar gerçek kişiler olduğu için kullanıcılar ile güçlü bir bağ kurulabiliyor. Dolayısıyla bu da pazarlama süreçlerinin etkinliğini önemli ölçüde artırıyor.

Kullanıcılar ve Diğerlerinin Kanıtları

Genellikle kullanıcıların kendilerine en yakın buldukları sosyal kanıt, en yakın ilişkide oldukları arkadaşları ve aileleri tarafından sağlanıyor. Şöyle düşünün: Bir ürün veya hizmet alırken ilk olarak ne yapıyoruz? Arkadaşlarımıza soruyoruz. Eğer arkadaşımız o hizmeti ya da ürünü kullanıyorsa memnun olup olmadığını soruyoruz. Böylelikle sosyal yollardan elimizde ürün veya hizmet hakkında kanıt oluyor. Bu nedenle içerik pazarlamasında sosyal kanıtın kullanılmasının en önemli aşaması yakın çevre olarak görülüyor. İşler bu şekilde giderse değişen ve gelişen dünyayla birlikte sosyal medya gibi platformlar, her geçen gün pazarlama süreçlerinde daha sık kullanılacak gibi görünüyor. Bakalım gelecekte bizi neler bekliyor.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.