Sosyal Medya Pazarlama Planlaması ve Diğer Kanallarla Orantılama

Webtures

Sosyal Medya

Sosyal Medya Pazarlama Planlaması ve Diğer Kanallarla Orantılama

Çoğu kuruluşun, yıl için temel kampanyaları özetleyen genellikle aylık döngülere ayrılmış bir pazarlama takvimi vardır. İçerik takviminde olduğu gibi kampanyaları, önemli mesajları, promosyonları, CTA’ları ve teslim edilecekleri kanalları tanımlamakta yardımcı oluyor.

Sosyal medya bu takvimle uyumlu olmalıdır. Tipik olarak, en başarılı kampanyalar aynı anda birden fazla kanalda yürütülür ve her bir kanal biraz farklı bir uygulama olsa da aynı temel mesajı destekler.

Pazarlama takvimi esnek ve akıcıdır. Bu yüzden pazarlama ekibinin değişen iç ve dış ortamlara cevap vermesini sağlamak için değişebilir. Bir takvim kullanmak, bu geniş kampanyaların parçası olmayan özel içeriği yayınlamak için sosyal medya kullanımını engellemez.

Sosyal medya pazarlaması için kendiliğindenlik unsuru önemlidir. Ancak her zaman nasıl iletişim kurduğunuzu bildiren bir dizi kılavuzun bulunduğunu unutmayın. Markadan çıkmayın veya temel pazarlama mesajlarınızla çelişen içerik yayınlamayın.

Pazarlama mesajlarını sosyal medyaya uygun hale getirme

Pazarlama takvimi size kampanya düzeyinde bir plan sunar. Daha sonra kampanya varlıklarını sosyal ağlara uyacak şekilde ayarlamalısınız.

Yeni ürünlerin lansmanları için Pinterest, fotoğraflar için İnstagram, metinler için Twitter’ı tercih edebilirsiniz. Paylaşımlarınızda animasyon ve kısa videolar kullanabilirsiniz.

  • İnstagram için görsel ağlarda ilgi çekici fotoğrafları seçin
  • Blogunuzda konuşmacı röportajları yapın ve  Facebook yayınları aracılığıyla da tanıtım yapın.
  • Facebook’a yeni etkinlikler ekleyin ve konumu coğrafi olarak etiketleyin
  • Her etkinliği Twitter’da açılış sayfası bağlantısıyla duyurun
  • Etkinliği veya kampanya etiketini tüm yayınlarda kullanın.

Sosyal Medya Destekleyici Organik Pazarlama

Sosyal medya ve SEO birbirlerini sevmeli. Sosyal medya uzun süredir arama motoru sıralama algoritmalarının bir parçası olmuştur ve yenilik önemlidir. SEO, sosyal pazarlamacıların kullanıcıların arama yapmak ve göz atmak için kullandıkları anahtar kelimeleri anlamalarına yardımcı olabilecek anahtar kelime verilerini sağlayarak sosyal medyayı da destekleyebilir.

Bir ayakkabı çalışmasına bakılacak olursa; SEO ekibi, sosyal medya ekibine arama sorgusu ‘düğün ayakkabıları’nın trend olduğunu ve ünlü videolar da dahil olmak üzere web sitesinde harika içerik barından yeni bir içerik açılış sayfası olduğunu belirtir.

Sosyal medya ekibi daha sonra, bu anahtar kelime için hangi içeriğin en popüler olduğunu öğrenmek için Buzzsumo gibi sosyal araştırma aracını kullanabilir. Bunun sonucunda hedef kitleye uygun yeni içerik oluşturmaya yardımcı olabilir.

Etkinlik Pazarlaması İçin Sosyal Ağları Kullanma

Sosyal medya, organizasyonların pazarlama planları oluşturmasına yardımcı oluyor ve bazı basit etkinlikler sosyal katılımda önemli artışlar sağlayabiliyor.

  • Etkinlik sırasında, insanlara hashtag’i hatırlatın ve hashtag’i kullanarak canlı yayınlamalarını teşvik edin.
  • Canlı bir hashtag duvarı görüntülemeyi düşünün.
  • Etkinliğinizden konuşma alıntıları ve resimler de dahil olmak üzere Twitter’da paylaşım yapın.
  • Bir sonraki gün, etkinlik için iş planı oluşturun ve insanların akıllarında tazeyken paylaşım yapın.
  • Etkinlikten sonra, temel bilgileri paylaşan ve bunu tüm temel sosyal kanallarda paylaşan bir blog yazımı yayınlayın
  • Mümkün olan her yerde her bir konuşmacının videolarını yayınlayın.
  • Sosyal kimlikleri yakalanan katılımcılar için onlara bir teşekkür mesajı gönderin ve video gibi etkinlik içeriğine bağlantı verin.
  • Bir Facebook albümü oluşturmak için etkinlik fotoğraflarını kullanın.
  • Önemli sosyal etkenlerle iletişim kurun ve etkinlik içeriğini onlarla paylaşın.

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.