Sosyal Medya Pazarlaması Ve SEO

Sosyal Medya Pazarlaması Ve SEO

Markaların SEO kanallarının beslendiği bir unsur olan sosyal medya optimizasyonu kurumların özellikle  son zamanlarda dijital pazarlama silahlarından en güçlüsü haline gelmiştir. “1 taş ile 2 kuş vurma” deneyimini de sağlayan bu pazarlama stratejisi doğrudan hızlı geri dönüşler sağladığı gibi sitenin SEO faktörlerine de artı puan kazandırmaktadır. Peki, sosyal medya optimizasyonunda değiştirmeniz gereken davranışları değerlendirelim.

Paylaşılabilir İçerik Oluşturma

Hedef kitleniz kim? Bu kriteri doğru olarak analiz ettiniz mi? Peki, hedef kitlenizden sadece 10 kişinin profilini inceleyerek en doğru sonuca ulaşabileceğinizi biliyor muydunuz? Hedef kitleniz içerisinden sosyal medya hesaplarınızı inceleyerek nasıl paylaşımlar yaptıklarını gözlemleyerek paylaşımlarınızı bu yönde optimize etmeniz aldığınız paylaşım sayısını arttıracaktır. Bu konuda yapabileceğiniz bir diğer işlem ise sektörünüze mizahi açıdan yaklaşarak insanların sempatisini kazanmanız olacaktır.

Video ve Galeriler Oluşturma

Örneğin hedef kitlenize uygun olan bir içeriği bu sefer videolu anlatım şeklinde oluşturun ve sosyal medya hesaplarınıza sadece fragman tadında içerik hakkında bilgi veren kısa bir video yükleyerek ziyaretçileri sitenize gerçek videoyu izlemeleri için yönlendirin. Bu durumda sizin kazancınız;

– Sosyal medya üzerinden sağlanan tıklama
– Sosyal medya kaynaklı ziyaretçinin sitede kalma süresi
– Sosyal medya kaynaklı ziyaretçinin paylaşım ile etkileşimi

Aynı durum oluşturacağınız galeriler sayesinde de gerçekleşebilmektedir. Sosyal medya üzerinden etkileşim kurduğunuz bir hedef kitlenin sizin 2. Defa ziyaretçine uğrama olasılığı %80 civarındadır. Bu durumu gerçekleştireceği araçta ilk olarak arama motorları olacaktır. Bir sitenin doğrudan aratılması ve tıklanması da sosyal medya ve SEO’nun gücünün doğal yollar ile birleşmesini sağlayacaktır.

Google web ekibinin lideri Matt Cutts, “Aralık 2010 yılından itibaren GoogleBot’un sosyal sinyalleri çok daha fazla değerlendirdiğini ve arama sonuçlarını direkt etkilediğini” söyledi.

Bu süreçte var olan SEO performansını korumak ve arttırmak için site sahipleri sitelerini daha fazla sosyalleştirmelidir. Sosyal paylaşım butonlarının siteye entegrasyonunun sağlanması, eğer yoksa sosyal ağlarda (Facebook, Twitter, Google+, Youtube vb) profillerinin açılıp bu platformlarda aktif olarak bulunulması SEO değerini olumlu etkileyen unsurlar arasında yer alıyor. Sosyal medya ve SEO arasındaki etkileşim günden güne artacağa benziyor.

Bir önceki yazımız olan Markaların Twitter 'da Olumsuz Yorum Yönetimi başlıklı makalemizde Dijital Marka Yönetimi, Sosyal Medya Yönetimi ve Twitter Yönetimi hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.