Sosyal Medya Pazarlaması’nda İçeriğin Önemi

Sosyal Medya Pazarlaması’nda İçeriğin Önemi

Pazarlama teknikleri arasında internet vasıtasıyla yapılanı, alışılagelmiş yöntemlerden daha az maliyete sahiptir. Sosyal Medya Pazarlaması’nda içeriğin önemi çok büyüktür. İnsanlar ürünler, insanlar, kurumlar vb birçok şey hakkında bilgi sahibi olmak ister ve bu bağlamda sosyal medya ve online platformları kullanır. Eğer siz de bu alanları kullanmayı bilirseniz beklenen iletişim gerçekleşecektir.

Sosyal Medya Pazarlamasında kullanılan araçlar;

  • Bloglar
  • Kullanıcı Odaklı Tasarım (User Centered Design)
  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)
  • E-posta bilgilendirmesi
  • Sosyal Medya kanallarının kullanımı (Facebook, Twitter, Instagram vs.)

Bloglar ile Kontrol Sizde

Bloglar kontrolün tamamen sizde olması nedeniyle Facebook,Youtube benzeri kanallara göre daha avantajlıdır. Bloglar sayesinde içerikler istediğiniz format ve uzunlukta yayınlanabilme olanağına kavuşur.

Google’da İlk Sayfada Görüntülenmek

Birçok kimsenin kullandığı tabirle Google optimizasyonu, her şeyden önce özgünlük gerektirmektedir. Ancak Google’ ın neye göre sıralama yaptığını bilmek pek mümkün değildir. Bu konuda yüzlerce kriter mevcut. Ancak hiçbir şey gibi bu konu da tahmin edilemez statüsünde yer almıyor. SEO uyumlu, güncel makalelerden derlenmiş bir web sitesi Google aramasında kendine üst sıralardan yer edinebilmektedir. Sosyal Medya Pazarlaması’nda içeriğin önemi özellikle SEO uyumlu makaleler konusunda kendini belli etmektedir.

Google’da ilk sayfada çıkmak birçok şirketin hayali. Anahtar kelimeler yardımıyla bir makale yazımı ve sonrasında üst sıralara çıkan şirketin sitesi, gelen trafik sayesinde ürün tanıtımı yapabilmektedir. Sosyal Medya Pazarlaması’nda içeriğin önemi konusunda dikkat edilmesi gereken şeyler vardır;

  • Özgün, orijinal fikirler ve beraberinde gelen yazı ve videoların insanların algısı üzerinden büyük önemi vardır
  • İçeriği güncel olan bir web sitesi internet kullanıcıları tarafından güvenilirlik derecesine yükseltilmiş demektir
  • Duyurular, kampanyalar kanalıyla insanların ilgisi hep üzerinizde olur

Sosyal Medya Pazarlamasında içeriğin büyük önemi vardır. Fotoğraf ve video gibi görsel ve işitsel duyulara hitap eden paylaşımların insanları etkilediği bilimsel olarak ispatlanmıştır. Hafızada kalıcı bir içerik derlemesi sayesinde insanların gözleri sizde olacaktır. Web trafiğinin sağlanması ve üretime katkıda içerik gereksinimdir.

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medya’da Başarılı Olmabilmek için 5 Kural başlıklı makalemizde Sosyal Medya Stratejisi hakkında bilgiler verilmektedir.

İçerik PazarlamasıSosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.