Etkili Sosyal Medya Stratejisi İçin: 5 Faydalı İpucu

Ülkemizde ve dünyada küresel salgının etkisiyle kısmi olarak sosyal izolasyon devam ediyor ve bununla birlikte internet erişimi de her geçen gün büyüyor. Bu da birçok şirketin bu dönem için tasarlanmış etkili sosyal medya stratejisi benimsemesine neden oluyor.

Birçok girişimcinin dijital pazarlama planlarını bir dizi nedenden dolayı beklemeye alma eğiliminde olduğunu biliyoruz. Bununla birlikte, şirketlerin her zamankinden daha fazla hem dijital ortamda trafikteki artış, hem de tüketicilerin yeni ihtiyaçları gibi değişen manzaraya cevap vermek için meşgul ve çevik kalmaları gerekiyor.

Bugün sizlere etkili sosyal medya stratejisi için 5 faydalı ipucunun önemini ele alacağım. Gelin hep beraber yakından bakalım.

Keyifli okumalar :)

 

Belirsizlik zamanlarında neden bir sosyal medya stratejisi önemlidir?

Bu gibi zamanlarda şirketler çok şey ister ve dijital pazarlamayı kendi yararınıza nasıl kullanacağınızı bilmek belirleyici olabilir. Sorunu netleştirmeye yardımcı olabilecek bazı noktaları sizler için derledim:

  • Facebook tarafından yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre, Mart ayında tüm uygulamalarının kullanımında %70’lik bir artış görüldü. İnsanlar kendilerini eğlendirmek, insanlarla bağlantı kurmak ve evde oldukları zaman bilgilendirmek için sosyal medyaya yöneliyorlar.
  • Birçok şirket bu dönemde dijital pazarlama bütçelerini elden geçirmiş, bir marka oluşturmaya ve müşterileri meşgul etmeye devam etmek için sosyal medya ve e-posta pazarlamasına odaklanmıştır.

  •  İnsanlar, günümüzde kullanıcı sayısı günden güne artan ve daha fazla keşfedilen TikTok uygulamasını daha çok kullanır hale gelmiştir.

Bunlar, markanızın ideal müşterinizin alışkanlıklarına odaklanmış daha etkili bir sosyal medya stratejisini keşfetmesi ve böylece yeni ve mevcut müşterilerle ilişkiler kurması için belirleyici veriler olarak karşımıza çıkıyor.

Bu dönemde şirketiniz için en uygun kanallar ve sosyal ağlar nelerdir?

Global bir kriz ve salgın sırasında markaların karşılaştığı temel zorluklardan biri, dijital pazarlama stratejilerinin ne zaman ve nasıl ayarlanacağını bilmektir. Bu yüzden bu belirsiz döneminde, dinleyicilerinizi dinlemek her zamankinden daha önemli hale gelecektir.

Burada sosyal dinleme harika bir başlangıç olarak karşımıza çıkıyor.Markanız hakkındaki tartışmalara ve daha derin bir kavrayış ele alınmaktadır.

Konuşmanın nabzını tutup bu yaklaşımları uygulamak, sosyal medya stratejiniz markanızı konuşmaya özenli, organik ve değerli bir katılımcı olarak konumlandırabilir.

Sosyal medya stratejinizi ayarlamak için şimdi 5 ipucu

Bu dinamik anın ortasında iyi sonuçlar almak için çaba, sabır ve senaryoya çok dikkat etmek gerekir. Aşağıdaki sorulara bakarak nasıl etkili sosyal medya stratejisini oluşturmayı düşünebiliriz gelin beraber bakalım.

 

 

1-) Operasyonlarınızın nasıl çalıştığını iletin

  • Çalışanlarınızı ve tüketicilerinizi güvende ve iyi hizmet verebilmek için attığınız adımlar hakkındaki şirket bilgilerinizi güncelleyin.
  •  Çalışma saatlerindeki değişiklikleri yapın.
  •  Yeni servis kanalları edinin.
  •  Diğerlerinin yanı sıra ürünleriniz ve hizmetleriniz için dağıtım biçimleri oluşturun.

Facebook’un şirketinizin bu değişikliklerden herhangi birini sayfanızın üstüne sabitlemesine izin verdiğini unutmayın ve sosyal medya stratejiniz için çok önemli bir adımdır.

2-) Potansiyel müşteriler için değer sunmaya çalışın 

Şu anda yollar ve çözümler sunmak için alakalı ve düşünülmüş içerikler sağlayın. Sık sorulan soruları başlangıç ​​noktası olarak kullanın ve kurumsal blogunuzda uzmanlık alanınız hakkında bilgi sağlayan makaleleri vurgulayın.

Sosyal medya stratejinizin eylemleri arasında, her platformda mevcut olan kaynaklar aracılığıyla canlı veya video tartışmalara, derslere ve web seminerlerine yer açmayı düşünün.

3-) Sosyal kanıtlarınızı keşfedin

Kapalı ofisler ve yeni bir hızla faaliyet gösteren üretim hatları, yeni içerik gündemini daha zor hale getirebilir.
Bunu değiştirmenin önemli bir yolu, bu dönemde alınan sosyal kanıtları yeni içerik teklifleri oluşturmak için kullanmaktır. Müşterilerden övgü vakalar, blog makaleleri, videolar ve markanızla kullanıcıların ilgisini çekmeye, şirketinizle etkileşimde bulunmaya ve göndermek veya yeniden yayınlamak için daha fazla içerik üretmek zorunda kalmayı hedefleyeceksiniz ve etkili sosyal medya stratejisi için sağlıklı veriler almanıza neden olacaktır.

4-) Daha fazla video hazırlayın

Halkımız şu ana kadar videolara hiç bu kadar aşina olmamıştı. Pandeminin etkisiyle iş toplantıları ve arkadaşlar arasında konferans çağrıları, uzaktan sınıflar ve hatta tıbbi randevular, ulusal ve uluslararası müzik sanatçılarının yaşamları yeni dünya düzeninde oldukça değişti ve değişmeye de devam ediyor.

Sosyal medya stratejinize dayalı olarak dağıtılan videolar aracılığıyla kitlenize değer ve ilişki getirmenize yardımcı olabilecek kişileri hedeflemek en doğru seçenek olacaktır.

5-) İki yönlü bir konuşma oluşturun

Önceki konuda bahsettiğimiz gibi, sosyal dinleme bu noktada önemli olabilir ve diyalog kanallarının açılması bu süreci kolaylaştıracaktır.

İki yönlü bir iletişim üzerine çalışmalar yapın. Basit sorular gönderin veya anketler, testler gibi Instagram Hikayeleri özelliklerini kullanın. Katılımı güçlendirmek için zamanında ve hızlı bir şekilde müdahale etmeye hazır olun.

 

Sonuç olarak; bu süre zarfında sosyal medya stratejisiyle fırsatlarınızı keşfedin. İletişimin sürdürülmesi, yeni şeyler denenmesi ve katılımın sağlanması, şimdi ve gelecekte daha fazla bağlılık ve katılım sağlama aşamasının belirlenmesine yardımcı olacaktır. Öyleyse ne duruyorsunuz. Bu çalışmaları yapmak için HAREKETE GEÇİN!

Sevgili takipçilerim bir sonraki yazıma kadar sağlıklı kalmak dileğiyle hoşça kalın🙂 #EvdeKal

İlk Yorumu Sen Yap

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.