Webtures

Sosyal Medya ve Kurumsallık

Merhabalar,

Blog konumuz :Sosyal Medya ve Kurumsallık. Kurumsal bir firma sosyal medyada nasıl olmalı? Neşeli mi? Ciddi mi? Gündeme ayak uydurmalı mı?bunları tartışacağız. Öncelikle bir firma sosyal medyayı tamamen kullanmalı, bir iki web alanını değil. Her yönüyle sosyal medyayı kullanmalı iyi bir ekibe sahip olmalı.Twitterdan tutunLinkedin‘e Facebook‘tanYoutubekadar her yerde aktif ve istikrarlı olmalı.

Güncellik

Kurumsal bir firma kesinliklesosyal medyayıtakip etmeli ama günceli takip etmeli. Neşeli, sevecen paylaşımlarla gündemi takip etmeli, tabi ki burada yapacağı içerik işi ile özdeş olmalı. Örneğin bir çikolata firması ya da bir web firması ise gündemde bulunan içerikleri kendisine göre entegre etmeli. Acıyı, sevinci, haberleri, günleri veviralitakip etmeli. Paylaşım içerikleri sürekli istikrarlı olmalı. Haftada 2 içerik ile değil günde 1 içerikle sürekliliği sağlamalı…

İçerikŞablonu

Kurumsal yapıda bir firmanız varsa her içeriği paylaşamazsınız. Size özelyaratıcıbir tasarıma sahip olmanız, renklerinizi kullanmanız ve göz aşinalığı oluşturmanız gerekir. İçerik şablonunu 1 kere oluşturmalı ve 2 minimum senede bir değişikliğe gitmelisiniz. Oluşturduğunuz içerikleri seriler haline getirerek farklıseriler oluşturabilirsiniz. Bu seriler ile insanları beklentiye sokarak kendinize bağlayabilirsiniz. İçerikleri mizah köşesi, günlük ya da farklı içerikler olarak ayırabilirsiniz.

Pareto

Sosyal medyadaParetoyöntemini uygulamaktan kaçmamalısınız, içeriklerinizin tamamı ne şirketin yapısı dışında ne de içinde olmalı. Tam birdengeiçerisinde gitmeli, bu yüzdenParetoyöntemi denenmiş ve analizler sonucu başarılı olmuş bir yöntem. Pareto yöntemi hakkında detaylı bilgiyipareto nedir?‘etıklayarak alabilirsiniz.

Firma – Markalar

Firmanızı sadece bir firma olarak bırakmayın, altına birçok marka açın ve bunları sosyal medya üzerinde geliştirin. Bu markalar firma yapısı içerisinde büyüyen markalar da olabilir, tek başına bir marka da olabilir. Marka içinde markalar da oluşturabilirsiniz, bu süreci iyi yönetmek ve emin adımlar atmak gerekir.

Bir örnek ile durumu daha iyi özetleyecek olur isek; firmamızın ismiPHJavaolsun. PHJavaadında bir sayfa yapınız varsa bir de,PHJava Sosyal, PHJava Ofis, PHJava Medyagibi alt markalar oluşturabilir ya daJHPagibi yeni bir alt marka oluşturabilirsiniz. Bu alt markalara da alt marka oluşturmaktan kaçınmayız, ne kadar çok yeriniz olursa o kadar çok potansiyel müşteriniz olur.

Basit bir örnek vermem gerekirse bir sokakta 10 dükkan varsa 1 büyük dükkan olması yerine 2 küçük dükkan olması daha mantıklıdır. İnsanların size gelme yüzdesi 10/1’den 10/2 olması daha mantıklıdır. Bu yüzdensosyal medya caddesinde ne kadar çok dükkan sahibi olur ve iyi işletirseniz o kadar potansiyel müşteriniz artar.

İpuçları

Her sektörün bir erbabı olduğu gibisosyal medyanın uzmanları ile çalışmak bir artıdır her zaman. Siz de firmanız için internette çeşitli kaynaklardan bulabileceğiniz ufak ipuçları ile daha fazla kitleye hitap edebilirsiniz. Hashtagkullanımı,filtreler, etiketlervepaylaşımaralıkları gibi ipuçları ile daha aktif bir kurumsal yapıya kavuşabilirsiniz.

İstikrar

Sosyal medyanın en büyük kuralıdır, istikrarlı olamazsanız başarıyı elde edemezsiniz. Günlük hayatta olduğu gibi istikrarsız hiçbir işte başarılı olamadığınız gibisosyal medyada da istikrarsız, bir başarıya kavuşmak imkansızdır. Haftada 1 içerik değil, günde 1 içerik ile istikrarı yakalarsanızbaşarıkaçınılmaz bir hale dönüşür. Her gün fazla paylaşım yaparak kitleyi yormak ve bıktırmak yerine günde 1 paylaşım ile rahatlatıp akılda kalmayı tercih etmelisiniz.

Sosyal medya ve kurumsal yapı üzerine bahsedeceklerim bu kadar, bir başka makalemde görüşmek üzere saygılar, sevgiler…

Yorumları Oku (1)

  1. Kurumsallık henüz fiilen oturmamış bir kavram iken sosyal medya da kurumsal davranan firmaları bulmak çok zor.

    Pareto nedir yazınızı okumuş ve çok etkilenmiştim. İletişim süreçlerinin tamamında yürüyen bir matematik oluşturmak en doğru yaklaşım. Her firmanın kendine has bir yaklaşımı ve tarzı oluyor. Bu da sosyal medya hesaplarında farklılık yaratmanıza yarıyor. Kıymetli yazılarınız için teşekkürler.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.