Sosyal Medya Ajansı Seçerken

webtures_blog_banner

Markanızın sosyal medya hesaplarını yönetecek bir ajans arıyorsunuz fakat hangi ajansın sizi sosyal medyada sorunsuz ve kaliteli olarak temsil edeceğinden emin olamıyorsunuz. Çünkü hepsi standart olarak “biz harikayız, biz süperiz, biz mükemmeliz, bizi tercih ederseniz yaşadınız” diyor. Zaten “biz çok kötüyüz, bizi sakın tercih etmeyin, tercih ederseniz batarsınız” diyen bir sosyal medya ajansı olması saçma olacaktır. Bu durumda karar vermek ve doğru tercihi yapabilmek için lafa değil, icraatlere bakmak gerek.

Peki nedir bu bakacağımız icraatler bunlara göz atalım.

Web Sitesi

İnternet alanında iş yapan iyi bir firmanın öncelikli olarak bir web sitesinin olması şart. Günümüzde her sektörden firmaların web sitesi sahibi olduğunu düşünürsek, internet üzerinden iş yapan bir firmanın web sitesinin olmaması düşünülemez. Dolayısıyla ilk bakacağımız yer web sitesi olmalıdır. Bir sosyal medya ajansının web sitesinde dikkat etmemiz gereken unsurlar da şunlardır;

Resmi İş Yapıyor mu?

Sosyal medya yönetimi, web sitesi yapımı gibi “yap bir kaç haftada web sitesini, al parayı, hadi güle güle” mantığında işlemez. Çünkü aylar, hatta belki de yıllar süren bir beraberlik gerektirir. Resmi olarak iş yapmayan, yani vergi mükellefi olmayıp, freelance iş yapanlar ile ilgili en büyük sorun devamlılık sorunudur. Adres belli değildir, sabit bir iletişim yolu yoktur, günün birinde işin yarıda bırakılma ihtimali vardır. Bunun yanı sıra vergi mükellefi olunmadığı için fatura kesemez ve alınan hizmet gider olarak gösterilemez. Bu nedenle öncelikli olarak bakılması gereken unsur bir firma olarak hizmet verilip verilmediğidir.

Ekip

Kaliteli bir sosyal medya yönetimi bir ekip gerektirir. Özellikle bir markanın sosyal medya hesaplarının yönetimi söz konusu olunca bunu tek bir kişinin yapması kolay değildir. Çünkü sosyal medya yönetiminde grafik tasarımdan, sunuma, planlamaya ve uygulamaya kadar bir çok sayılacak unsur vardır. Bu nedenle bir ekip olması, o ekipte en az bir grafik tasarımcı, bir sosyal medya uzmanı ve  bir yapılması gereken işleri planlayacak kişinin olması gereklidir. Aksi halde kaliteli bir sosyal medya yönetiminde ve süreklilikte sorunların çıkması muhtemeldir.

Referanslar

Bütün sektörlerde olduğu gibi sosyal medya yönetimi konusunda da referanslar önemlidir. Her ne kadar büyük markalar sosyal medya yönetimi işini, bir ya da daha fazla sosyal medya uzmanını işe alarak kendi bünyelerinde gerçekleştirse de sosyal medya ajansları ile çalışan büyük markalar da mevcuttur. Referanslarda yer alan markaların büyük markalar olması, o sosyal medya ajansının kaliteli olduğunu gösterse de asıl bakılması gereken referanslarda yer alan markaların sosyal medya hesaplarının nasıl yönetildiğidir.

Şimdi de bu noktada ajansın yönettiği sosyal medya hesaplarında hangi unsurlara dikkat etmemiz gerektiğine göz atalım.

Sosyal Medya Hesaplarının Yönetimi

Hem ajansın kendi sosyal medya hesaplarına hem de referanslarında yer alan markaların sosyal medya hesaplarına göz atarak, söz konusu sosyal medya ajansı hakkında ziyadesiyle fikir olabiliriz. Bu sosyal medya hesaplarında dikkat edilmesi gereken unsurlar şunlardır;

Takipçi Sayısı

Bir sosyal medya ajansının kendisinin ya da referanslarının sosyal medya hesapları, kurulalı en az 1 yıl olmuş ve hala takipçi sayısı facebook ‘ta 2.000, Twitter ve Instagram ‘da 1.000 takipçinin altında ise o sosyal medya ajansının sosyal medya hesaplarını yönetme konusunda sorunlar var demektir.

Elbette takipçi sayısını arttırmanın bir çok yolu vardır. En sık olarak sosyal medya hesaplarına sahte takipçi çekme yoluna başvurulmaktadır. Bir sosyal medya hesabının sahte takipçiler çekerek takipçi sayısını arttırıp arttırmadığını ise paylaşımlara yapılan etkileşimden anlayabiliriz.

Etkileşim ve Sahte Takipçi

Bir sosyal medya hesabının on binlerce takipçisi var ise, buna karşılık bir paylaşımı, paylaşımın yapılmasından en az 1 gün geçmiş olmasına rağmen sadece bir iki kişi tarafından beğenilmiş ise o sosyal medya hesabına çok yüksek bir ihtimalle sahte takipçi çekimi yapılmış demektir. Sosyal medyada var olma amacınız sizin kişilere ulaşmanızın en kolay ve hızlı yoludur. Dolayısıyla paylaşımlarınızı görmeyen, beğenmeyen, yorum yazmayan ve paylaşmayan, kısacası etkileşimde bulunmayan sahte takipçiler sizin hiç bir işinize yaramayacaktır.

Eğer ilgili sosyal medya ajansının ya da o ajansın referanslarının sosyal medya hesaplarında on binlerce takipçi olup, yapılan paylaşımlar etkileşim almıyorsa, o sosyal medya ajansı sahte takipçi yoluna başvuruyor ya da kişilerin ilgisini çekecek kaliteli paylaşımlar yapmıyor demektir.

Görseller

Hem sosyal medya ajansının hem de referanslarının sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşımların görsel kalitesi çok şey ifade eder. Çünkü bir marka temsil edilmektedir ve bir marka için görsellik çok önemlidir. Amatörce yapılmış, üzerinde fazla emek harcanmamış görseller bir markanın imajına zarar verir.

Yazılar

Paylaşımlarda yer alan yazılarda bir diğer kalite göstergesidir. Kullanılan kelimeler, yazım hataları ve gereksiz emoji ifadeleri o işin ne kadar profesyonel yapıldığı hakkında izlenim vermektedir. Eğer kişisel bir sosyal medya hesabıymış gibi paylaşımlara yazılar yazılıyorsa, o sosyal medya ajansı yaptığı işin ciddiyetinin bilincinde değil demektir.

Cevaplar

Sosyal medya, kişilerin yer aldığı, etkileşimde bulunduğu bir platformdur. Hem ajansın kendi sosyal medya hesaplarında hem de referanslarının sosyal medya hesaplarında paylaşımlara yorumlar gelebilir. Cevap gerektiren yorumlara günler geçmesine rağmen cevap verilmemişse ya da verilen cevaplarda polemiğe girilmiş veya kişilere tepki niteliğinde cevaplar yazılmış ise o sosyal medya ajansı bir markaya yarardan çok zarar verme potansiyeline demektir.

Güncellik

Bakılması gereken en önemli unsurun güncellik olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü kaliteli bir sosyal medya hesap yönetimi hemen hemen her gün paylaşım yapılmasını gerektirir. Eğer bir sosyal medya ajansının kendisinin ya da referanslarının sosyal medya hesaplarında yapılan paylaşım sıklığı bir kaç gün ya da haftada bir ise, sosyal medya yönetiminde en önemli kural olarak güncellik kuralı yerine getirilmiyor demektir.

SONUÇ

Netice olarak sosyal medya yönetimi son derece ciddi bir iştir. Çünkü sosyal medya yönetimi yapan kişi ya da ajans markanızı rezil ya da vezir etme potansiyeline sahiptir. Bu nedenle dikkatli karar vermek, kalitesi meçhul sosyal medya ajanslarından uzak durmak gereklidir.

Sosyal Medya Ajansı Seçerken İle Benzer Yazılar

hg

FBA (Fulfillment By Amazon), Amazon’un satıcılar için sunduğu bir depolama ve sevkiyat hizmetidir, bu hizmet sayesinde satıcılar, ürünlerini Amazon’un lojistik ağına teslim eder ve Amazon, ürünlerin depolanmasından, paketlenmesine, sevkiyatından müşteri hizmetlerine kadar tüm süreçleri yönetir. Bu model, hem yeni başlayanlar

cpm-nedir-ve-nasil-hesaplanir

CPM Nedir CPM, “Cost Per Mille” (Bin Gösterim Başına Maliyet) anlamına gelir ve dijital reklamcılıkta sıklıkla kullanılan bir ölçüm birimidir. Bu terim, reklamverenin bir reklamın bin kez görüntülenmesi için ödediği maliyeti ifade eder. CPM, reklamverenlerin reklam kampanyalarının kapsamını ve etkinliğini

Eren Kartav

Blog (2)

Hemen çıkma oranı, web sitenizin performansını artırmak ve ziyaretçi deneyimini iyileştirmek için kritik bir faktörlerden birisidir. Bu blogda hemen çıkma oranının ne olduğunu neden önemli olduğunu ve bu oranı düşürmek için uygulanabilecek stratejilere değindik. Ayrıca bu blogda, Google Analytics’te hemen

Fatih Gültekin

loader