Sosyal Medya’da Başarılı Olmabilmek için 5 Kural

Sosyal Medya’da Başarılı Olmabilmek için 5 Kural

Başarılı bir Sosyal Medya stratejisi başta oluşturmak oldukça zordur. Her sosyal medya sitesinin ayrı bir amacı vardır; Twitter’da anlık sohbetler, Facebook’ta arkadaşlık ortamı, LinkedIn ise daha çok referans ve bilgi içeren profil oluşturmaya yardımcı olur. Sosyal Medya stratejisi oluştururken bu tür kriterlere dikkat edilmesi önemli. Ayrıca takipçilerinizin nelere ihtiyacı var, niçin sizin sayfanızı beğensin, bunları düşünerek paylaşımlar yapılmalıdır.
Bu konumuzda sizlere Sosyal Medya stratejisi oluştururken işlerinizi kolaylaştıracak kurallar paylaşacağız:

1. 80/20 Kuralı Uygulayın

Bu kural sosyal medya’daki paylaşımlarınızın %80’i reklam olmayan, %20’si ise reklam içeren paylaşımlarınız olması gerektiğini hatırlatır. Nedeni oldukça basit: Hiçkimse sayfanızı reklam görmesi için beğenmedi, aksine bilgi öğrenmek için beğenmiştir.

2. Zaman Önemlidir

Facebook Insights’te takipçilerinizin en çok ne zaman aktif olduğunu inceleyebilirsiniz. Aynı şekilde Twitter Analytics’te hangi paylaşımlarınızın daha çok görüldüğüne bakabilirsiniz. Bu iki araç sayesinde hangi kitlenin, hangi saatte girdiğini öğrenebilirsiniz. Böylece bir saat ortalaması belirleyerek, takipçilerinizin paylaşımlarınızdan anında haberdar olmasını sağlayabilirsiniz.

3. Hedef Önemlidir

Bir paylaşımınızın sizi kurtardığına bakmayın. Facebook’ta günde 2 paylaşım, Twitter’da minimum 6 paylaşım olması daha avantajlı olacaktır. Sosyal medya’da günde kaç paylaşımınız olması gerektiğini aşağıdaki resimden görebilirsiniz.

social-medias

 

Böylece hem hangi paylaşımızın daha çok önem verdiğine, hem de takipçi kitlenizin artmasına neden olacaktır. Birçok kişinin Çarşamba günlerinin, özellikle saat 14:00-14:30 arası en çok etkileşim olduğunu biliyor. Ancak tüm takipçilerinizin aynı günde aktif olamayabilir, bunu da unutmayınız.

4. Takipçilerinizden Öğrenin!

Feedback veya analiz araçları, sizin takipçilerinizden daha fazlasını bilemez. Sosyal Medya’daki takipçileriniz bilginin en önemli kriteridir. Bu sezgisel bir kuraldır, ancak aynı anda birçoğu kişi tarafından unutuldu. En iyi cevapları sosyal medya’da bulacağınızı unutmamalısınız, çünkü sosyal medya’yı yöneten insanlardır.

5. Sohbet Edin, Oluşturun.

Sosyal Medya’da aynı zamanda en önemli faktörlerden birisi de sohbet etmek veya bir sohbetin içerisinde yer almaktır. Sadece belirli bir kriter üzerinde hizmet vermeye takılmayın. İlk başta zor bir iş olabilir, zamanla takipçi kitlenizin alışınca siz de daha kolay sohbet etmeye hazırlanmış olacaksınız. Bir önceki kuralda belirttiğimiz gibi sosyal medya’da bilgi paylaşılması önemlidir. Çok fazla kurumsal olmadan, özgün dilinizle sorular sorulması genelde insanlar tarafından daha hoş görülür.
Sonuç olarak; Kitlenizi anlayın, onların ne istediklerini iyice öğrenin.

Çok baba firma gibi takılırsanız, başlamadan kaybedersiniz.

 

 

Bir önceki yazımız olan Firmaların Sosyal Medyada Yaptıkları Hatalar başlıklı makalemizde Sosyal Medya Hataları hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.