Sosyal Medyada Etkili İletişim

Sosyal Medyada Etkili İletişim

Sosyal medyada insanlarla doğru şekilde iletişim kurmak ve bir değer yaratmak markalar açısından oldukça önemlidir. Fakat, sosyal medyanın gücünü ve etkisini göz önünde bulundurarak bu ekosisteme dahil olan markalar insanlarla etkili iletişim kurmakta zorlanıyor. Çünkü tek başına bir mecrada var olmak başarılı ve doğru bir sosyal medya iletişimi kurmak için yeterli değil.  Mecranın dilini anlamak ve bir strateji doğrultusunda iletişim kurmak sosyal medya iletişiminde önem taşıyor. Etkili bir sosyal medya için yapılması gerekenleri 5 maddede inceleyelim.

Dinle:

Dijital dünyada etkili bir iletişim için markanız hakkında konuşulanları, insanların beklentilerini ve isteklerini bilmeniz gerekir. Sadece “kendi havuzunuzda” konuşulanları bilmeniz doğru bir iletişim için yeterli olmaz. Bu noktada sosyal medya monitoring size dijital evrende neyin konuşulduğunu, insanların markanız hakkında ne ve ne kadar konuştuğunu öğrenmenizi sağlar.

Sosyal medya monitoring:

Markanızın, ürünününüz ya da gündem hakkında sosyal medyada konuşulanların anlık olarak izlenmesidir. Sosyal medya araçlarını (tool) kullanarak markanız hakkında konuşulanları anlık olarak izleyebilir ve anlamlı veriler oluşturabilirsiniz. Monitoring araçlarıyla sosyal medyada markanız hakkında konuşulanları eş zamanlı olarak takip edip hedef kitlenizi, rakiplerinizi, kategoriyi vs inceleyerek anlamlı bir veri oluşturabilirsiniz.

DWTH-market-monitoring

Anla:

İzleme(monitoring) araçlarından elde edilen verileri anlamlandırarak anlaşılır, net bir yol haritası oluştur. Hedef kitlenin ne düşündüğünü, nasıl hareket ettiğini anla. İnsanlar markanız hakkında ne düşünüyor, nasıl bir marka algısına sahipler, markanıza karşı hangi duygularla hareket ediyorlar… Marka kimliğin ve monitoring verilerinden elde ettiğin verileri birleştirerek bir iletişim stratejisi oluştur.

Konuş:

Belirlediğin iletişim strateji doğrultusunda hedef kitlenle iletişime geç. Onlarla temas kur, konuş. Bir responding (yanıt verme) stratejisi oluştur; insanlarla konuşurken nasıl bir dil belirlemeliyim, nasıl bir tonda konuşmalıyım vb. Hedef kitlenin dilini analiz et ve onunla “aynı dilden” konuş. İnsanların duygularına dokunan, samimi bir iletişim kur.

Çöz:

İnsanlar hesabınızı herhangi bir konuda bilgilenmek, eğlenmek ya da var olan bir sorununu çözmek için takip ederler. Bu yüzden tüm bu süreçlerden sonra hedef kitlenin ne istediğini, sorununun ne olduğunu anla ve sorunu çözmek için bir şeyler yap. İnsanların sizin hesabınızı takip etmesi için anlamlı bir neden oluştur. Onları bilgilendir, keşfetmelerini sağla, şaşırt…

İlişki kur:

Sosyal medya sürekli gelişen, değişen dinamik bir yapı… Bu yüzden insanlarla kurduğunuz iletişimin uzun süreli olmasına özen göstermeli, onlarla kalıcı bağlar inşa etmelisiniz. Hedef kitlenizle iletişim kurun, onlara karşılarında bir robot olmadığını gösterin. Trendleri takip ederek onların ilgisini çekin. Yaptığınız işlerle hep bir adım önde olun, insanları şaşırtın. Yaratıcı olun, insanların hesabınızı takip ederken eğlenmesini sağlayın. Sonuç olarak tüm iletişiminizle sadık bir müşteri, marka elçisi yaratın. Tüketicinin markası olun.

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medya Pazarlaması Ve SEO başlıklı makalemizde SEO ve Dijital Pazarlama, Sosyal Medya SEO Çalışması ve Sosyal Medya ve SEO hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.