Sosyal Medyadaki Başarının Sırrı: Pareto

Sosyal Medyadaki Başarının Sırrı: Pareto

Öncelikle konumuza, Pareto’nun kısa bir açıklaması ile başlayalım isterseniz. İş yönetimi düşünürü Joseph Juran tarafından önerilip adına Pareto dediği bu ilke, çoğu olay için sonuçların %80’i nedenlerin %20’sinden kaynaklanmaktadır. İş dünyasında da yaygın olarak kullanılan ilkelerden biridir. Kısaca bu ilkeye 8-2 / 80-20 kuralı da denilmektedir.

Pareto ilkesinden yola çıkacak olursak, hayatımızda başarıya ulaşmak için yaptığımız tüm çalışmaların sadece %20’lik kısmı başarımızın %80’inini oluşturmaktadır. Bu kuralı hayatın her yerinde uygulamak mümkün; dünya ekonomisi, açlık ve tokluk kavramları, pazarlama ve finans işler bunlara örnek olabilir. Peki bu ilkenin Sosyal Medya ile alakası nedir? diye soracak olursanız şu şekilde açıklayalım; Bir markanız ya da firmanız var, sosyal medya hesaplarınızda yaptığınız tüm paylaşımlar işiniz ve ürünüz ile ilgili olursa bu başarılı bir satış stratejisi oluşturmayacaktır. Tüm içerikleriniz ürünü satmak amaçlı olursa bu satışlarınıza çok da verim getirmeyecek tam tersi düşüşlere bile neden olabilecektir.

pareto-sosyal-medya1

80-20 kuralını; birçok uzman ve analiz yapan kişi ve kurumlar, her yerde uyguladıkları gibi Sosyal Medya üzerinde de uyguladılar. Yapılan paylaşımların sadece %20’lik bir bölümünü ürünü satmak ve reklam yapmak için kullandılar. Geriye kalan %80’lik içeriği ise mizah, politika ve çeşitli sosyal medya olayları üzerine firma konseptini bozmayacak şekilde kurguladılar. Bunun sonucunda insanlar tarafından gelen tepkiler daha ılımlı ve sempatik şekilde gerçekleşmiş, ürünün reklam ve satışında %39’luk bir artış gözlemlenmiştir. Bu sonuçlar farklı sektörlerde yüzlerce firma üzerinde yapılan araştırmalar ve analizler sonucu ortaya çıkmıştır. Kısaca yapılan araştırmalar sonucunda Pareto ilkesinin, sosyal medyada başarıyı getiren yöntemlerden bir tanesi olduğu kanıtlanmıştır.

Pareto ilkesine somut örnekler verecek olur isek; müşterilerin %20’si, cironun %80’ini sağlamaktadır. Satılan malların %20’si cironun %80’ini oluşturmaktadır. Diğer yönden incelemek gerekirse de müşterilerin %80’i cironun sadece %20’sini sağlamaktadır. Aynı şekilde sattığımız malların %80’ini de cironun sadece %20’sini karşılamaktadır.

sosyal-medyada-paretonun-etkisi

 

Siz de marka ya da firmanızın satışını arttırmak istiyorsanız Pareto yöntemini sosyal medya yönetimlerinizde mutlaka denemenizi tavsiye ederiz. Sosyal medya paylaşımlarınızda sadece ürün bazlı ve ürün satışına yönelik paylaşımlar yapmak yerine bilgilendirici, yaratıcı, eğlendirici paylaşımlara da büyük oranda ağırlık vermenizde fayda var. Böylelikle hem satışlarınızı hem de marka bilinirliğinizi arttırmış olup, daha verimli bir sosyal medya politikası izlemiş olacaksınız.

Bir önceki yazımız olan İlham Perisi Pinterest başlıklı makalemizde Pinterest Ne İşe Yarar ve Pinterest Nedir hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.