Sosyal Medya’daki Olumsuz Yorumlarla Nasıl Başa Çıkabilir?

Sosyal Medya’daki Olumsuz Yorumlarla Nasıl Başa Çıkabilir?

Öncelikle bu konu ile ilgili bilinmesi gereken, iyi düşünebilme ve müşteri ilişkilerinin anlaşılmasıdır. Bu yüzden şirketinizde iyi bir sözcünün, sosyal medyadaki yorumlarla ilgilenmesi bu sorunun büyük ölçüde düzeltilebilmesini sağlayacaktır.

Bir şirket olarak belirli bir misyonunuz ve ilkelerinizin olması ve bunun tam olarak hissettirilmesi gerekmektedir. Şirketiniz sosyal medya’daki olumsuz yorumlarla nasıl başa çıkabilir konusunda şirketinizin olumsuz yorumların geçersiz olduğunu belirtmesi gerekmektedir. Ayrıca verdiğiniz hizmetin kalitesinin her açıdan yansıtılması da, diğer müşteriler için olumlu bir tepkime yaratacaktır. Bu yüzden;

  • Müşteri memnuiyetine önem verdiğiniz,
  • Bir müşteriyi anladığınız,
  • İstenileni doğru bir şekilde yaptığınızı,
  • Yaptığınız iş ile ilgili garantili hizmeti sunduğunuzun,

Kesin hissettirilmesi bu konuda kesin olarak etkili olmaktadır. Burada unutulmaması gereken en önemli noktalardan bir tanesi milyonlarca kişiye bir şirket olarak ya da marka olarak hitap etmenizdir. Bunu sosyal medyadaki reklam çalışmalarınız ya da diğer reklam uygulamalarıyla yaparak insanların taleplerini kendinize çekmektesiniz. Bu yüzden geniş bir kitleye hitap edildiğinde mutlaka pürüzler olacaktır ve bu pürüzlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesi önemlidir. Eğer şirketiniz sosyal medya’daki olumsuz yorumlarla nasıl başa çıkabilir diye bir çözüm arıyorsanız yapmanız gereken bazı önemli adımlar bulunmaktadır.

  • Öncelik olarak bu işle ilgilenen ve iyi bir dili olan çalışanınızın size karşı yapılan olumsuz bir yoruma şirket dili ile belirli ifadelerle açıklama yapması gerekmektedir.
  • Bu açıklamanın hızlı ve uzun sürmemesi gerekmektedir. Çünkü diğer tüketici ya da kullanıcılar bu yorumu görerek olumsuz yoruma katkı sağlayabilirler.
  • Eğer durum ve yorum çözülemeyecek durumda ise, müşterinize telefon numaralarından yetkili kişi ile görüşebileceğini belirtebilirsiniz. Böylece sosyal medyadaki olumsuz durumdan kurtulabilirsiniz ve müşteriye gerekli açıklamayı yapabilirsiniz.
  • Sorunun kısaca anlatılması ve durumun neden olduğunu ya da mantıklı bir açıklama yolu ile anlatılması durumu yatıştırabilir. Daha çok müşterinin yorumunun gerçekte böyle bir nedene sahip olmadığı ve olayın çok basit bir halde olabildiği de anlatılabilir.

Mutlaka olumlu, somut, terimsel ve ciddiyeti yansıtan ifadeler, şirketiniz sosyal medya’daki olumsuz yorumlarla nasıl başa çıkabilir konusunda size gerçek bir kurtuluş yolunu sunacaktır.

Bir önceki yazımız olan Sosyal Medya Pazarlaması’nda İçeriğin Önemi başlıklı makalemizde İçerik Pazarlaması, Sosyal Medya Pazarlaması Nedir ve Sosyal Medyada İçerik hakkında bilgiler verilmektedir.

Sosyal Medya İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.