Sosyal Medyanın Yeni Neferi: Gerçek Zamanlı Pazarlama

Sosyal Medyanın Yeni Neferi: Gerçek Zamanlı Pazarlama

Günümüzde, markalar ayakta kalmak ve daha geniş kitle­lere ulaşmak adına yoğun pazarlama faaliyetleri sürdürmek­tedir. Web teknolojilerinin gelişimi ile birlikte sosyal medya kanalları doğmuştur. Bu kanallar, web dün­yasında kendilerini güçlü bir şekilde konumlandırarak, markalar için de yeni pazarlama alanlarının kapılarını açmıştır. Dijital ortamlarda müşteri­yi yakalamak ve elde tutmak adına güçlü strateji ve kampanyalar oluş­turan markalar, direkt olarak tüke­ticiye ulaşmayı hedeflemektedir. Bu anlamda da yapılan en güçlü faaliyet, gerçek zamanlı pazarlama faaliyetleri olarak tanımlanabilir.

Pazarlama alanında artık sadece geleceğe yönelik kampanya çalışmaları yapmıyoruz. Artık anlık olarak gündemde olan olayları ele aldığımız pazarlama çalışmalarının üstünde de duruyoruz. Sosyal medyanın evrimi ve günlük haber akışının çoğunu sosyal ağlar üzerinde takip ediyor oluşumuz “gerçek zamanlı pazarlama” kavramının doğmasını sağladı.

Anlık olarak güncellenmesi nedeniyle sosyal medya üzerindeki olayları takip ederek bu konular üzerinden markalar pazarlama çalışmaları yapıyor. Televizyon ya da diğer kanallar gerçek zamanlı pazarlamaya bu kadar kolay adapte olamıyor. Ancak sosyal ağlar bunun için oldukça elverişli.

Gerçek zamanlı pazarlama nasıl yapılır?

Gündem takibi yapmalısınız

Gerçek zamanlı pazarlamadan yararlanmak için gündem takibi yapmanız oldukça önemli. Sosyal mecralarda kullanıcılar neler konuşuyor, hangi konular hakkında tweet atılıyor, kullanıcılar en çok hangi paylaşımları yapıyor? Markanızın da dâhil olabileceği özel gün ve tarihleri de takip etmeniz gerekiyor. Bu tarihler kullanıcıların devamlı olarak paylaşım yaptıkları zaman dilimleridir.

Böylelikle gündemde konuşulan olaylar marka ile özdeşleştirilmiş bir hale getirilir ve gündemin yoğunluğu kullanılarak marka hakkında konuşulması sağlanır. Bu yöntemle ürünler öne çıkartılabilir ve markanın bilinirliği artırılabilir. Gündemde olan bir konu birçok kişi tarafından takip edildiği için markanın ulaşabileceği kitle de daha da artmış olur.

Yaratıcı olmalısınız

Gündemdeki her konu markanız ya da sektörünüzle ilgili olmayabilir; fakat bunu fırsata dönüştürmek sizin yaratıcılığınızda. Gerçek zamanlı pazarlama aslında bir içerik pazarlama çalışmasıdır. Bu nedenle gündemi analiz ederken bir yandan da içerik pazarlaması yapmanız gerekecek. Oluşturacağınız içerikler hem markanızla hem de gündemle ilgili olmalı.

 7/24 aktif olmalısınız

Gündem sadece mesai saatleri içerisinde değişmez. Bazen mesai saatleri dışında da önemli bir olay olabiliyor ve birden tüm kullanıcılar bu konu hakkında konuşmaya başlayabiliyor. Bu nedenle gerçek zamanlı pazarlamadan faydalanmayı düşünüyorsanız 7/24 aktif olmanız oldukça önemli.

Sosyal medya ekibiniz bu konularda devamlı olarak tetikte olmalı. Markanızla bağdaştırabileceğiniz bir konu olduğunda doğrudan bu konu hakkında bir içerik oluşturmanız oldukça önemli.

Zamanlama çok önemli

 Zamanını kaçırdığınızda bu içeriklerin bir önemi kalmayabilir. Bu nedenle de zamanlamanız çok iyi olmalı. Gündemin en sıcak olduğu zamanda bu içerikleri paylaşmalısınız. Kullanıcılar artık bu konu hakkında konuşmayı bıraktıklarında paylaştığınız içeriğin değeri kaybolur ve istediğiniz sonuçları almakta zorlanırsınız.

 Basit her zaman iyidir

 Bu çalışmalarda mümkün olduğunca basit çalışmalar yapmanız oldukça önemli. Basit ve sade çalışmalar hem yaratma açısından daha kolaydır hem de daha rahat anlaşılır. Gündem ile ilgili bulacağınız fikirlerde sadelik üzerine yoğunlaşmaya özen gösterin.

Sosyal Medya + Arama Sonuçları + İçerik Kalitesi = Görünürlük ve Erişim

Sosyal medya, arama sonuçları ve içerikler, gördüklerimizi ve insanlarla paylaştıklarımızı doğrudan etkiler. Görünürlük; arama motoruna yazdığımız anahtar kelimelere en uyumlu içerik olarak sonuçlarda yer almakla, yüksek oranda erişim ise içeriğin paylaşımıyla alakalıdır.

İçeriğinizin başarılı sonuçlar getirmesi için sosyal medyayı etkin kullanmalısınız çünkü sosyal medya doğrudan hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar. Arama sonuçlarında yer almak için gerekli düzenlemeleri yapmalısınız ve hedef kitlenizin eriştiği içeriğin kaliteli olduğundan emin olmalısınız. Bu sayede takipçi kitleniz içeriğinizi paylaşır ve kazanılmış medya erişiminizi artırmış olursunuz.Dijital dünyanın etkisini her alanda gördüğümüz bu dönemde, sektörle ilgili çok önemli değişiklikler meydana geliyor. Bu değişikliklerin büyük bölümü içerik ile ilgilidir. İçerik, taktik ve strateji ile ilgili olduğu için bu konuya daha bütünsel bir bakış açısı ile yaklaşmalısınız.

 

 

 

Bir önceki yazımız olan Bir Dijital Pazarlamacı’nın Aklının Nasıl Çalıştığına Dair 7 Olgu başlıklı makalemizde Dijital Pazarlama Yöneticisi ve Dijital Pazarlamacı Ne Yapar hakkında bilgiler verilmektedir.

Dijital Pazarlama İle İlgili Diğer Yazılar

Yorumlar (0)

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.