444 4 915
444 4 915

A/B Testi Nedir?



A/B testi nedir sorusu için kısa ve net bir cevap verecek olursak; belirli bir ürünün, iki farklı versiyonunun kullanıcı kitlesi vasıtasıyla karşılaştırılması işlemidir.

 

Bu bir test işlemidir. Bu test işleminde temel amaç söz konusu ürünü kullanan (deneyimleyen) kullanıcıların, aynı ürünün farklı versiyonları için hangi eğilimleri gösterdiğini belirlemektir.

 

Kullanıcıların, iki farklı versiyonlar arasında hangi eğilimleri gösterdiğini anlamaya çalışmak; söz konusu uygulamanın daha verimli bir hale getirilmesi açısından son derece önemli verileri içerir.

 

Dolayısıyla A/B testi, önemli bir test süreci olup, günümüzde özellikle de dijital pazarlama sektörü bünyesinde geliştirilmekte olan mobil uygulama, web sitesi ve benzer projelerin geliştirilmesi sürecinde uygulanmaktadır.

 

A/B Testi ile Hangi Özellikler Kıyaslanır?

 

A/B testi kapsamında kıyaslanan özellikleri, temel olarak içerik ve görünüm ile ilgili özellikler olmaktadır.

 

Başlıca test edilebilir özellikler;

 

  • Yazı tipi ve font büyüklüğü
  • Yerleşim düzeni
  • Görsellerin boyutları
  • Renk düzeni
  • Menü konumu

 

Tüm bu veriler, birçok farklı varyasyon ile kıyaslandırılabilir. Ancak bu test sonucunda elde edilecek verilerin geçerlilik oranının yüksek olabilmesi açısından, söz konusu test edilecek dijital ürünün kullanıcı sayısının aktif ve kayda değer olması önem arz eder.

 

A/B testi sonucunda elde edilen veriler, ilgili yeni özelliklerin ne kadar verim sağlayacağına dair hemen hemen kesin bir oran elde etmeyi sağlar.

 

Bu sayede bireysel girişimci, proje geliştiricisi ya da firma, ilgili ürünün hedef kitleyi daha çok memnun edebilmesi açısından atabileceği adımları görmüş olur.

 

A/B Testi Nasıl Yapılır?

 

A/B testi yapılabilmesi için bazı özel yazılım tabanlı araçlar kullanılır. Bu araçlardan en bilindik olanı Google Website Optimizer aracıdır.

 

A/B testi yapılması sürecinde temel mantık; farklı versiyonların, farklı aktif kullanıcılara sunulması şeklindedir.

 

Çünkü farklı versiyonların, aynı kullanıcıya sunulması durumunda geri dönüşüm oranı düşük olabilmektedir. Özellikle de sürekli yenilenen bir kullanıcı kitlesine sahip dijital bir üründen bahsediyorsak.

 

Bu test, sadece web sayfaları ve mobil uygulamalar ile sınır tutulmalıdır. Mesela sosyal medyada oluşturulan reklam modelleri için bile A/B testi ve hatta daha çok varyasyonlu test seçenekleri bulunmaktadır.

 

Test sonucunda elde edilen verilerin doğru bir bakış açısı ile analiz edilmesi önem teşkil eder.


A/B Testi Nedir? Dışındaki Diğer Yazılarımız

Yükselmeye hazır mısınız?